کد خبر: ۱۵۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعیاستاندار فارس تاکید کرد:

فضای فرهنگی استان باید از آلودگی ها پاک شود

محبی پور با تأکید بر برخورد قانونی با متخلفان گفت:مطالبه ما این است که در عرصه فرهنگ ، هنر و ورزش شهر شیراز از آلودگی پاک شود و افرادی فعالیت کنند که چهارچوب های دینی، اخلاقی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته باشند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل محبی پور، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار فارس، در خصوص ناهنجاری های رخ داده در هنرشهر آفتاب شیراز به خبرنگار شیرازه گفت: مسئولیت مستقیم هر امری بر عهده نهاد تخصصی آن است.مجموعه استانداری هم به عنوان مدیریت عالی استان، هم به موفقیت دستگاه کمک می کند، هم اگر در جایی کم کاری انجام شود یا غفلتی صورت گرفته باشد، وارد کار می شود.

وی با بیان اینکه مدیر کل ارشاد موضع خود را اعلام کرد، گفت: اگر تخلفی صورت گرفته و این اتفاق باعث شده بخشی از مردم احساساتشان جریحه دار شود یا حرمتها شکسته شود با توجه به اینکه مدیر کل ارشاد هم اعلام کرد قبلا تذکر داده شده که نباید این مراسم را برگزار کنند، مطمئنا در مسیر برخورد قانونی، اداره ارشاد اقدام می کند و ما هم در برخورد با هر نوع تخلف خصوصا در حوزه فرهنگ، در مجموعه استانداری حمایت می کنیم.

محبی پور تأکید کرد:  مطمئنا ما دنبال بستن فضای فرهنگی شهر نیستیم، اما قاعده مند کردن رفتارها، رعایت حرمت ها و اینکه قاطبه مردم بتوانند از فضای فرهنگی استفاده کنند مطلوب نظر همه است و مورد حمایت قرار می گیرد.

معاون استاندار فارس افزود: بستر برخورد با اینگونه اتفاقات قانون است، اگر تخلفی صورت بگیرد اداره ارشاد برخورد می کند و مواردی مثل لغو پروانه بهره برداری انجام می شود، اگر هم جرمی صورت بگیرد برخورد قضایی انجام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این پرسش که چرا دوباره اتفاق افتاد، مثل این است که بگویید چرا قاچاق یک کالا تکرار می شود.

وی ادامه داد: افراد متخلف از برخی منفذها ممکن است استفاده کنند، به این معنی که مسئولان بی تفاوت هستند نیست، اما با آن امر خلاف باید برخورد شود.

محبی پور با تأکید بر اینکه با فرد متخلف باید برخورد عبرت آموز شود، گفت: مطالبه ما این است که در عرصه فرهنگ ، هنر، ورزش شهر شیراز از آلودگی پاک شود و افرادی فعالیت کنند که چهارچوب های دینی، اخلاقی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی را پذیرفته باشند.

این مسئول در خصوص تکرار این تخلفات توسط مجموعه هنر شهر آفتاب، با بیان این جمله از امام که  ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم. گفت: هنر شهر یک سرمایه فرهنگی استان است،  فلسفه وجودی این مکان سرمایه استان است اما اینکه در مدیریتش اهمال می کنند و مثلا مسائل مالی را اولی قرار می دهند نکته مهمی است که با مدیر کل ارشاد، ریز موضوع را بررسی می کنیم. 

معاون استاندار فارس تصریح کرد: هر مجموعه ای که از مسیر اصلی خود که نظام جمهوری اسلامی به آن مجوز داده، خارج شود و نتواند همکاری و همراهی کند در مدیریت آن یا در ادامه فعالیتش باید تجدید نظر شود.

وی در ادامه به نقش رسانه ها اشاره و تصریح کرد: رسانه ها منتظر رخ دادن یک اتفاق بعد اطلاع رسانی کردن نباشند، مثلا فرض کنید یک صفحه اینستاگرام فراخوان زده برای یک موضوع فرهنگی که هیچ نظارتی روی آن نیست.

این موضوع را زودتر اطلاع رسانی کنید تا دستگاههای متولی قبل از وقوع حادثه رویه اصلاحی را انجام دهند، وگرنه آب که از سر گذشت فایده ای ندارد و این برخوردهای قانونی نمی تواند آن واقعه تلخ فرهنگی احتمالی را جبران کند.

انتهای پیام/ح
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان