کد خبر: ۱۵۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
پنجشنبه های شهدایی با شیرازه:

سربازی که رفت تا مرد شود، سرانجام مردانه شهید شد

آنها رفتند تا امروزِ ما را بسازند که در گوشه ای دنج بدون آن که تیر و ترکش ها بر سرمان باشد یا رد دشمن را در خاکمان احساس کنیم در امنیت بنشینیم.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در آن سالهای جنگ جوانان همیشه نقش بسزایی داشتند از آن رگ غیرتی که برای دفاع از میهن و ناموس به جوش می آمد تا آن اصرار و التماس ها برای رهسپار شدن به جبهه و لب مرز، بیخود نیست که آنان را شیربچه های این سرزمین می خوانند آنان که با سن و سال کم فکری وسیع داشتند.

آنها  رفتند تا امروزِ ما را بسازند که در گوشه ای دنج بدون آن که تیر و ترکش ها بر سرمان باشد یا رد دشمن را در خاکمان احساس کنیم در امنیت بنشینیم خودم را میگویم آنها رفتند تا من آرام زیر یک اسپیلت نشسته و از مردم بنویسم.

نوشتن از آنها کار آسانی نیست...

مخصوصا اگر سرو کار مان به قلم بیافتد، یک خبرنگار از چه بنویسد از رشادت های جوان هایی که  دل از همه این دنیا بریدند. از آن شجاعت و تلاشی که در زندگی داشته تا آن جانی که در راه جهاد وا گذاشت.

قلم از مادر ، خواهر، برادر شهید چگونه بگوید؟ از آن خواهری که تمام پشتوانه آینده اش فدا شد و حیا و عفت خود را محکم در دست گرفت و فقط زمزمه کرد:امانتی در دست ما بود که به صاحبش تحویل دادیم.

امروز در پنجشنبه شهدایی شیرازه جهت معرفی شهید عبدالکریم خلیلی زاده فرزند عبدالنبی خلیلی زاده  با  پوران دخت خلیلی زاده خواهر
 شهید به گفتگو پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه شهید متولد 1343/06/20 در شیراز  است، عنوان کرد: منزل ما در دروازه کازرون شیراز بود و یک خانواده 7 نفره  بودیم، دوران تحصیلی را یکی یکی پشت سر می گذاشت،درس می خواند و در خانه کمک مادر میکرد رشته تحصیلی اش تجربی بود و با معدل بالا از دبیریتان فارغ التحصیل و در کنکور رشته الکترونیک قبول شد.

خلیلی زاده در ادامه بیان کرد: وقتی به شهید میگفتیم که به همراه پدر در مغازه کمک کن در پاسخ به ما میگفت میخواهم کمتر به بیرون روم تا چشمم به نا محرم نخورد. 

 خواهر شهید با اشاره به  مظلوم بودن و آرام بودن شهید تصریح کرد:وی جهت انجام خدمت نظام وظیفه به همراه همرزمانش به کرمان رفت و بعد از گذراندن سه ماه آموزشی به شیراز جهت مرخصی امد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: وقتی مرخصی سربازی اش به اتمام رسید به اصرار خودش به سمت  جزیره مجنون  اعزام شد  و در عملیات بدر در تاریخ 1363/12/24 به شهادت رسید.

خلیلی زاده  به بیان خصوصیات اخلاقی شهید پرداخت و گفت:اخلاق شهید با ما خواهران، برادران متفاوت بود . همه خانواده، شهید را به عنوان صاحب قلبی مهربان، جوانی با گذشت و اهل ایمان و تقوا می شناختند و شیفته اخلاقش بودند.

خواهر شهید اظهار کرد: شهید بسیار اهل نماز همچنین قران بود همیشه خود را سرباز امام زمان (عج) میدانست  به مسجد محله قاآنی شیراز می رفت و سر موقع نمازش را میخواند همچنین پدر و مادرمان را خیلی دوست داشت و احترام بسیاری هم برای آنها قائل بود.

خلیلی زاده  اضافه کرد: وقتی شهید شد به پدر و مادرم اطلاع دادند که پسرتان در بیمارستان است و مجروح شده اما بعد از رفتن و پرسیدن از بیمارستان ها اطلاعی از شهید در یافت نکرده و همان روز از بنیاد شهید تماس گرفتند و به خانواده اطلاع دادند که پسرتان شهید شده است.

وی در  پایان با اشاره به اینکه وقتی مطلع شده ایم که  عبدالکریم شهید شده است تمام خانواده حالشان دگر گون شد، عنوان کرد: در روز 28 اسفند ماه 1364  در گلزار شهدای شیراز به خاک سپرده شد.


انتهای پیام/ف


برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، فارس
نظرات بینندگان