کد خبر: ۱۵۵۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
معاون اقتصادی رئیس جمهور: 

صنعت باید به زنجیره ارزش هدایت شود

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: صنعت کشور باید به سمت ایجاد زنجیره ارزش هدایت و این حوزه صنعتی سازی شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محسن رضایی پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت شایان دیزل واقع در منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: یکی از مشکلات جدی صنعت کشور عدم  صنعتی سازی و ایجاد زنجیره ارزش است.

رضایی افزود: انبوهی از کارخانجات در سطح کشور ایجاد شده که زنجیره وار به یکدیگر وصل نشده و زنجیره ارزش ایجاد نشده است.

وی ادامه داد: سعی داریم که در دولت سیزدهم صنعت به سوی صنعتی سازی پیش رود.
معاون رئیس جمهور اضافه کرد: بسیاری از صنایع بزرگ جهان مانند شرکت‌های کره‌ای ال جی یا سامسونگ در دهه‌های گذشته زنجیره ارزش بخش صنعت خود را ایجاد و اکنون به صنایعی قدرتمند در دنیا بدل شده‌اند.
وی در ادامه به ظرفیت‌های استان فارس اشاره کرد و گفت: فارس در حوزه الکترونیک و صنعت سلامت تمامی ظرفیت‌های مورد نیاز را دارا است و باید برای تقویت آن در دولت سیزدهم اقدام کرد.

رضایی اظهار کرد: با ایجاد شهرک سلامت در شیراز می توان زنجیره ارزش قابل توجهی در این بخش در استان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در حوزه پتروشیمی نیز این ظرفیت وجود دارد که فارس با همکاری استان‌های مجاور زنجیره ارزش بزرگی در این بخش در جنوب کشور ایجاد کند که براساس بررسی‌ها سالانه صدها میلیارد دلار ارز آوری داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز اشاره کرد و گفت: در این منطقه بزرهای صنعتی کاشته شده که باید زمینه شکوفایی آن در دولت سیزدهم فراهم شود و قطعا آینده بخش صنعت در فارس روشن است.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور بعد از ظهر (پنجشنبه) در سفری دو روزه به استان فارس وارد فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شد و از سوی محمد هادی ایمانیه استاندار فارس و مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.
انتهای پیام/ر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان