کد خبر: ۱۵۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۱
مدیر کل ورزش و جوانان فارس خبر داد:

افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی ورزش با اعتبار ۶۰۹ میلیارد ریال در فارس

صفرپور از افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی ورزش و جوانان با اعتباری بالغ بر ۶۰۹ میلیارد ریال در هفته دولت امسال خبر داد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، حیدر صفرپور مدیر کل ورزش و جوانان فارس گفت: از برکات فعالیت دولت سیزدهم و در سایه همت بالای رییس جمهور مردمی، پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در نخستین هفته دولت از اولین سال خدمت دولت مردمی با ایران قوی، شاهد افتتاح و بهره برداری از ۳۰ پروژه ورزشی با اعتباری بالغ بر 600 و نه میلیارد ریال در هفته دولت در فارس خواهیم بود.

وی تصریح کرد: با افتتاح پروژه‌های ورزشی تا حدود زیادی موجبات ایجاد انگیزه و ترغیب جوانان به سوی ورزش فراهم شده و مهیا شدن زمینه پیگیری و‌کنترل آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

صفرپور گفت: معتقدم اگر به جای حسرت خوردن بر گذشته، عزم و اراده جدی و مصمم داشته باشیم می‌توانیم نقاط ضعف را به رشد تبدیل کنیم. در این مسیر ما عزم و اراده و توان را به میدان آوردیم و فرصت مسئولیت را به شکوفایی تبدیل کردیم.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان فارس را جبران فاصله با شاخص ملی سرانه ورزشی است و با توجه به اینکه سرانه استان حدود ۵۲ سانتی متر و سرانه کشور ۷۰ سانتی متر است، که با این افتتاحیه‌ها به ۵۳ سانتیمتر خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد فعال سازی پروژه‌ها را در پیش گرفتیم و با توجه به اینکه در استان فارس با قریب به ۵۰۰ پروژه ورزشی نیمه تمام، بیشترین تعداد پروژه‌های نیمه تمام کل کشور را دارد، این پروژه‌ها هم از نظر زمان بندی و هم از بابت اعتباری، اعداد کلانی برای تکمیل شدن نیاز دارند. ۳۰ پروژه را فعال کرده و هم اکنون آماده افتتاح است که با افتتاح این پرو ژه‌ها سرانه فضای ورزشی استان به ۵۳ سانتیمتر ارتقا پیدا خواهد کرد که تا پیش از این ۵۲ سانتیمتر بوده است.

صفرپور اظهار کرد: پروژه‌های افتتاحی شامل ۲ باب سالن ورزشی چند منظوره، ۲۴ باب زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال، ۳ باب زمین چمن مصنوعی بزرگ، ۱ باب خانه جوان با اعتباری بالغ برششصدو نه میلیارد ریال است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: متراژ تفکیک شده این پروژه‌ها شامل ۵۰۵۰۸ متر مربع فضای روباز و ۳۰۵۰ متر مربع به فضای سرپوشیده است که تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز این سرانه افزایش خواهد یافت.

صفرپور با بیان اینکه از ۲۴۲ پروژه عمرانی سراسر کشور در بخش ورزش، استان فارس از نظر تعداد پروژه‌ها رتبه دوم را بعد از هرمزگان به خود اختصاص داد ابراز کرد: این در حالی است که از نظر تنوع پروژه‌ها در تأمین نیاز رشته‌های مختلف ورزشی فارس جایگاه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: این پروژه‌های ورزشی قابل افتتاح در شهرستان‌های نی ریز، خنج، لارستان، قیروکارزین، فیروزآباد، اوز، بختگان، بوانات، پاسارگاد، جهرم، فراشبند، فسا، مهر، خفر، خرمبید، داراب، شیراز، کازرون و کوه چنار است همچنین یک باب خانه جوان در شهرستان پاسارگاد و یک سالن چند منظوره در شهرستان بوانات و یک سالن چند منظوره دیگر نیز در شهرستان مهر به بهره برداری خواهند رسید.

صفرپور با تقدیر از حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس از ورزش و جوانان استان و همچنین پیگیری‌های مکرر نمایندگان مردم استان در مجلس بمنظور تحقق اعتبارات طرح‌های ورزشی، ابراز امیدواری کرد که با وفاق و همدلی مسئولین استان در سال جاری قدم‌های خوبی برای افزایش سرعت طرح‌ها و پروژه‌های ورزشی فارس برداشته شود و با یک عزم جدی در استان بتوانیم سرانه ورزشی فارس را به خوبی ارتقا داده و به سرانه کشور نزدیک شویم.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، ورزش
نظرات بینندگان