کد خبر: ۱۵۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۱
باهدف بررسی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش فارس انجام شد:

اختصاص بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس‌جمهور براي تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی

وزیر و جمعی از معاونین وزارت آموزش و پرورش در نشستی مشترک با استاندار، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و مسوولین آموزش و پرورش سراسر استان به صورت ویژه مسایل تعلیم و تربیت استان را بررسی کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، وزیر و جمعی از معاونین وزارت آموزش و پرورش در نشستی مشترک با استاندار، نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی و مسوولین آموزش و پرورش سراسر استان به صورت ویژه مسایل تعلیم و تربیت استان را بررسی کردند.

 این جلسه که از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته آغاز و بیش از سه ساعت به طول انجامید و موضوع آن بررسی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش در سراسر استان بود بخشی از حاضرین در جلسه به نمایندگی از سایرین به بیان مسایل، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند و وزیر آموزش و پرورش نیز قول داد در اولین فرصت نمایندگان تام الاختیار خود را برای بررسی و حل این مشکلات به استان اعزام کند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در این جلسه از اختصاص بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس‌جمهور براي تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خبر داد.

يوسف نوري وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان مشکلاتی وجود داشت که برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت و ارائه گزارشي از فعالیت‌های دولت مردمي سيزدهم، تصریح کرد: در هفته دولت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به استان فارس ارسال می‌کنیم.

نوری از تلاش برای تأمین فضای موردنیاز دانشگاه فرهنگیان شیراز خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم ۱۵۰۰ عضو هیئت‌علمی برای دانشگاه فرهنگیان در کشور جذب کنیم و در دیگر زمینه‌ها نیز به تقویت این دانشگاه پرداختیم.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم دانشگاه فرهنگیان را بیش‌از پیش احیا کنیم و حتی‌الامکان مراکز تربیت‌معلم را در مناطق محروم راه‌اندازی کنیم.

عضو کابینه دولت مردمی با بيان اينكه بیش از ۱۰ درصد درآمدهای عمرانی استان‌ها به آموزش و پرورش تعلق دارد. اظهار كرد: بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام تخصیص‌یافته است.

تقسیط و تخفیف بدهی حامل های انرژی مدارس در دستور کار استاندار فارس 

استاندار فارس نیز در این جلسه از وزیر اموزش و پرورش به جهت اجرای طرح رتبه بندی تقدیر کرد.

محمد هادی ایمانیه به موضوع بدهی مدارس و اماکن آموزش و پرورش به موقوفات اشاره کرد و گفت: این مساله را در استان حتما از طریق برگزاری جلسات با مسوولین اوقاف و استفاده از ظرفیت های قانونی پیگیری خواهد کرد.

وی  موضوع تقسیط و تخفیف بدهی حامل های انرژی مدارس را نیز از جمله مسایلی دانست که در اولین فرصت پیگیری خواهد کرد‌.

ایمانیه به مساله توانمند سازی مالی مدارس و اموزش و پرورش اشاره کرد و از آمادگی خود برای صدور مجوز برای تجاری سازی بخشی از فضای مدارس در حاشیه معابر اصلی به منظور استفاده از عواید مالی و ایجاد درامد های پایدار و مستمر برای اجرای طرح های تربیتی خبر داد.

استاندار فارس به ایجاد تفاهم با خیرین برای تکمیل پروژه های مدارس نیمه تمام خبرداد  و اظهار امیدواری کرد: با کمک مجمع خیرین مدرسه ساز تعداد قابل توجهی از این مدارس تکمیل و به بهره برداری برسد.

ایمانیه گفت: در خصوص کمبود خودرو و نوسازی ناوگان حمل و نقل ادارات آموزش و پرورش از وزیر آموزش و پرورش درخواست مساعدت کرد.

استاندار فارس درخصوص مشکل فضای دانشگاه فرهنگیان نیز خواستار سرعت بیشتر در احداث این دانشگاه که در سفر اخیر وزیر اموزش و پرورش به شیراز کلنگ احداث آن بر زمین زده شد است شد.

نماینده عالی دولت در فارس  همچنین در این جلسه پیشنهاد داد برخی از فضاهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان که کمبود دانشجو دارند با توافقی که وزیر اموزش و پرورش با رییس دانشگاه ازاد اسلامی کشور میتوانند انجام دهند در اختیار آموزش و پرورش و مدارس و خصوصا هنرستانها قرار گیرند.

ایمانیه با اشاره به چاقی دانش اموزان و کم تحرکی و همچنین کمبود فضاهای ورزشی مدارس به وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد با وزیر ورزش و جوانان برای استفاده از فضاهای دراختیار این وزارتخانه در استان به آموزش و پرورش توافق صورت گیرد.

استاندار فارس همچنین عنوان کرد: به فرمانداران استان تاکید خواهم کرد تا سالن های اجتماعات دیگر ادارات را در شهرستانها در اختیار مدارس و آموزش و پرورش قرار دهند.

بیش از ۹۳درصد از معلمان مشمول طرح رتبه بندی شده اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست  به بیان گزارش آماری از وضعیت آموزش و پرورش استان فارس پرداخت.

محمدخلیل عسکری گفت: این دومین نشست مشترک مسوولین آموزش و پرورش استان و مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس از اغاز مدیریتش تاکنون است که نشان از تعامل خوب و استفاده از ظرفیت نمایندگان برای حل مشکلات آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس  بیان کرد: در استان فارس بیش از ۹۳درصد از معلمان مشمول طرح رتبه بندی شده اند.

عسکری گفت: هدف اصلی برگزاری این جلسه را ارتباط متقابل و موثر بین سه قوه در عین تفکیک آنها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به جایگاه رفیع مجلس از زبان حضرت امام و رهبری اشاره کرد و افزود: جایگاه آموزش و پرورش در نظام جمهوری اسلامی نیز بسیار مهم و تاثیرگذار است به نحوی که اساسی ترین زیر نظام اداری هم محسوب می شود که توجه به ان مورد تاکید امام و رهبری نیز است.

عسکری افزود: با توجه به سند تحول بنیادین به عوامل و دستگاههای مختلف در تعلیم و تربیت اعتقاد داریم به همین منظور بیست تفاهم نامه با دستگاههای مختلف در استان امضا شد.

وی ادامه داد: پیشنهاد میکنم ظرفیت مجمع نمایندگان استان در مجلس در کمیسیون های مختلف برای حل مشکلات آموزش و پرورش استان بکار گرفته شود.

عسکری از نمایندگان مجلس درخواست کرد تا در شورای برنامه ریزی شهرستانها که نمایندگان به عنوان عضو ناظر هستند نسبت به آموزش و پرورش توجه و حمایت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس به مساله دانشگاه فرهنگیان و مشکلات فضای فیزیکی آن اشاره کرد و پیشنهاد داد یکی از فضاهای دانشگاه صنعتی شیراز در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

وی همچنین با توجه به گستردگی شهر شیراز خواستار استقرار اداره آموزش و پرورش در شهر صدرا ، منطقه سیخ دارنگون و داریون شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین به راه اندازی ۸۹ فضای ورزشی در استان در دوران وزارت دکتر نوری اشاره کرد که بخش اعظمی از انها تاکنون به بهره برداری رسیده اند.

عسکری به وجود اردوگاه دانش آموزی در منطقه اشکنان فارس و در محل نزدیک به سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان اشاره کرد که در آینده نزدیک‌ جلسه ای مشترک با مدیران کل این سه استان برگزار خواهیم کرد تا از ظرفیت این سه استان برای بهره برداری بهتر دانش آموزان از آن استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس همچنین بااشاره به اینکه این استان بنا به پیشنهاد حضرت ایه الله دژکام؛ نماینده مقام معظم رهبری در استان در اختتامیه اجلاس اخیر خبرگان رهبری به عنوان استان پایلوت اجرای سند تحول بنیادین انتخاب شده گفت: در سفر اخیر وزیر اموزش و پرورش به استان فارس در جلسه باحضور استاندار، ماموریتی به استان داده شد تا در خصوص تدوین برنامه اجرایی و نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام شود.

عسکری گفت: بحمدلله با تشکیل شورای استانی راهبری اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش بیش از یک هزار نفر ساعت جلسه تشکیل شد و حتی هفتاد ساعت هم در مشهد مقدس این جلسات ادامه داشت و بحث های تخصصی و فنی فراوانی در این زمینه انجام شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس افزود: کار تدوین این نقشه راه امروز تمام شده و یک نسخه آن تحویل وزیر آموزش و پرورش می شود.
عسکری بیان کرد: در این نقشه راه هم مدل مفهومی دارد و هم درون سازمان دیده شده و هم قرارگاه برون سازمانی که شورای فرهنگ عمومی است دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: این سند در سه مرحله تقسیم شده که شامل مرحله استانی ، منطقه ای و مدرسه ای است.
عسکری گفت: ۲۶ گام استانی ، ۹ گام منطقه ای و  ۷ گام مدرسه ای در ان دیده شده است.


انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان