کد خبر: ۱۵۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و استانداری فارس در گزارش سفر خود به شهرستان اقلید:

رفع مشکلات مناطق گردشگری استان فارس

فرخ زاده درباره سفر خود به شهرستان اقلید و بازدید از پروژه های حوزه گردشگری از جمله تنگ براق گفت: تنگ براق یکی از مراکز دیدنی شهر اقلید محسوب می‌شود و هر ساله این مرکز گردشگری، میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان قرار می‌گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محمد فرخ زاده  معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین و استانداری فارس گفت: در بازدید میدانی از مکان‌های تجاری و باغ‌ها و اماکن اقامتی این منطقه؛ یکی از مشکلات اساسی آن ساخت اماکن اقامتی غیر مجاز با دست اندازی به حریم بستر رودخانه است که منجر به آسیب به رودخانه شده و این در حالی است بخشی از آب سد درود زن از این رودخانه تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری تنگ براق متولیان متعدد از جمله محیط زیست، آب منطقه‌ای، میراث فرهنگی و‌ مجموعه‌های مختلف دارد، افزود: مقرر گردید در شورای عالی توسعه گردشگری استان تصمیمات لازم در خصوص ساماندهی و رفع مشکلات این منطقه با همکاری و هماهنگی بین دستگاه های متولی گرفته شود و میراث فرهنگی و صنایع دستی به عنوان متولی این مجموعه گردشگری انتخاب و معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری میراث، فضای کار برای پروژه سرمایه گذاری در آن را تسهیل نماید.
 
فرخ زاده  در ادامه تصریح کرد: با توجه به وظایف گسترده میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و شکل گرفتن این وزارتخانه برای سامان دادن به بسیاری از پروژه های بلاتکلیف در سطح کشور، در استان نیز این عزم برای ساماندهی پروژه ها ایجاد شده که جای خرسندی دارد و ان‌شاالله با تصمیم جمعی در شورای عالی توسعه گردشگری استان و همکاری میراث بسیاری از مسایل حل خواهد شد.

جانشین استاندار در شورای عالی گردشگری فارس با تاکید بر اهمیت توجه به استانداردها و حفظ حریم و منابع آب در مجموعه تنگ براق، افزود: ضوابط باید توسط دستگاه‌های اجرایی همکار در این منطقه به صورت دقیق مشخص گردد تا براساس آن طرح های سرمایه گذاری تایید و به مرحله اجرا برسد.

فرخ زاده با اشاره به قدمگاه علی بن موسی علی الرضا (ع) به عنوان یکی دیگر از جذابه‌های مذهبی و گردشگری شهرستان اقلید و تقدیر از شهرداری سده برای ساخت تجهیز منطقه گفت وجود زائران در این منطقه باعث شد یک مجموعه ۵۰هکتاری توسط شهرداری سده با هدف اختصاص مکان های مناسب ویژه زائران در نظر گرفته که اکنون  ۶هزار هکتار آن به بهره برداری رسیده و برای توسعه بقیه فضا نیز به تعریف بسته های سرمایه گذاری است و مقرر گردید شهرداری سده از به کمک جذب سرمایه گذار و استفاده از تسهیلات بانکی برای توسعه عمرانی این مکان اقدامات لازم را انجام دهد.

 معاون استاندار فارس همچنین خبرداد: یک مجموعه اقامتی با همکاری میراث فرهنگی در نزدیکی این زیارتگاه با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از گزارش سفر خود به اقلید با اشاره به وجود زیارتگاه چهل شهیدان در شهر دژکرد شهرستان اقلید، گفت: طی توافق با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس مقرر گردید مدیریت انجام اقدامات به مجموعه شورا و شهرداری دژکرد واگذار گردد.

فرخ زاده عنوان کرد: با توجه به اینکه شورا و شهرداری اجازه تحویل گرفتن این مجموعه را به دلیل قرار نگرفتن در محدوده شهری ندارند؛ نیاز است در بازنگری طرح تفصیلی محدوده حریم شهری در قالب پارک جنگلی تصویب شود و طی توافق با اوقاف  این مجموعه به شورا و شهرداری دژکرد واگذار گردد تا ضمن ایجاد مسیرهای دسترسی و ایجاد ورودی به منطقه گردشگری، کارهای عمرانی آن به صورت قانونی دنبال کنند.
 
این مقام مسئول در پایان با اشاره به بهره برداری از آزاده راه شیراز-اصفهان عنوان کرد دسترسی به مجموعه های گردشگری تنگ براق، زیارتگاه چهل شهید و قدمگاه امام رضا(ع) به دلیل نزدیکی به این آزاده راه برای کسانی که قصد توقف دارند آسانتر می شود؛ بنابراین از هم اکنون باید با رفع مشکلات و ایجاد طرح های توسعه‌ای در این سه مجموعه گردشگری و زیارتی پاسخگوی نیاز مسافران این آزاد راه باشیم.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان