کد خبر: ۱۵۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
رئیس علوم پزشکی شیراز:

فرار نخبگان یک فاجعه ملی است

حسینی با بیان اینکه یک فاجعه ملی خیلی آرام و نهفته در کشور در حال رخ دادن است عنوان کرد: این فاجعه در استان فارس هم به دلیل قابلیت ها و خصوصیاتی که دارد بیشتر بروز و ظهور کرده است و آن هم فرار نخبگان است که آمار بسیار تکان دهنده ای در این زمینه وجود دارد.


به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شب گذشته در شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور برگزار شد خبر از یک فاجعه ملی داد که در سراسر کشور به ویژه استان فارس در حال رخ دادن است.

 وی با بیان اینکه یک فاجعه ملی خیلی آرام و نهفته در کشور در حال رخ دادن است عنوان کرد: این فاجعه در استان فارس هم به دلیل قابلیت ها و خصوصیاتی که دارد بیشتر بروز و ظهور کرده است و آن هم فرار نخبگان است که آمار بسیار تکان دهنده ای در این زمینه وجود دارد.

 حسینی با اشاره به اینکه دشمن با برنامه ریزی مناسب در حال جذب نخبگان کشور می باشد،تصریح کرد: دلایل مختلف از جمله عدم شناخت، برنامه ریزی و توجه دولتمردان ما موجب مهاجرت این نخبگان شده است و باعث گردید که دانشگاه ها سرمایه های بزرگی را از دست دهند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با تاکید بر اینکه برای نگهداری نخبگان و متخصصین باید فکری اندیشیده شود اظهار کرد: دانشجوی پزشکی سال دوم دانشگاه انصراف می‌دهد و به دانشکده فرهنگیان و تربیت معلم می رود فقط به این دلیل که در آن عرصه امنیت و آینده شغلی اش تامین می شود.

 حسینی در ادامه به مشکلات حوزه درمان نیز اشاره کرد و از کمبود ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی در شهر شیراز خبر داد و گفت: ۷ هزار تخت بیمارستانی در همه شهرستان های استان فارس وجود دارد و بعد از انقلاب ۲۵ بیمارستان دولتی ساز در دیگر شهرستان ها ساخته شده است و این در حالی است که در همین بازه زمانی هیچ بیمارستان دولتی سازی در شهر شیراز تاسیس نشده و همه خیر و خصوصی ساز هستند که بیشتر در حوزه جراحی و خدمات زیبایی پیوند و درمان هایی فعالیت دارند که کمتر مورد نیاز مردم می باشد.

 وی همچنین افزود: ۳۷ درصد بیماران شهر شیراز از خارج از استان هستند که با بیش از ۵۰ درصد خدمات درمانی به آنها ارائه می شود و این در حالی است که ما تنها ۴.۲ درصد امکانات داریم و قطعاً این فاصله معنادار نمی تواند پاسخگوی همه نیازهای درمانی مراجعین باشد.

 حسینی در پایان بر ضرورت تاسیس شهرک سلامت تاکید کرد و گفت: این شهرک نیاز واقعی استان فارس و شهر شیراز است اما با خصوصی‌سازی نمی توان کار را پیش برد چون بخش خصوصی بیشتر به دنبال کسب سود است پس از دولت تقاضا داریم برای راه اندازی این شهرک  استان فارس و مجموعه درمانی این استان را یاری نماید.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان