کد خبر: ۱۵۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور:

دشمن به دنبال تصویرسازی نامناسب در ذهن افراد جامعه است

رستمی بیان کرد: امروزه دشمن می خواهد با تصویرسازی نامناسب در ذهن و دل افراد و جامعه ایرانی به اهداف خود دست یابد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور، صبح امروز پنج شنبه در مراسم افتتاحیه طرح حامیم در استان فارس، بیان کرد: کتاب خاطرات علم یکی از کتاب هایی است که برای فهم شرایط ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کمک زیادی به ما می کند و این بدین معنا نیست که همه مطالبش درست باشد.

وی به بخش هایی از این کتاب اشاره و تصریح کرد: زمانی بیگانگان بدون اینکه به شاه ایران خبر دهند، وارد کشور شده و تاخت و تاز می کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهار کرد: یک سوم بودجه کشور برای ارتش رضا شاه مصرف می شد و این ارتش در مقابل حمله انگلیسی ها و شوروی ها دوامی نیاورد و نیروهای دشمن سه روزه به تهران رسیدند.

رستمی عنوان کرد: در حالی که رضا شاه بیمار بود، انگلیسی ها شاه ایران را سوار کشتی باری کرده و تبعید کردند و حتی حاکم انگلیسی جزیره بمبئی هم اجازه اقامت به وی را در هندوستان نداد و رضا شاه با کشتی دیگری به جزیره موریس برده شد.

وی با بیان اینکه زمانی کشور ما ملعبه دست بیگانگان بود افزود: چند سال پیش نیروهای نظامی ایران پهپاد چند میلیون دلاری آمریکایی را که قصد ورود به حریم فضایی ایران را داشت منهدم کردند و ترامپ در ساعات اولیه اعلام کرد که ایرانی ها اشتباها به پهگاد ما حمله کردند و بعد از دو سه روز رجزخوانی، اعلام کرد که ما از ایرانی ها تشکر می کنیم که به هواپیمای سرنشین دار ما حمله نکردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ابراز کرد: زمانی بیگانگان در خیابان های تهران شاه ایران را تهدید می کردند و امروزه د بیرون از مرزهای ما باید مراقب باشند که وارد حریم کشور ما نشوند.

وی به اسارات تفنگداران دریایی آمریکا توسط نیروی دریایی سپاه اشاره کر و افزود: به اذعان روزنامه های آمریکایی بعد از جنگ جهانی دومف اولین صحنه تحقیرامیز ناوگان دریایی آمریکا، همین صحنه ی اسارت شان بود.

رستمی گفت: زمانی باید مراقبت می کردیم خرمشهر سقوط نکند و خرمشهر بدون امکانات نظامی و فقط با اتکا به جوان ها و نیروهای مردمی آماده که اسلحه نداشتند، 34 روز مقاومت کردند و امروزه به ما می گویند شما در حال اداره پایتخت های کشورهای عربی هستید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اظهار کرد: امروزه شیراز قطب توریستی پزشکی است و افراد زیادی از کشورهای مختلف برای ارائه خدمات درمانی به شیراز می آیند و عین در حالی است که در گذشته ایران از بنگلادش و هندوستان پزشک وارد می کرد.

رستمی بیان کرد: ایران یکی از شش کشور برتر مقابله با کرونا است و این در حالی است که صندوق خرید واکسن کرونا، پولی را که ما برای خرید واکسن پرداخت کرده بودیم مصادره کرده بود و برای خرید واکسن مشکل داشتیم اما دانشمندان جوان ایران با ایتکا به توان خود 6 نوع واکسن تولید کردند.

وی تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده است که در فضای سخت افزاری امکان مقابله با ایران وجود ندارد و هر جا ضربه ای زده، ضربه شدیدتری خورده است.

رستمی اظهار کرد: امروزه دشمن می خواهد با تصویرسازی نامناسب در ذهن و دل افراد و جامعه ایرانی به اهداف خود دست یابد.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال این است که موفقیت های ما را انکار و یا تضعیف نماید و نقاط ضعف ما را بزرگ جلوه دهد و یا به دروغ ضعفی را به ما نسبت دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: زمانی که رضا شاه تبعید شد، پسرش محمدرضا به خاطر جنایات پدرش از مردم عذرخواهی کرد و کارگزاران پدرش را برای آرام کردن مردم اعدام کرد وامام خمینی(ره) به محمدرضا شاه می گوید نکند روزی که ا ایران میروی مردم مثل روزی که پدرت از ایران رفت جشن بگیرند.

رستمی افزود: رسانه ها رضا شاه را که در مقابل مردم خویش سرکوبگر و در مقابل خارجی ها تنها سه روز کشور را نگه داشت و کشور را تسلیم خارجی ها کرد به عنوان چهره محبوب معرفی می کنند.

وی بیان کرد: دشمن به دنبال این است که ما نسبت به گذشته مان اظهار پشیمانی کنیم و نسبت به زمان حال ما را بی اعتماد کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: جامعه ای که به گذشته خود افتخار نکند و به زمان حالش اعتماد نکند و به آینده اش امیدوار نباشد و اعتماد نکند جامعه ی شکست خورده است و دشمن نیز به دنبال همین است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و صحنه های علمی و کارهای جهادی، آسیب ها و بلاهای گروهی و هر جا که ورود کردند موفق عمل کردند.

رستمی گفت: جوانان باید با قوت و اعتماد به خدا حرکت کنند و تمام توان خویش را به کار گرفته و بدانند آینده از آن حزب خداست.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، دانشجو
نظرات بینندگان