کد خبر: ۱۵۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

برای اینکه جامعه از گزند دشمنان در امان باشد، مساجد باید احیا شوند

طاهری گفت: برای اینکه جامعه را از گزند دشمنی های دشمنان اسلام دور کنیم باید محلات احیا شود و این امر با محوریت و کانون قرار گرفتن مساجد محقق می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، به مناسبت روز جهانی مساجد، مهدی طاهری رییس شورای اسلامی شهر شیراز امروز یکشنبه 30 مرداد در اولین همایش اصحاب مساجد که در سومین حرم اهل بیت برگزار شد، اظهار کرد: اگر حیاتی برای یک بدن قائل هستیم به اعتقاد من حیات جمهوری اسلامی به حیات مساجد به عنوان قلبش بستگی دارد.

وی تصریح کرد: هر کس مسیر شهادت را پیموده از مبدا مساجد پیموده است و این مساجد هستند که مرکز و کانون شهید پروری هستند.

طاهری ابراز کرد: ما هرچه داریم از مسجد و مسجدی بودن داریم و جز صحابه مساجد هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: چنانچه تمام کانون توجه خود را به مساجد معطوف نماییم، شجره طیبه انقلاب اسلامی مستحکم تر و بارورتر از گذشته خواهد شد.

وی افزود: امید است چنین نشست ها و همایش هایی، توجه مسئولان نظام، استان و شهرستان را به این نکته معطوف کند که مسجد محور است.

طاهری بیان کرد: برای اینکه جامعه را از گزند دشمنی های دشمنان اسلام دور کنیم باید محلات احیا شود و این امر با محوریت و کانون قرار گرفتن مساجد محقق می شود.

وی اذعان کرد: مساجد در صورتی می توانند محوریت داشته باشند که تمام قوای حاضر در مساجد، هم محور و هم مرکز باشند.

طاهری تصریح کرد: مساجدی که قوای آن هم محور و هم مرکز هستند، مساجدی سرآمد بوده و وقتی به تاریخچه آن توجه می کنیم شهدا و مریدان بیشتری به نظام مقدس جمهوری اسلامی را در آن مسجد می یابیم.

 آغاز فاز اجرایی و عملیاتی مسجد محوری در شیراز

مصطفی مشفقیان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه از آغاز فاز اجرایی و عملیاتی مسجد محوری در شیراز خبر داد وگفت: طرح مسجد محوری از امروز وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و پیش از این نیازهای مساجد از لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده است.

وی افزود: آنچه که ما دنبال می کنیم حل مسائل فرهنگی و اجتماعی محلات با محوریت مساجد است.

مشفقیان تصریح کرد: باید تلاش کنیم مساجد را به مرکز اصلی اتفاقات و تحولات فرهنگی و اجتماعی محلات تبدیل کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: بسیاری از مساجد در حال حاضر در شهر شیراز نقش مذکور را ایفا کرده و به مرکز اصلی تحولات محله تبدیل شدند اما تلاش ما در طرح مسجد محوری این است که هویت گفته شده را احیا کنیم.

وی بیان کرد: در ابتدای طرح، بیش از 150 مسجد و حسینیه در سطح شهر شیراز ثبت نام کردند و پس از بازرسی ها و ارزیابی های صورت گرفته، 136 مسجد و حسینیه در فاز نخست این طرح انتخاب شدند که از خدمات متقابل شهرداری و ارگان ههای دیگر بهره مند شوند.

مشفقیان تصریح کرد: طرح مسجد محوری از امروز وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده و پیش از این نیازهای مساجد از لحاظ زیرساختی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی احصا شده و گام به گام تلاش خواهیم کرد که این نیازها را به صورت متقابل برطرف نماییم.

انتهای پیام/ر


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، مساجد
نظرات بینندگان