کد خبر: ۱۵۵۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
معاون استاندار فارس:

اجرا نشدن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید تخلف است

ربانی زاده گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حکم قانون را دارد و عدم اجرای آن به معنای ترک فعل و تخلف است.
به گزارش سرویس  اقتصادی شیرازه،محسن ربانی زاده در چهارصد و پنجاه‌ و نهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانکها برای مصوبات کارگروه تسهیل دغدغه تولید داشته باشند و راهکار عملیاتی و اجرایی ارائه کنند گفت: ضرورت دارد  دستگاههای اجرایی و بانکها دلایل موانع تولید و عدم انجام مصوبات را احصاء، بررسی و به استانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه روند اجرای تمام مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، پایش می‌شود، افزود: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حکم قانون را دارد و عدم اجرای آن به معنای ترک فعل و تخلف است.

ربانی‌زاده یادآور شد: هدف از این کارگروه  ایجاد رونق اقتصادی واحدهای تولیدی با تشریک مساعی دستگاههای اجرایی و بانک‌هاست.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعداد ۲۲  واحد تولیدی رفع مشکل شدند، افزود: ازجمله واحدهای معرفی شده در این جلسه شرکت طراحی و مهندسی صنایع پتروشیمی پیدک،  پیمانکار طراحی نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت اساس صنعت تولید تجهیزات نفت گاز و پتروشیمی، شرکت شیشه ایمن جام الماس پارس تولید شیشه سکوریت ، زیبا سازان محیط ایرانیان فارس تولید گرانول و کفپوش های لاستیکی ، طراوت فارس تولید شوریجات و رب گوجه و ...‌بودند که مشکلات آن‌ها بررسی ، تعیین تکلیف و نیز ارائه راهکار شد.

وی اضافه کرد: از تعداد ۲۲ واحدکه رفع مشکل شد، تعداد ۱۶ واحد مشکلات آنها پس از شناسایی و احصاء توسط کارشناسان هر حوزه در جلسه کمیته تخصصی (بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی ، زیرساختی و...) ذیل کارگروه موصوف بررسی شده بود که در کارگروه‌ تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نهایی شد.

 ایزدی با تاکید براینکه تمهیدات لازم در راستای حل معضلات واحدهای تولیدی از سوی دستگاههای ذی ربط ضرورت دارد،  افزود: هدف از تشکیل جلسات مستمر و منظم و کمیته‌های تخصصی برای بنگاههای اقتصادی استان به منظورحل مشکلات حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی است که با هم اندیشی، تعامل و همفکری پیگیری و مرتفع می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس همچنین با ا اشاره به حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه‌های مختلف اقتصادی و حوزه تولید استان اضافه کرد: تیم مدیریتی اقتصادی در فارس با محوریت استاندار به صورت جدی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه بر جلسات کارگروه تسهیل در جلسات خبرگان بانکی، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، سایر کمیته‌های تخصصی و ...  نیز مسائل و مشکلات این حوزه  مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

انتهای پیام/ف

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان