کد خبر: ۱۵۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

جریانی در شیراز عامدانه و با برنامه ریزی، مشغول هنجارشکنی و هتک حیثیت مقدسات و ارزشهای دینی و باورهای ملی است

آیت الله دژکام تاکید کرد: یک جریانی تعمداً می خواهد برای نظام و مردم متدین مسئله درست کند، که در آن صورت دیگر خبری از متانت و مدارای همیشگی شیرازی ها نخواهد بود و مطمئن هستم مجموعه نیروی انتظامی هم با تدبیر ویژه این مورد را که هم بی احترامی به خانواده شهید شده و هم جریانی که میخواهد بی احترامی به ارزشهای شهدا بکند را پیگیری خواهد کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی  شیرازه،آیت الله لطفا الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ظهر امروز با حضور در منزل شهید منصور خادم صادق، با خانواده محترم این شهید دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، سردار حبیبی فرمانده نیروی انتظامی فارس، حجت الاسلام والمسلمین موسوی ریاست دادگستری فارس، تنی چند از اعضای شورای شهر شیراز و مسئولان شهرداری شیراز و جمعی از دیگر مسئولان شهری و استانی حضور داشتند، آیت الله دژکام به تبیین مواضع و دیدگاه خود درباره حادثه و برخورد روز گذشته با همسر و دختر شهید پرداخت.

وی با بیان اینکه روز اول ماه صفر و روز اوج مظلومیت حضرت زینب و فرزندان امام حسین علیه السلام است، گفت: علت حضور ما در خانه شهیدان خادم صادق این بود که این مظلومیت تاریخی که آل الله داشته اند، متاسفانه این بار در حرم سوم اهل بیت(ع) یک جوری تکرار شد که قلب همه مومنین را به درد آورد. 

آیت الله دژکام ادامه داد: مظلومیت برای دختر شهید خادم صادق، تداعی کننده مصیبت وارده بر حضرت زینب است. در عین اقتدار، مظلومیت را تجربه کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه این اتفاق زمینه ای خواهد بود برای اینکه مجموعه انقلابیون و مسئولین برای اصلاح این جریانی که متاسفانه بیش از حد هنجارشکنی را پیشه کرده‌اند و در شهر مقدس شیراز به ساختارشکنی و هتک حیثیت ارزشها و باورهای ملی و دینی مشغولند اقدام جدی و عاجل بکنند، افزود: جریان حزب الله و انقلابیون و متدینین در شیراز یک جریان منطقی و اهل مدارا در حد نهایت است و تا امروز با همین رویه با هنجارشکنان مواجهه داشته اند. هیچ کس نمی تواند بگوید حزب الله در شیراز رفتاری کرده‌ است که در آن تندروی و افراط بوده است.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: این زمینه به وجود آمد برای اینکه اگر کسانی در بین این جریان هنجار شکن، اهلیت دارند، هدایت شوند، افزود: ما دوست داریم که همه هدایت شوند این نکته اول که نباید فراموش شود. اما نکته دوم این است که علیرغم این مدارایی که نسبت به جریانات هنجارشکن شده که به امید هدایت آنها این کار را کردیم، توقع نمی رفت که در ایامی که متعلق به سه ساله امام حسین علیه السلام است فرزند شهید در شهر، مظلومیتی مانند حضرت رقیه پیدا کند. توقع نبود در ایام روزهای مصیبت اهل بیت(ع) ، برخی معدود هنجارشکنان حرمت همسر و دختر شهیدی بزرگوار را در سومین حرم اهل بیت(ع) خدشه دار کنند.

دژکام ادامه داد: ما این توقع را نداشتیم و این همه بی شرمی را از جریان هنجار شکن تصور نمی‌کردیم. بنده به عنوان خادم کوچک همه حزب اللهی ها و متدینین شیراز آمده ام اعلام کنم که همه عمرمان شعار دادیم که کاش ما بودیم و جلوی مظلومیت حضرت زینب و حضرت رقیه را می‌گرفتیم اما امروز جلوی چشم ما، زنده باشیم و ببینیم دختر شهیدی به بهانه حمایت از ارزشهای دینی مظلوم واقع می شود؟ بنده امروز آمده ام تا این مظلومیت دیگر وجود نداشته باشد چراکه این اقدام برای امت حزب اللهی شیراز قابل تحمل نیست.

مسئولان ذیربط باید به وظایف قانونی خود در مواجهه با هنجارشکنان عمل کنند

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره این نکته در این راستا مسلماً مسئولین ذیربط وظایفی دارند، اظهار کرد: بنده اینجا به نمایندگی از مردم غیرتمند و مسلمان شهر توقع می کنم که مسئولان با جدیت وظایف خود را انجام دهند.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به اینکه  این  مسئله یک مورد و یک برخورد در یک گوشه شهر نیست، تصریح کرد: یک جریان دارد مواضع ارزشی ما را زیر سوال میبرد که مسلماً مسئولین مربوطه باید با آن برخورد کنند و در خطبه ها هم این را گفتم که اگر سازماندهی شده و پشت جریان این قضیه هنجارشکنی، احساس کنیم برخورد خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه تاکید کرد: یک جریانی تعمداً می خواهد برای نظام و مردم متدین مسئله درست کند، که در آن صورت دیگر خبری از متانت و مدارای همیشگی شیرازی ها نخواهد بود و مطمئن هستم مجموعه نیروی انتظامی هم با تدبیر ویژه این مورد را که هم بی احترامی به خانواده شهید شده و هم جریانی که میخواهد بی احترامی به ارزشهای شهدا بکند را پیگیری خواهد کرد .

وی با بیان اینکه ما منتظر هستیم که  این مسئله با مدیریت مسئولین دلسوز و پای کار مجموعه های امنیتی مدیریت شود و نیازی به کار دیگری اصلاً نباشد، تصریح کرد: ان شاالله با مدیریت جدی مسئولان پیگیری می‌شود و ما نیز در مجموعه قرارگاه فرهنگی استان در خدمت عزیزان هستیم مطمئن باشید خیل جمعیت متدینین پشت سر شما نیرو های مدیریتی و مسئولین امنیتی هستند، همیشه حمایت کردند باز هم حمایت می‌کنند. 

نماینده ولی فقیه در فارس  با تاکید بر اینکه امیدوارم که عزیزان بزرگوار آن متدینین هم کنترل کنند، بنده میدانم خیلی از جوان‌های شیرازی اکنون ناراحت هستند، افزود: ما کنترل می‌کنیم و الا برخورد‌های خیلی حادی بعضی مواقع ایجاد می‌شود. بچه شهید را بزنند این هم به بهانه حمایت از حجاب این‌ها برای بچه‌های غیرتی هیئت‌های ما قابل تحمل نیست. ولی همه آن‌ها به خاطر اینکه در نظام اسلامی کار باید قانونی انجام شود منتظر هستند که مسئولین قانونی اقدام کند امیدوار هستیم ان شاءالله این قضیه با همت عزیزان و پیگیری‌هایی که می‌کنند به زودی حل شود.

آیت الله دژکام اطهار کرد: در عمق این قضیه، هنجارشکنی که در باب حجاب و عفاف بر بعضی ها پوشیده بود اکنون آشکار شد و مشخص گردید که یک دست های خائنانه نیز در کار است. بی احترامی به ارزش ها به یک جایی رسیده که برمیگردند آمر به معروف و ناهی از منکر را کتک می زنند. اینها باید بعد از این انشاالله تعدیل و کنترل شود. 

امام جمعه شیراز در پایان با بیان اینکه این اتفاقات برای متدینین نازیبا بود اما انشاالله جبران می کنیم و نمی گذاریم این مظلومیت ادامه پیدا کند، عنوان کرد: تشکر می کنم از شجاعت و غیرت و رفتار زینبی این مادر و دختر که وارث حضرت زینب هستند احسنت به مقاومت شما احسنت به ایستادگی شما، جامعه مذهبی کشور ما به شما خانواده شهدا و به شما مادر و دختری که زینب گونه ایستادید افتخار می کند، ولو اینکه متحمل رنج شدید اما از ارزش‌های خود دفاع کردید.

 انتهای پیام/س

نظرات بینندگان