کد خبر: ۱۵۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
با حضور معاون رئیس جمهور در شیراز:

عملیات اجرایی زیر گذر گویم آغاز شد

همزمان با هفته دولت و با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور و مسئولان استانی و شهری عملیات اجرایی ساخت زیر گذر گویم آغاز شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،صبح جمعه چهارم شهریور و در سومین روز از هفته دولت، طی آئینی با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری، استاندار فارس و مقام‌های محلی، عملیات اجرایی پروژه زیرگذر گویم با هدف تسهیل تردد در محور شمالغرب شیراز و رفع گره‌های ترافیکی و بسترسازی برای تکمیل آزادراه شیراز- اصفهان، آغاز شد.

وی جمعه ۴ شهریور در این مراسم گفت: این زیرگذر به طول ۱۶۰۰ متر و عرض ۲۴ و نیم متر شامل ۱۲۰۰متر زیرگذر نیمه مسقف و ۴۰۰ متر راه‌های دسترسی است که قرار است در مدت دو سال ساخته شود.

 طاهری ادامه داد: برای ساخت زیرگذر گویم ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیاز است که با تجهیزات کامل به ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه در این مسیر شاهد پیچیدگی ترافیک بودیم، اضافه کرد: تسهیل عبور و مرور در ورودی شمال غرب کلانشهر شیراز و دسترسی اصلی به آزادراه شیراز- اصفهان از مهمترین ویژگی زیرگذر گویم خواهد بود.

وی همچنین گفت: در حقیقت این شهرک که یکی از مناطق قدیمی شیراز بوده که به دو بخش تقسیم شده و مردم در دو طرف با یکدیگر در ارتباط هستند و این مسیر به گونه‌ای شاهراه ارتباطی بین استان فارس و استان‌های غربی است.

طاهری گفت: عملیات اجرایی این پروژه در حالی شروع می‌شود که دو محور در شمال و ‌جنوب این پروژه همچون محور قره‌پیری و محور ۵۵ متری که عملیات اجرایی بخشی از آن‌ را شهرداری در آفرینش شروع کرده، همزمان در حال اجرا است که تقاضا داریم با کمک وزارت راه و شهرسازی بتوانیم کاهش قابل توجه ترافیک در این مسیر مهم را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این زیر گذر یک ویژگی فنی دارد که روی آن دال اجرا می‌شود و ارتباط کامل محلی را برقرار می‌کند، زیرگذر کاملا باز نیست و دسترسی محلی امکان پذیر است. از سوی دیگر علاوه بر هزینه تملک های شهرداری، بخشی سرمایه نقدی تخصیص داده شده است.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری نیز در این آیین بیان کرد: این طرح زیر گذر نباید تنها برای حل معضلات ترافیکی باشد بلکه باید نقطه‌ای برای شکوفایی اقتصادی مردم محروم این شهرک باشد و به صورت یک طرح اقتصادی ایجاد شود.

رضایی خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به اینکه سه استان اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس را به یکدیگر متصل می‌کند، بسیار مهم است و دارای فواید اقتصادی است. 

رضایی ادامه داد: این زیر گذر می‌تواند یک نقطه کانونی برای آبادانی خود منطقه باشد و لذا از استاندار فارس خواستارم علاوه بر رفع مشکلات مربوط به اهالی گویم، کارگروهی را تشکیل داده تا تمهیدی برای آبادانی این محله شود.

وی افزود: ایجاد این زیرگذر و ورود و خروج وسایل نقلیه از دو استان دیگر می‌تواند منجر به رونق اقتصادی این منطقه شود و با توجه به هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای این پروژه، اگر مبلغ دیگری برای آن اختصاص یابد این‌ منطقه آباد خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه امید است اجرای این پروژه موجب رونق اقتصادی منطقه شود، گفت: استانداری فارس می تواند با کمک نقدی خود به این پروژه به آبادانی این منطقه کمک کند تا رونق اقتصادی خوبی برای مردم انجام شود.

سرپرست شهرداری شیراز نیز با بیان اینکه در محور شمالغرب این کلانشهر همواره با یک گره ترافیکی در محدوده گویم مواجه بوده‌ایم، گفت: دلیل این گره ترافیکی، انحصاری بودن این محور است.

سعید مصفا اضافه کرد: این مسیر به دلیل قرارگرفتن در این موقعیت دارای ترافیک است و در حال حاضر پاسخگوی تقاضای ترافیک و تردد نبوده و در آینده با بهره برداری آزادراه، ترافیک آن چند برابر می‌شود، بر همین اساس اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت.

محمد امین معاون فنی عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه مراحل اجرایی این پروژه به‌وسیله دیوارهای تمام مکانیزه و با دستگاه‌های هیدروفرز انجام می‌شود، گفت: مدت زمان اجرای این پروژه ۲۸ ماهه و با اعتباری بالغ بر ۵۴۰ میلیارد تومان است که به انضمام هزینه‌های تملک و جابجایی تأسیسات و آسفالت و هدایت آب‌های سطحی، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرایی آن برآورد شده است و از امروز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان