کد خبر: ۱۵۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس خبر داد:

تعیین تکلیف معتادان متجاهر تا پایان شهریور ۱۴۰۱

ایمانیه در رابطه با تعیین تکلیف معتادان متجاهر گفت: از فرمانداران می‌خواهم که تا انتهای شهریورماه تکلیف معتادان متجاهر در سطح شهر را مشخص کنند. تلاشهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و تا حدود قابل توجهی مسئله حل شده است.
به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه،محمد هادی ایمانیه  استاندار فارس شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان، به بازدید روز جاری خود از طرح توسعه سرم سازی رازی اشاره کرد و گفت: با حضور مدیران کل مرتبط، موانع فراروی این طرح برطرف شد.

وی  همچنین با اشاره به اختلاف نظر ما بین شهرداری شیراز و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، از تلاش خود برای حل این موضوع سخن گفت و اظهار داشت: روز شنبه، مشکل فی ما بین این دو نهاد برطرف شد. 

ایمانیه یادآور شد: پیش از این، مشکل فراروی پروژه تالار بزرگ شیراز بعد از ۱۴ سال معطلی را حل کردیم، مشکلی که به دنبال اختلاف هفت دستگاه مانع فراروی این طرح بود. 

استاندار فارس گفت: با پیگیری که انجام شد، پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی شیراز که پنج تا ۶ سال متوقف شده بود، برطرف و از هفته گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد. 

وی تاکید کرد: فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌ها بایستی برای پروژه‌های نیمه‌تمام، مزمن شده و مورد اختلاف وقت بگذارند تا با کمک هم این پروژه‌ها را از حالت بلاتکلیفی خارج کنیم. 

شرط افتتاح یا کلنگ زنی طرح‌ها در هفته دولت

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت گفت: پروژه‌هایی که مدیران‌ کل و فرمانداران در هفته دولت افتتاح می‌کنند بایستی کامل و قابل بهره‌برداری باشد؛ اینکه این پروژه‌ها در هفته دولت افتتاح شوند اما امکان بهره‌برداری از آنها وجود نداشته باشد شایسته مدیران فارس نیست.

استاندار فارس ادامه داد: اگر این پروژه‌ها حداکثر به فاصله یک هفته پس از هفته دولت قابل بهره‌برداری هستند افتتاح آنها امکان‌پذیر است در غیر این صورت مدیران نباید اقدام به افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام کنند.

وی گفت: طرح‌هایی نیز کلنگ زنی می‌شوند که اعتبار موردنیاز آنها تا پایان کار مشخص یا تأمین شده باشد. 

فرایند انتخاب کارکنان نمونه

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز پزشک و داروساز گفت: اکثر پزشکان پایبند به عهد و سوگندی که از ابتدا یاد کرده بودند هستند و مردم و سلامت جامعه را بر زندگی و منافع خود ترجیح می‌دهند.

ایمانیه گفت: داروسازان در تولید و توزیع دارو تلاش‌های بسیار خوبی انجام دادند و اگر امروز شاهد تولید بیش از ۹۶ درصد از نیازهای دارویی در داخل کشور هستیم به دلیل توانمندی افراد فعال در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه امسال از ۱۲ نفر کارمند نمونه تجلیل خواهد شد، گفت: قرار است امسال همه کارمندان نمونه دولت را که در سازمان‌های مختلف فعالیت می‌کنند به یک چشم ببینیم؛ کارمندان نمونه‌ سازمان‌ها توسط کمیته پنج نفره انتخاب و معرفی خواهند شد.

احیای قنات‌های آسیب دیده از سیلاب در اولویت باشد

استاندار فارس به وقوع بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در شهرستانهای مختلف استان در مردادماه سال جاری اشاره کرد و گفت: بارش‌های تابستانه باعث شد شاهد حادثه دردناکی از وقوع سیل در استهبان باشیم که ۲۲ نفر از هموطنان ما در این حادثه جان باختند، اما خوشبختانه با تلاشهایی که انجام شد در بارندگی‌هایی که پس از آن حادثه اتفاق افتاد تلفات اینچنینی نداشتیم؛ خسارت‌ها هم تا حدود زیادی جبران شد و قرار است اعتباراتی از طرف دولت برای جبران خسارت‌ها توزیع شود. البته این اعتبارات باید با اولویت‌بندی استفاده شود؛ به عنوان مثال احیای قنات‌های آسیب دیده باید در اولویت مسئولان ذیربط قرار بگیرد.

تعیین تکلیف معتادان متجاهر تا پایان شهریور ۱۴۰۱

ایمانیه در رابطه با تعیین تکلیف معتادان متجاهر نیز گفت: از فرمانداران می‌خواهم که تا انتهای شهریورماه تکلیف معتادان متجاهر در سطح شهر را مشخص کنند. تلاشهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است و تا حدود قابل توجهی مسئله حل شده است. انشالله به زودی اردوگاه شماره ۲ شیراز هم افتتاح خواهد شد و معتادان متجاهر در این مکان اسکان داده می‌شوند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در بحث عفاف و حجاب گفت: فعالیت‌هایی که در بحث عفاف و حجاب در استان انجام شده فعالیتهای ایجابی بوده است. خوشبختانه استان فارس در مدیریت بحث عفاف و حجاب پیشروترین استان در کشور است. امیدواریم بتوانیم این دستاورد را در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان همچنان حفظ کنیم.

استاندار فارس به تصمیم نهایی که شورای امنیت کشور در رابطه با اتباع غیرایرانی گرفته است اشاره کرد و گفت: اتباع غیرایرانی که در طرح شناسایی شرکت نکرده‌اند و فرم‌های شناسایی را دریافت نکرده‌اند باید از کشور خارج شوند. لذا فرمانداران بایستی این کار را مدیریت کنند. 

با گران فروشی برخورد شود

ایمانیه در ادامه، گران فروشی را مبحثی متفاوت از گرانی دانست و گفت: وظیفه ما مقابله با گران‌فروشی است. مسئله گرانی یک‌مسئله کشوری است و به استان ارتباطی ندارد اما باید با گران‌فروشی در استان برخورد شود.

زائران اربعین حتما واکسن بزنند

وی به وضعیت کرونا در استان فارس اشاره کرد و گفت:  وضعیت کرونا در  استان فارس بهتر از سایر استان‌ها است اما نیاز است که تدابیر پیشگیرانه در استان فارس ادامه داشته باشد. چراکه در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و لزوم فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ضروری است.

ایمانیه بیان داشت: افراد در سنین بین‌ ۵ تا ۱۲ سال بایستی دو بار، بالای ۱۲ سال سه بار و بالای ۱۷ سال چهار بار واکسن کرونا دریافت کرده باشند.

استاندار فارس با اشاره به ایام اربعین حسینی گفت: ۸۵ موکب استان فارس در عراق و ۱۰ موکب در شلمچه مستقر هستند و کسانی که می‌خواهند اربعین به کربلا مشرف شوند حتما باید قبل از سفر نسبت به تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی بر ضرورت پیگیری‌ زمین‌های شهرک‌های صنعتی، مبارزه با زمین‌خواری و نظارت بر اجاره بهای مسکن تأکید کرد و افزود: هفته دولت یکی از مقاطع حساس برای تحقق جهاد تبیین است و بهترین فرصت برای عملیاتی کردن این امر مهم به شمار می‌رود.

لزوم اطلاع‌رسانی خدمات دولت و برپایی میز خدمت

استاندار فارس ادامه داد: نباید اهل زیاده گویی باشیم؛ یک سال از شروع کار دولت سیزدهم می‌گذرد و مدیران استان باید اقدامات و دستاوردهای خود در طول یک سال گذشته را با سلیقه و به شکل تمام و کمال اطلاع‌رسانی کنند چراکه این کار باعث ایجاد نشاط و امید در بین مردم جامعه خواهد شد.

ایمانیه گفت: میز خدمت از نقاط مثبت این دولت است؛ میزخدمت در طول یک سال گذشته در ادارات مختلف و مسجد وکیل برپا بود و میز خدمت هفته دولت هم در شبستان امام خمینی بر پا خواهد شد. 

وی ضمن گرامیداشت روز مسجد گفت:مدیران استان و فرمانداران در احیای نمازخانه‌های ادارات و مجموعه‌های تحت پوشش خود جدیت داشته باشند؛ همچنین فرمانداری‌ها و امور مساجد بایستی مساجد بین‌راهی را احصا کنند. 

استاندار فارس ادامه داد: مسئولان ذیربط وضعیت مساجد بین راهی را بررسی کنند؛ نباید شاهد بسته بودن مساجد بین راهی باشیم چراکه بسته بودن این مساجد باعث سرگردانی مسافران می‌شود و آنها مجبور خواهند شد نماز را در بیابان اقامه کنند.

وی همچنین مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار را نیز یادآور شد و با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان حلقه واسط مردم و مسئولان نقش مهمی ایفا می‌کنند، گفت: در تمام عرصه‌ها و رویدادها شاهد حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه هستیم و تلاش‌های آنها در خور قدردانی است.


انتهای پیام/ف

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان