کد خبر: ۱۵۵۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
پیگیری مجدد شیرازه در خصوص دانشگاه پیام نور کوار:

حذف نام دانشگاه پیام نور کوار از لیست دفترچه انتخاب رشته، گامی در جهت تعطیلی این مجموعه/مسئولان پیام نور استان و کشور پاسخگو باشند

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، با صراحت تمام از مسئولان شهرستانی، فرماندار کوار، نماینده مجلس و مهم تر از همه ریاست دانشگاه پیام نور استان خواهان پاسخگویی و شفاف سازی در خصوص تعطیلی دانشگاه پیام نور کوار برای مردم و رسانه ها می باشد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، چندی پیش و در اواخر خرداد ماه سال جاری بود که عده ای از اهالی شهر کوار با ارسال پیام هایی به  بخش سامانه مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه خواستار پیگیری ماجرای احتمال تعطیلی دانشگاه پیام نور این شهرستان شدند.(از گلایه های دانشجویان کواری ازنبود مکان ثابت برای دانشگاه تا بدعهدی مسئولان دانشگاه پیام نور در ساخت ساختمان/ضرورت تحقیق و تفحص از دانشگاه پیام نور)

چند روز بعد یک نفر به نمایندگی از تداد زیادی از دانشجویان با شماره ثبت درخواستهای مردمی این رسانه تماس گرفته و خواهان جدیت در پیگیری دانشگاه شده وعنوان کردند که با توجه به پایان سال تحصیلی و نزدیک شدن به فصل امتحانات، همچنین پیش رو بودن کنکور ضرورت این موضوع دو چندان شده است.

نماینده دانشجویان اظهار کرد که دانشگاه پیام نور از اول تاسیس تا کنون یک ساختمان مستقل ندارد به همین خاطر یک سال است دانشجو نمی پذیرد و حتی قرار شده از سوی استان به طور کل لغو شود که با توجه به جمعیت دانشجویی این شهرستان تصمیم نادرستی می باشد.

حتی در پیگیری های شیرازه و در گفتگو با یکی از کارمندان دانشگاه پیام نور کوار متوجه شدیم کارکنان این مجموعه نیز خواستار رفع مشکل و جانمایی مناسب برای این دانشگاه هستند، به گونه ای که یکی از این کارمندان اظهار کرد: از سال 1387 که دانشگاه تاسیس شده است تاکنون متاسفانه هیچگونه پیشرفتی نداشته و در تمام این سالها هر مسئولی هم که آمده یک سری وعده و وعید داده و عملا هیچ کاری برای دانشگاه انجام نداده است.

وی افزود: شهرستان کوار ظرفیت و موقعیت بسیار خوبی برای پذیرش دانشجو دارد از طرفی نزدیک ترین مکان به شهر شیراز است که دانشجوی شیراز را هم می تواند به خودش جذب کند و از طرفی تنها دانشگاه دولتی مستقل شهرستان کوار می باشد و دانشجویان بومی به راحتی  و بدون دغدغه میتوانند در این دانشگاه تحصیل کنند.

این کارمند دانشگاه تصریح کرد:  اگر به خاطر نداشتن مکان مستقل دانشگاه ادغام بشود یعنی عملا شهرستان بدون دانشگاه می شود.

اگر چه مسئولان دانشگاه در کوار و برخی مسئولانی استانی این ادعا را رد کرده و گفتند در حال بررسی راهکار برای حل مشکل هستند، اما انگار پیگیری هایشان بی نتیجه بود و مشکل همچنان بر قوت خود باقی بود.

در همان تاریخ به منظور اطلاع دقیق از چند و چون ماجرا به سراغ نماینده شهرستان کوار در مجلس رفته و موضوع را از وی جویا شدیم.

عبدالعلی رحیمی نیز عنوان کرد: دانشگاه پیام نور بعد از اینکه درکوار استقرار پیدا کرده دوبار جابجایی داشته و چند سال هم در محل دانشگاه علمی کاربردی مستقر بوده و بنا بود که در مدت محدودی آنجا باشد و سپس به مکان دیگری انتقال یابد به همین خاطر زمانی که دانشگاه علمی کاربردی به حد نصاب دانشجو رسید و مستقر شد، دانشگاه پیام نور مجبور به تخلیه این مکان گردید.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نورعلیرغم تعهدی که داده بود تا اگر زمین در اختیارش قرار گیرد ساختمان را هرچه سریعتر ساخته و مکانی برای دانشگاه فراهم می کند، اما با وجود در اختیار داشتن ۱۸ هزار متر زمین به تعهد خود عمل نکرده، گفت: در آخرین صحبت هایی که چند روز گذشته با مسئولان دانشگاه پیام نور کشور داشتیم، اعتراض کردیم که چرا دانشگاه پیام نور کم کاری میکند؟ آنها نیز قول دادند هم مشکل پذیرش دانشجو در سال آینده را مرتفع کنند و هم بر روی موضوع ساختمان با دانشگاه آزاد به توافق برسند.

و اما در تازه ترین پیگیری های شیرازه متوجه شدیم که امسال نام کوار از لیست  دفترچه انتخاب رشته کنکور حذف شده تا این اقدام گامی باشد در راستای حذف کامل این دانشگاه و سرگردانی عده زیادی دانشجو، خانواده ها و کارمندان این مجموعه.

اگر چه در همان مقطع زمانی خواستار مصاحبه با رئیس دانشگاه پیام نور استان شدیم اما نتیجه بخش نبود، ولی چندی بعد از انتشار مطلب شیرازه مسئولان استان در صدد برگزالری جلسه برآمدند که هر چند قرار بود به خبرنگار این رسانه نیز اطلاع داده شود، ولی همچنان تصمیمات پشت درهای بسته گرفته شد و حتی تلاش خبرنگار ما جهت برقراری ارتباط با رئیس دانشگاه پیام نور استان بی نتیجه ماند و هنوز پاسخ درستی از ریاست پیام نور استان دریافت نکرده ایم .

و این عدم پاسخگویی نشان می دهد یا اراده قوی و عزم جدی برای حل مشکل وجود ندارد یا مصلح تهایی پشت این ماجراست که قرار نیست برای مردم شفاف سازی کنند. آن هم در زمانه ای که شعار دولت سیزدهم محردم محوری و عدالت اجتماعی می باشد و مبنای کار دولت بر شفافیت گذاشته شده است.

در پایان این گزارش، پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، با صراحت تمام از مسئولان شهرستانی، فرماندار کوار، نماینده مجلس و مهم تر از همه ریاست دانشگاه پیام نور استان خواهان پاسخگویی و شفاف سازی دز این خصوص برای مردم و رسانه ها می باشد تا هم دانشجویان این مجموعه از بلا تکلیفی نجات یابند و هم تعدادی از متقاضیان که به دلیل شرایط اقتصادی امکان رفتن به دیگر شهرها جهت تحصیلات را ندارند شرایط ادامه تحصیل برایشان فراهم گردد.
 

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان