کد خبر: ۱۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۴ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۱

تقویت شوراهای فرهنگ عمومی در استان‌ها / جامعه باید به سمت گفتمان حیا برود

امامی گفت: در یک سال نخست تلاش دولت این بود که شورای فرهنگ عمومی را به عنوان اصلی‌ترین بازوی شورای عالی انقلاب احیا کند و درمورد استان‌ها و شهرستان‌ها نیز آماده این تحول شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز در شورای فرهنگ عمومی استان فارس با بیان اینکه هفته دولت در واقع هفته خدمت است و باید در ارتقای فرهنگ سیاسی ما تحول بهینه‌ای ایجاد کند، اظهارداشت:مجموعه رویکردها در تبیین خدمات دولت باید منجر به تقویت فرهنگ خدمت باشد چراکه تصویر خادم بودن نسبت به تصاویر دیگر باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه امروز تجاربی که مردم از لغزش‌های یک مسئول یا نماینده یا قاضی دارند تعمیم می‌دهند به دیگران؛ گفت: این یکی از عوارضی است که باید فکر شود و در نظام راهبردی جدید شورای فرهنگ عمومی بر این مسئله فکر شده است.

امامی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی فارس با این ترکیب به معنای پارلمان واقعی فرهنگ است و ما از فارس یاد می‌گیریم، افزود: واقعیت این است که پارلمان فرهنگی در استان نعمت است که نباید تضعیف شود و ظرف پایدار برای اولویت‌های فرهنگی ما همین شورای فرهنگ عمومی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه مردمی‌ها نقششان در ساختار کنونی شورای فرهنگ عمومی کم است، عنوان کرد: در آیین نامه جدید و طرح تحول شورای فرهنگ عمومی نقش مردمی افزایش یافته است و به بیش از 12 عضو حقیقی به شرط تصویب و اعضای حقوقی به 14 نفر می‌رسد.

امامی با بیان اینکه این نعمت که مردم و نظام ولایت و دولت را در کنار هم می‌چیند باید جدی گرفته شود، افزود: تاکید دارم که در یک سال نخست تلاش دولت این بود که شورای فرهنگ عمومی را به عنوان اصلی‌ترین بازوی شورای عالی  انقلاب احیا کند  و درمورد استان‌ها و شهرستان‌ها نیز آماده این تحول شود.

وی با بیان اینکه به مباشرت دلخوش نکنیم چراکه اصل فرهنگ پایین به بالا است، گفت: اول باید به لحاظ تنظیم‌گری کار کرد و آیین نامه تنظیم کرد و با توجه به کسری بودجه تلاش می‌کنیم اعتبار مجاز دستگاه‌ها برای فرهنگ را به سمت شورای فرهنگ عمومی سوق دهیم.

امامی با بیان اینکه کمی کمتر از هزار میلیارد از ماده 17 محقق می‌شود که برای برش مهندسی باید در نظر گرفته شود، افزود: شان نظارتی و شان هدایتی داریم؛ در شان هدایتی روی بیانیه‌های راهبردی وقت می‌گذاریم و معتقدیم که معماهای استان در شورای فرهنگ عمومی باید حل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه 17 عرصه تصویب شده و در آن بیانیه راهبردی صادر می‌شود، گفت: بسیاری از کارها را مردم باید انجام دهند و در حوزه نظارتی نیز دقیق و پیش دستانه عمل کنیم؛ نظارت باید پیشگیرانه باشد وودر نظارت‌های پسینی آن نهی از منکری که انجام می‌دهیم نسبتش با وفاق اجتماعی درست دیده شود.  

امامی با بیان اینکه اعمال قانون تعطیل نیست اما زبان و روشش می‌تواند تغییر کند، گفت: تمام تلاش را بکنیم که مردم و جامعه در نقص‌‌های اجتماع ورود کنند و مشارکت مردم باید فعال شود‌؛ اکثریت مطلق مردم نسبت به امنیت خانواده تعصب دارند باید به سمت گفتمان حیا برویم.

وی با بیان اینکه تا منکری در جامعه اسلامی است ما خوابمان نمی‌برد، افزود: درباره حرم‌های اهل بیت زیست بوم زیارت و زیست بوم حرم‌های اهل بیت باید مطرح شود و استان فارس آنقدر مهم است که به تنهایی به این نگاه نیاز دارد.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان