کد خبر: ۱۵۵۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

نقش اصلی مساجد، ذکر و یاد خداست

آیت الله دژکام گفت: نقش اصلی مساجد ذکر و یاد خداست و این نقش از ایجاد فساد در زمین جلوگیری می کند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، به مناسبت روز جهانی مساجد، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز امروز یکشنبه 30 مرداد در اولین همایش اصحاب مساجد که در سومین حرم اهل بیت برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال اجازه جنگیدن و نبرد را برای مسلمانان و مومنان در قرآن کریم صادر فرموده است و اگر این نبرد و دفاع نباشد، صومعه ها، کنیسه ها، کلیساها و مساجد نابود می شوند.

وی نقش اصلی مسجد را ذکر و یاد خدا عنوان کرد و افزود: مسجد و ذکر خدا از ایجاد فساد زمین جلوگیری می کند و این نقش مساجد است.

امام جمعه شیرازتصریح کرد: رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی حمله و جسارت کرده و فلسطینی ها از خانه و کاشانه خود بیرون رانده شده و همه جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و خاصه جسارت شان به مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان را محکوم می کنیم.

وی افزود: آنها فکر می کنند که اگر زمان بگذرد ما این جنایت شان را فراموش می کنیم اما به همه جهانیان بار دیگر اعلام می کنیم که این جنایت را هرگز فراموش نکرده و این داغ تازه می ماند.

آیت الله دژکام بیان کرد: مساجد را آباد کنید تا با آبادی مساجد جلوی ظلم هایی که دشمن و مستکبرین نقشه کشیدند بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه برای آبادی مساجد نباید منظر دیگران نشست، ابراز کرد: لشکرهای پیغمبر آخرالزمان (ص) جهان را متصرف می کنند و این باور را اصحاب مسجد باید به نسل جوان القا کنند.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: ذکر خدا و بندگی باید در مساجد جلوه گر شود و دقت شود که خزائن آسمان و زمین نزد خداست.

آیت الله دژکام با عنوان اینکه هنوز صدای شهید دستغیب از مسجد جامع عتیق شنیده می شود، گفت: شهید دستغیب یک خرابه را به مسجد جامع عتیق تبدیل کرد و صدای این مسجد به همه جای دنیا رسید، اگر کار برای خدا و حرکت به سوی ارزش ها باشد، هیچ کس نمی تواند جلوی آن را بگیرد.

وی تصریح کرد: مساجد احکام ویژه ای دارد و برای مسجدداری، باید احکام مساجد مراعات شود و بیان این احکام وظیفه اول روحانی مسجد است.

امام جمعه شیراز حکومت جمهوری اسلامی ایران را حکومت ولی فقیه خواند و بیان کرد: باید مدیریت فقه را از مسجد به میدان جامعه بیاوریم و کسی نمی تواند بدون استفاده از فقه، مسجد را مدیریت کند.

آیت الله دژکام گفت: اوقاف در طراحی مساجد جدید باید مکان های دیگر هم که صیغه مسجد بر آن نخوانده باشند، وجود داشته باشد که تحت اشراف امام جماعت باشد اما عنوان و حکم مسجد نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: جنبه عبادی در مساجد بسیار مهم است و من انقلاب اسلامی را در چارچوب فقه می دانم و اگر کسی در این چارچوب نباشد، حرفش خداپسندانه نیست.

وی تصریح کرد: باید کارگاه هایی دوطرفه با حضور مدیران مساجد برنامه ریزی و برگزار شوود تا به نقطه مطلوب برسیم.

امام جمعه شیراز بر رعایت بهداشت و نظافت در مساجد و مدیریت حضور کودکان در این مکان تاکید کرد و گفت: در زمان نماز باید درب مساجد باز باشد تا مردم بتوانند نماز را در این مکان اقامه نمایند.

وی ضمن تاکید بر خدمات اجتماعی مساجد در ایام کرونا ابراز کرد: مسجد مکان انحصاری هیچ گروهی نیست و باید اجازه داد همه در مساجد حضور یافته و پای کار آیند.

انتهای پیام/ر



برچسب ها: مساجد ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان