کد خبر: ۱۵۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور:

دانشجویان باید همچون چراغ، اطراف خودشان را روشن کنند

کرمی بیان کرد: در این جنگ عظیم و عجیب رسانه ای و شناختی وظیفه داریم هم خودمان را آماده و به سلاح علم مجهز کنیم و هم مانند یک چراغ، اطراف خودمان را روشن کنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سعید کرمی مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه طرح «حامیم» در استان فارس، با اشاره به خاطره ای از دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره مهم ترین مباحث را در دیدار با نخبگان دانشجویی و اساتید مطرح کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای دانشجویان انقلابی نقش، جایگاه و احترام خاصی قائل هستند.

کرمی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اربعین خود با دانشجویان که در سال گذشته به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، برای اولین بار از عنوان جهاد تبیین استفاده کردند.

وی بیان کرد: دشمن طی چهار دهه از هر مسیری که وارد شد نتوانست موفق شود و امروز به جنگ رسانه ای و جنگ شناختی روی آورده است.

کرمی جوانان سینه سپر کرده انقلاب را سرمایه های اجتماعی، فرهنگی، انتظامی و انقلابی کشور خواند و افزود: دشمن به دنبال این است که این جوانان سینه سپر کرده را که در این چهار دهه با باور و اعتقاد پای کار انقلاب بودند از نظام و بدنه حاکمیت جدا کند و مردم را بی اعتماد کند.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری همه دانشجویان مکلفند و باید احساس وظیفه کرده و مانند چراغی راه خودشان را روشن کنند.

وی این جمله مقام معظم رهبری را که فرمودند"جهاد تببین یک فریضه فوری و قطعی است" به مثابه جمله "حصر آبادان باید شکسته شود" از امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: جوانان ما در زمان دفاع مقدس با دست خالی ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور ما توسط دشمن تسخیر شود و امروز ما باید امانت داران این مسیر باشیم.

کرمی ادامه داد: در این جنگ عظیم و عجیب رسانه ای و شناختی وظیفه داریم هم خودمان را آماده و به سلاح علم مجهز کنیم و هم مانند یک چراغ، اطراف خودمان را روشن کنیم.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه های کشور در خصوص طرح حامیم اظهار کرد: حامیم پاتوق و بستری برای حضور دانشجویان انقلابی است و تفاوت این دانشجویان با سایر دانشجویان در این است که افراد مذکور اهل دغدغه هستند و اوضاع فعلی کشور و آینده ی آن برای این دانشجویان مهم است.

وی افزود: در شرایطی هستیم که اگر دانشجوی انقلابی ما در سال تحصیلی پیش رو و بازگشایی دانشگاه بعد از دو سال تعطیلی دانشگاه ها به خاطر کرونا، آمادگی مواجهه با شرایط جدید و زیست بوم جدید فرهنگی اجتماعی دانشگاه نشود، جبران آن سخت خواهد بود. 
انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، جنگ نرم
نظرات بینندگان