کد خبر: ۱۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
سرپرست شبکه بهداشت و درمان ممسنی خبر داد:

تعطیلی ۴ واحد عرضه لبنیات سنتی در ممسنی

رحمانی از تعطیلی ۴ واحد عرضه لبنیات سنتی به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بهداشتی در این شهرستان، خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شهرستان های شیرازه، احمد رحمانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان ممسنی گفت: فعالیت ۴ واحد عرضه محصولات لبنی سنتی در شرایط محیطی کارگاه، غیر بهداشتی و بدون مجوز‌های اداره بهداشت بود که بر اساس دستور مقام قضایی، با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی میکروبی در لبنیات سنتی بالاست، افزود: لبنیات سنتی غیر پاستوریزه مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، زیرا مصرف این نوع لبنیات خطر ابتلا به تب مالت را به همراه دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان ممسنی با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیان کرد: تب مالت در افرادی که با دام هیچ ارتباطی ندارند نیز دیده می‌شود که علت آن مصرف فرآورده‌هایی مانند شیر سنتی، سرشیر، پنیر تازه و بستنی سنتی است.

رحمانی ادامه داد: شیر در مقایسه با سایر فرآورده‌های دامی به دلیل ترکیبات موجود و حالت فیزیکی مایع، به مراتب در برابر عوامل بیماری زا و آلودگی‌ها آسیب پذیرتر است که باید توجه بیشتری در تولید، نگهداری، حمل و نقل و فرآوری آن انجام شود تا سالم به دست مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ممسنی با هدف بهبود و ارتقای سطح سلامت شهروندان، بر همه واحد‌های زیر پوشش، نظارت مستمر و دقیق دارند، اضافه کرد: همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از نظر کیفیت محصولات غذایی ارزیابی می‌شوند و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود و هدف از برخورد با عرضه کنندگان مواد غذایی، افزایش ایمنی مواد غذایی و حفظ سلامتی شهروندان است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ممسنی
نظرات بینندگان