کد خبر: ۱۵۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه

ورزشکاری که به جز هیات دو و میدانی، هیچ مسئولی از وی حمایت نکرده است

در راستای پیگیری مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، به سراغ یکی از ورزشکاران هیات دو و میدانی رفتیم که از عدم حمایت مسئولان گلایه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ اول اینکه دولت وظیفه دارد از ورزشکاران حمایت کند تا بی دغدغه به ورزش بپردازند و دوم اینکه دستور پرداخت سریع پاداش های قهرمانی را به وزیر ورزش و جوانان دادند.


در همین راستا با ورزشکاران و قهرمانان استان فارس و متولیان ورزش در استان فارس از قبیل اداره کل ورزش و جوانان فارس و ادارات تابعه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و ... به گفتگو نشسته و به بررسی این مصوبات و دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران خواهیم پرداخت.

ورزش یکی از بسترهای ایجاد نشاط و پویایی جامعه است و مسئولان استان و متولیان ورزش فارس موظفند در راستای پویایی و ایجاد نشاط در خانواده و امیدآفرینی در جامعه، به کشف، شناسایی و حمایت از ورزشکاران پرداخته و با ایجاد بستر مناسب برای این افراد، به ارتقا و توسعه ورزش فارس کمک کنند.


در دومین گزارش از پرونده پیگیری های مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به استان فارس، به سراغ محمدرضا محمودی نژاد نفر سوم مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان کشور رفته و آنچه در ذیل آمده است متن گفتگوی شیرازه با این ورزشکار افتخار آفرین است:

خودتان معرفی کنید؟ چه شد که به سمت دو و میدانی رفتید؟


محمد رضا محمودی نژاد هستم و حدود دو سال و نیم است که دو و میدانی را زیر نظر آقای بهنام زارع مهذبیه شروع کردم

من هم مثل خیلی از ورزشکاران، این رشته را از مدرسه شروع کردم

خودتان معرفی کنید؟ چه شد که به سمت دو و میدانی رفتید؟ 


در حال حاضر هم برای مسابقات آسیایی نوجوانان مشغول تمرین هستم و تاکنون سه مدال برنز برای استان فارس و تیم شهرداری شیراز کسب کردم.

از شیرین ترین و تلخ ترین خاطرات تان در ورزش بگویید؟


تا الان اتفاق و خاطره تلخی برای من تقریبا رخ نداده است اما یکبار که داشتیم برای مسابقات لیگ اعزام می شدیم حدود
۲۱ ساعت در راه بودیم که به تهران برسیم


مشکلاتی در طول مسیر پیش آمد و فردای روزی که رسیدیم هم مسابقه داشتیم و شیرین ترین خاطره همین بود که با هم تیمی ها بودیم و سخت نگذشت.

در رشته ی ورزشی دیگری هم مشغول فعالیت هستید؟


در حال حاضر در رشته ی ورزشی دیگری فعالیت نمی کنم و فقط در دو و میدانی فعالیت میکنم.


آیا از سوی مسئولان استان حمایتی از شما صورت گرفته و پاداش های مسابقات تان به موقع پرداخت شده؟


ما از طرف هیات استان خیلی خوب حمایت شدیم و اقای نجمی رییس هیات دو و میدانی استان، حمایت خوبی از ما کردند اما سایر مسئولان از ما حمایتی نکردند
.


توصیه شما به علاقه مندان این رشته ورزشی چیست؟


البته من هنوز خودم را در جایگاهی نمی دانم که بخواهم استادانه نظر دهم که علاقه مندان به این رشته، چی کار کنند بهتر است.


من خودم هنوز شاگرد هستم و دست بوس مربی و برادران زارع هستم که بدون هیچ چشمداشتی برای دو و میدانی ایران در حال فعالیت هستند.

کلام آخر؟

یک سری مشکلات وجود دارد و برگزار نشدن مسابقات، تنها مختص کشورمان خودمان هم نیست و در آسیا هم برخی مسابقات لغو می شود یا به تعویق می افتد که این می تواند در انگیزه ورزشکاران، تاثیرگذار باشد.

اعزام نشدن ورزشکاران به مسابقات جهانی با توجه به اینکه سهمیه ورودی را کسب کرده اما بنا به دلایلی اعزام نشدند در انگیزه ورزشکار تاثیر دارد.

به گزارش شیرازه، اینکه ورزشکاری که سه بار با تمرین و تلاش بسیار و تحمل سختی و موانع توانسته برای استان خودش در سطح ملی افتخارآفرینی کند و تنها هیات ورزشی اش آن را حمایت کند و سایر متولیان امر به وظیفه خود عمل نکنند، زیبنده و در خور شان نام ورزش فارس نیست چرا که ورزشکاران فارس همواره در میادین مختلف ورزشی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی خوش درخشیدند و فارس باید در ارزیابی تمامی مولفه ها و ابعاد ورزشی در قله باشد.

شایسته است که مسئولان ارشد استان و متولیان ورزش فارس، با حمایت از ورزشکاران و مدال آوران و قهرمانان، در تداوم افتخارآفرینی های آنها نقشی اساسی ایفا کرده و با انگیزه بخشی به این قهرمانان، آنها را به عنوان الگو و مفاخر استان به نسل های مختلف شناسانده و در مسیر ارتقا ورزش فارس و پویایی جامعه گام های موثر و عملی بردارند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، ورزش فارس
نظرات بینندگان