کد خبر: ۱۵۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

باید به سمت ایجاد یک شهر مدرن سلامت برویم

رضایی گفت: باید به سمت ایجاد یک شهر مدرن سلامت برویم و این شهر سلامت بتواند مدرن ترین بیمارستان‌ها را داشته باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،محسن رضایی روز جمعه ۴ شهریور در دومین روز از سفر خود به فارس و در حاشیه بازدید از بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا در شهر صدرا شیراز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بیمارستان پیوند اعضا بوعلی سینا کار فوق‌العاده ای از ابعاد آموزشی، پژوهشی، رفاه بیماران و هم فناوری‌ها جدید در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به محیط روحی و روانی و بهداشتی که در این مرکز فوق تخصصی شکل می‌گیرد قطعا در آینده این نقطه به عنوان یکی از مراکز سلامت جهانی شکل خواهد گرفت و ما هم به سهم خود هر کمکی که بتوانیم از ناحیه دولت انجام خواهیم داد.

رضایی ادامه داد: البته بیشتر از این باید به سمت ایجاد یک شهر مدرن سلامت برویم و این شهر سلامت بتواند مدرن ترین بیمارستان ها را داشته باشد و بسیاری از گردشگران را از خاورمیانه و غرب آسیا به اینجا بیاوریم و درآمد خوبی خواهد داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کاری که دکتر ملک حسینی به عنوان یکی از افتخارات ما ایرانیان انجام انجام داده که امروز در سطح بین‌المللی ارجاع مسائل کلیه و بخشی از رشته‌های تخصصی پزشکی و سلامت را به آن میپدهند مربوط به زحمت و تلاش وی است که از جانب دولت و رئیس جمهور از ایشان تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه بحث سلامت یک اقدام انسانی هم هست و فراتر از جنبه مادی آن نقش ایفا می‌کند و احتمالا ویروس‌های جدیدی که ممکن است شبه کرونا در دنیا در آینده با آن مواجه باشیم، در این دولت به مساله سلامت به عنوان یکی از محورهای جدی توجه خواهیم کرد.

رضایی همچنین در جریان بازدید از شهر سلامت شیراز گفت: این پروژه که به عنوان شهر سلامت شیراز کارهای مقدماتی آن انجام شده می‌تواند همین ایده را تحقق دهد و یکی از شهرهای جامع جدید ایران باشد.

وی افزود: فارس این ظرفیت را دارد که یک شهر جامع، سلامت از تولید دارو و تجهیزات پزشکی، بهداشت، درمان، علوم جدید، پژوهش و آموزش را در خود داشته باشد.

رضایی ادامه داد: مشکلاتی در این مجموعه از زمین تا منابع سرمایه گذاری و همچنین مجوزهایی که باید صادر شود وجود دارد که بنا شد استاندار فارس همه موارد را مکتوب کند تا در تهران و مراجع ذی ربط پیگیری کنیم.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان