کد خبر: ۱۵۵۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱

برد طولانی مقابل آرژانتین/ تیم سوم المپیک تسلیم ایران شد

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی جهان که یکی از طولانی‌ترین دیدارهای این دوره با 172 دقیقه بود، موفق به شکست آرژانتین دارنده مدال برنز المپیک شد تا 3 امتیاز کامل این مسابقه را به دست آورد.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، دومین روز مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان شامگاه شنبه پنجم شهریور با شش دیدار در دو کشور لهستان و اسلوونی پیگیری شد.

تیم ملی والیبال ایران در دومین مسابقه گروه F این رقابت‌ها در سالن استوژیتس آرنا شهر لیوبلیانا پایتخت اسلوونی به مصاف آرژانتین رفت و سه بر دو این تیم را شکست داد.

ملی‌پوشان ایران که در ست اول و چهارم نتیجه را با امتیازهای 25 بر 22 و 34 بر 32 به آرژانتین واگذار کردند اما در ست‌های دوم، سوم و پنجم به ترتیب با امتیازهای 30 بر 28، 25 بر 18 و 21 بر 19 به پیروزی رسیدند تا در نخستین گام یک برد و دو امتیاز به دست آورند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، امیرحسین اسفندیار، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین توخته، علی‌اصغر مجرد و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

مارسلو مندز سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین نیز از لوسیانو دچکو، برونو لیما، آگوستین لوزر، خوآکین گالگو، فاکوندو کونته، لوسیانو ویسنتین و سانتیاگو دانانی در ابتدای این مسابقه استفاده کرد.

نخستین امتیاز این مسابقه به تیم آرژانتین رسید و دو تیم در ست نخست رقابت بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند که در نهایت آرژانتینی‌ها 25 بر 22 به پیروزی رسیدند. تیم ایران در این ست در حمله با 12 امتیاز شرایط بهتری نسبت به آرژانتین (11 پوئن) داشت، اما حریف سه امتیاز دفاع در ست نخست به دست آورد و تیم ایران امتیازی در این زمینه کسب نکرد و تنها یک امتیاز سرویس نقطه برتری تیم ایران نسبت به حریف بود.

در ابتدای ست دوم تیم ایران چند امتیاز از حریف قدرتمند خود عقب افتاد اما در میانه راه جبران کرد و در امتیاز 17 با آرژانتین برابر شد و سپس دو امتیاز دیگر به دست آورد. دو تیم چندین بار دیگر با هم برابر شدند و رقابت جذاب آن‌ها تا امتیاز 28 ادامه یافت تا تیم ایران با سرویس مرتضی شریفی موفق به شکست حریف با امتیاز 30 بر 28 شد و از نظر ست شماری یک بر یک برابر شدند.

در ست دوم برتری تیم آرژانتین در حمله و دفاع محسوس بود اما اشتباهات بازیکنان این تیم کفه ترازو را به سود تیم ایران سنگین کرد. در این ست مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد نیز به میدان آمدند.

در ست سوم تیم ملی والیبال ایران از ابتدا اقتدار خود را به حریف دیکته کرد و با ارائه نمایشی خیره کننده موفق به شکست آرژانیتن با امتیاز 25 بر 18 شد تا در ست شماری دو بر یک پیش بیافتد و انگیزه کافی برای شکست حریف در ست چهارم به دست آورد.

عملکرد خوب ملی‌پوشان در ست چهارم نیز ادامه یافت، هر چند که در این ست افت و خیز امتیازهای دو تیم زیاد بود، اما در نهایت تیم ایران 34 بر 32 مغلوب آرژانتین شد تا دو تیم از نظر ست شماری دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

شاگردان بهروز عطایی در ست پنجم 21 بر 19 به پیروزی رسیدند تا در نهایت سه بر دو فاتح نهایی این میدان باشند و دو امتیاز مسابقه را از آن خود کنند.

کاسپادس لاسی دنی فرانسیسکو از جمهوری دومینیکن و ماروژک وویچک از لهستان داوران اول و دوم این مسابقه بودند که به مدت 172 دقیقه طول کشید.

یکی از جذابیت‌های دیدار ایران و آرژانتین جایگاه دو تیم در رده‌بندی جهانی است که آرژانتین با 280 امتیاز و ایران با 278 امتیاز در رتبه‌های هفتم و هشتم فدراسیون جهانی قرار دارند و نتیجه مسابقه امشب این رده‌بندی را دستخوش تغییر خواهد داد.

مسابقه دو تیم آرژانتین و ایران چهاردهمین جدال تاریخ والیبال دو کشور بود که هفتمین برد را برای ایران به ارمغان داشت و تعداد برد و باخت دو تیم برابر با هفت شد. همچنین تیم‌های ایران و آرژانتین تا کنون سه بار در قهرمانی مردان جهان به مصاف یکدیگر رفتند که در سال 1998 ایران 3 بر صفر برنده شد، در سال 2014 ایران سه بر صفر مغلوب آرژانتین شده بود و در 2022 ایران 3 بر 2 به پیروزی رسید.

در دیگر مسابقه گروه ایران (F)، تیم هلند سه بر صفر با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 22 و 25 بر 16 مصر را شکست داد.

در دیدار همزمان و به میزبانی لهستان از گروه A تیم تونس سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 17 و 25 بر 20 موفق به شکست پورتوریکو شد.

تیم ملی والیبال مردان ایران از ساعت 20 روز دوشنبه هفتم شهریورماه به وقت تهران در دومین مسابقه خود در این رقابت‌ها به مصاف مصر نماینده قاره آفریقا می‌رود.

عبادی‌پور امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران برابر آرژانتین

میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران عنوان امتیازآورترین بازیکن دیدار ایران برابر آرژانتین در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان جهان را به دست آورد.

در این دیدار میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با کسب 21 امتیاز به عنوان امتیازآورترین بازیکن شناخته شد. همچنین فاکوندو کونته با کسب 20 پوئن بهترین بازیکن تیم آرژانتین بود.

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه 130 امتیاز کسب کرد که به ترتیب 71 پوئن در حمله، 3 امتیاز در دفاع، 4 پوئن سرویس و 52 امتیاز از اشتباهات بازیکنان آرژانتین بود.

آرژانتینی‌ها نیز در مجموع ست‌های این مسابقه 124 امتیاز کسب کردند که شامل 69 امتیاز حمله، 14 دفاع، 3 پوئن سرویس و 38 امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود.


نظرات بینندگان