کد خبر: ۱۵۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های فارس مطرح کرد:

پیشنهاد تشکیل کانون کساء ویژه دانشجویان سادات در دانشگاه ها

مقامی از دانشجویان سادات شرکت کننده در طرح حامیم خواست کانون کساء ویژه دانشجویان سادات را در دانشگاه های فارس راه اندازی نمایند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ضیافت دانشجویان سادات شرکت کننده در دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان فارس با عنوان حلقه های میانی طرح حامیم با حضور مسوول نهاد رهبری در دانشگاه های استان فارس در گلزار شهدای شیراز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید مقامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس ضمن پیشنهاد تشکیل کانون کساء ویژه دانشجویان سادات در دانشگاه های فارس، خطاب به سادات شرکت کنندگان در دوره حامیم استان فارس گفت: شما از نوادگان حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) هستید که باید زهرایی و حسینی عمل کنید.

مقامی اظهار کرد: همان طور که لباس روحانیت برای یک روحانی محدودیت هایی دارد، سید بودن هم محدودیت هایی دارد که این محدودیت ها برای انسان خیلی مفید است.

وی خطاب به دانشجویان سادات که از فعالین فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس بودند بیان کرد: حضرت زهرا(س) مادر همه ما است چه سید باشیم چه نباشید اما شما که سید هستید مسوولیت بیشتری دارید.

حجت الاسلام و المسلمین مقامی با اشاره به اینکه شیراز میزبان بیشترین تعداد امامزادگان در کشور است، عنوان کرد: همان طور که ائمه اطهار(ع) در تاریخ جلودار بودند، شما هم به واسطه اینکه از نوادگان ایشان هستید باید در دانشگاه ها جلودار باشید.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نزدیک بودن شروع سال تحصیلی جدید، توصیه کرد: دست به دست هم دهید و با شناسایی دانشجویان سید در دانشگاه خود همه را جمع کنید و یک تشکل یا گروه با عنوان کانون کساء تشکیل دهید. 

حجت الاسلام مقامی تصریح کرد: باید با همدلی و پیوند بیشتر بین خودتان برای پیشرفت انقلاب اسلامی و نظام قدم بردارید.

وی در ضیافت دانشجویان سادات شرکت کننده در دوره حامیم افزود: می توانید با انجام فعالیت های اجتماعی و کارهای های جهادی و حتی کمک درسی به دیگران، در دانشگاه خود پیشتاز باشید.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان