کد خبر: ۱۵۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

طرح حامیم با حضور ۸۰۰ دانشجو در فارس برگزار می شود

مقامی اظهار کرد: در استان فارس ۸۰۰ نفر از دانشجویان در طرح حامیم ثبت نام کرده و این طرح سوم تا نهم شهریورماه در شیراز برگزار می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در نشست خبری طرح حامیم بیان کرد: مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهای خود با دانشجویان مطلبی را در مورد گام دوم انقلاب مطرح کردند و در آن جلسه به نقش موثر و سهم بزرگ دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب اشاره کردند.

وی به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص حلقه های میانی اشاره کرد و افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری، مشکل اصلی مملکت ما این است که فاصله ای بین مردم و حاکمیت اتفاق افتاده و در حال حاضر راهکار این قضیه، ایجاد و سازماندهی حلقه های میانی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حلقه های میانی را واسط بین حاکمیت و مردم خواند و گفت: این حلقه های میانی به دنبال حل مشکلات و مسائل مردم هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری تشکل ها، هیات ها و نشریات دانشجویی و نیروهای مردمی که مورد تایید حاکمیت هستند از مصادیق این حلقه ها محسوب می شوند.

مقامی عنوان کرد: حدود چهار ماه است که ایجاد و سازماندهی حلقه های میانی در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها قرار گرفته است و همه استان ها موظف شدند که برنامه ای تحت عنوان "حامیم" را برنامه ریزی و اجرا کنند.

وی حامیم را برگرفته از عبارت حلقه های میانی دانست و افزود: این طرح در تابستان در فارس اجرا می شود و هدف از این دوره علاوه بر آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند توانمندسازی دانشجویان مرتبط با تشکل ها، هیات ها، نشریات دانشجویی، گروه های علمی و کانون های فرهنگی اجتماعی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی برخی نهادها و تشکل های مذکور در دوران کرونا به واسطه مجازی بودن دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید دانشگاه ها باز می شوند و تشکل های مذکور باید سازماندهی شوند و به همین منظور، تشکل های موجود در تابستان گرد هم می آیند و بار دیگر خود را بازسازی می کنند تا در مهرماه شاهد فعالیت خوب دانشجویان در تمامی دانشگاه ها باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در استان فارس 800 نفر از دانشجویان در طرح حامیم ثبت نام کرده که حدود 300 نفر از دانشجویان برادر و 500 نفر از دانشجویان خواهر در این دوره شرکت می کنند.

وی مدت دوره را یک هفته از سوم شهریور تا نهم شهریور اعلام کرد و افزود: این دوره روز پنج شنبه با حضور روسای دانشگاه و 800 نفر از دانشجویان در حرم مطهر شاهچراغ(ع) فعالیت خود را آغاز می کند و میهمان ویژه این برنامه، حجت الاسلام رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور است.

مقامی عنوان کرد: یک کلاس تجمیعی تحت عنوان جهاد تبیین برگزار و پس از آن سایر کلاس های آموزشی دایر می گردد و این کلاس های آموزشی با دورس معارف دانشجویان تطبیق داده می شود.

وی از برگزاری حلقه های معرفتی، کرسی های آزاداندیشی، برنامه های تفریحی زیارتی، بازدید از برنامه های علمی، فرهنگی و اقتصادی و دیدار با بزرگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی استان در طول دوره حامیم خبر داد و گفت: تمام تلاش مان را می کنیم که رابطه بین مسئولین نهاد، مسئولان دانشگاه ها، کارشناسان فرهنگی، مذهبی به عنوان حاکمیت با دانشجویان بیشتر شود و شرکت کنندگان در دوره با دست پر تشکل خود را ساماندهی کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای این دوره در دانشگاه فنی شهید باهنر خبر داد و تصریح کرد: این دوره به صورت شبانه روزی است و کلاس های آموزشی به صورت تجمیعی برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می شود.

مقامی عنوان کرد: همه دانشگاه ها به تعداد دانشجویانی که در این طرح شرکت داده اند، در هزینه های مالی، مادی و معنوی سهیم هستند.

این مسئول ابراز کرد: این دانشجویان به عنوان حلقه های میانی، مسائل و مشکلات مردم را شناسایی کرده و به حاکمیت برای رفع آنها راهکار ارائه می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاسیس شرکت های دانش بنیان توسط دانشجویان توانمند در راستای حل مشکلات مردم را از دیگر اهداف این طرح خواند و افزود: دانشجویان عموما از قشر فرهیخته جامعه بوده و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افراد مستعدی هستند که چنانچه فضا در اختیار آنها قرار گیرد می توانند راهکارهای خوبی برای حل مشکلات مردم ارائه کنند.

وی هدف دیگر دوره را انتقال باور و فرهنگ "ما می توانیم" در دانشجویان خواند و تصریح کرد: این طرح با هدف آگاهی بخشی و مهارت آموزی برگزار می شود و این برنامه باید در طول سال توسط دانشگاه ها استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان