کد خبر: ۱۵۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

دولت در اجرای برنامه‌ها مردم را مشارکت دهد

آیت الله دژکام گفت: یک راه مردمی بودن دولت این است که در رابطه با چگونگی تنظیم برنامه و بهره گیری از توان نخبگان اطلاع رسانی انجام شود و در اجرا و مطالبه اجرا نیز مردم سهیم باشند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان فارس ، در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز، با بیان اینکه دولت جدید باید برنامه عملیاتی و اجرایی داشته باشدگفت: باید نقاط ضعف موجود را در دولت برطرف کنیم.

وی بیان کرد: مطالبه‌گری این نیست که صرفا فریاد بزنیم، برخی اوقات کارهایی از این سنخ انجام می‌شود و اسمش را هم مطالبه‌گری می‌گذاریم، مطالبه‌گر کسی است که متناسب با دانش خود مطلبی که به نفع مردم و جامعه را از دولت بخواهد و وقتی اجرا شود سود آن به مردم برسد.
او اظهار داشت: یکی از مطالبه‌گری های مهم، تحقق برنامه ششم توسعه کشور است، اسناد بالادستی که رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصادی ابلاغ کردند باید تبدیل به برنامه شود چرا که اسناد راهکارهای کلی هستند اما برنامه‌ها عملیاتی و اجرایی هستند که باید تنظیم شوند و در این راه نظر مردم هم  لحاظ شود.

هفته دولت فرصتی برای بازنگری خدمات

امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این هفته فرصتی است برای بررسی، بازنگری، توضیح و تبیین خدمات دولت‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول فعالیت می‌شوند.

آیت الله دژکام افزود: طی یکی ۲ ماه اخیر شاهد حضور دو نفر از معاونین رئیس جمهور در فارس و شیراز بودیم که این اتفاق نشانه رویکرد مردمی دولت آیت الله رئیسی است که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به شکل ویژه مشاوران خود را مامور مردمی‌سازی دولت کرده تا این مهم را به عنوان یک طرح و پروژه دنبال کنند.

وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده و دولت هرکجا که کوشیده مشکلات مردم را برطرف کند توفیقات مناسبی نیز داشته است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: دولت باید یک نگاه به مطالبات مردم و یک نگاه به برنامه راهبردی داشته باشد که بتواند به شکل منطقی، علمی و دانش بنیان بتواند به نیازهای اساسی کشور پاسخ دهد.

آیت الله دژکام، یکی از کارهای بزرگ پیش روی دولت را تنظیم برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: این برنامه باید با نگاه انقلابی دولت آیت الله رئیسی تنظیم شود و انتظار رهبر معظم انقلاب نیز است است که کشور مطابق برنامه توسعه راهبردی پیش برود.

وی افزود: نسبت به برنامه ششم وقتی بررسی‌ها و تحلیل‌ها را نگاه می‌کنیم بین آنچه در برنامه ششم پیش بینی شده و آنچه تا امروز محقق شده فاصله زیادی وجود دارد چرا که این برنامه‌ریزی و تحقق اهداف از جایی دچار مشکل شده است.

امام جمعه شیراز افزود: جهت‌گیری برنامه‌ها حتی در شعار سال رهبر معظم انقلاب نیز می‌آید و امسال که سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده اگر دقت کنیم می بینیم که رهبری می‌خواهند نوع معیشت و اشتغال کشور بهینه شود و تغییر کند.


انتهای پیام/ف
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان