کد خبر: ۱۵۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

تعیین اولویت‌ها از سوی مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است

آیت الله دژکام گفت: رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که اولویت اقتصاد و معیشت مردم است بنابراین حجت تمام است چون اولویت‌ها کارها را ولی‌فقیه تعیین کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  آیت‌الله لطف‌اله دژکام امام جمعه شیراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه گمشده بشریت در روزگار ما تقوا است، اظهار داشت: اگر تقوا رعایت شود همه به آینده خود و کشورشان امیدوار می‌شوند اما بی‌تقوایی سبب نارضایتی و دلخستگی مردم می‌شود.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در تعاون و همراهی بر کار نیک به سنت حسنه قرض‌الحسنه اشاره کرد و گفت: بانک به فرض اینکه قرض‌الحسنه باشد نیز می‌تواند امور خود را بگذراند، اما آن که ربا می‌دهد بحث هزینه‌های بانک را ندارد، رسما رباخوار است.

آیت الله دژکام با بیان اینکه جدای از اینکه تعاون بخشی از اقتصاد است برای انجام کارهای خوب و برای اینکه بتوانیم تقوا را در جامعه رعایت کنیم نیز سفارش شده است‌، تاکید کرد: همه باید کمک کنند که یاد خدا برای دیگران آسان شود و کمک یکدیگر بودن برای خوبی‌ها و اجرای تقوا از مصادیق اصلی تعاون در نیکی‌ها است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: یکی دیگر از مصادیق تعاون در نیکی که امسال مقام معظم رهبری شعار سال قرار دادند و دوباره در روز نشست با هیئت دولت تاکید کردند این است که اولویت اقتصاد و معیشت مردم است بنابراین حجت تمام است چون اولویت‌ها کارها را ولی فقیه تعیین کند و این تفاوت نظام ولایی با سایر نظام‌ها این است.

امام جمعه شیراز  گفت: همه دست به دست هم دهیم تا سنت قرض‌الحسنه رواج یابد چون اگر ایجاد اشتغال شود وقتی صحبت ازدواج می‌شود بهانه‌ای نمی‌ماند.

دژکام با بیان اینکه نیکی و بر منحصر به اقتصاد نیست افزود: حرف ما با تمدن اروپایی این است که خوبی فقط در قسمتی که شما می‌گویید منحصر نیست؛ دعوای اساسی ما با تمدن رقیب نیز برای همین است.

وی با بیان اینکه این همه شهید که جان خود را فدا کردند و این همه مقاومت برای این است که بگوییم ارزش‌های دینی ما فراتر از چیزی است که شما می‌فهمید، گفت: همه کسانی که زبانی که برای تبیین دارند باید نقاط افتراق تمدن اسلامی و تمدن کفر غربی را  توضیح دهند و این جهاد تبیینی است که رهبری فرموده است.

دژکام خطاب به جریان‌های سیاسی گفت: خواهش می‌کنم در مسائلی که وابسته به اصل اعتقاد دینی است نخواهند موج سواری کنند چون کار را برای من طلبه سخت می‌کنند ما می‌خواهیم ارزش دینی رواج دهیم آن یکی می‌خواهد موج سوار شود یک طرف برود؛ هر کس برای خدا کار می‌کند باید به میدان بیاید.

وی عنوان کرد: بگذارید این امت به پا خاسته عظیم مسیر خود را به دنبال ولی امرش امام خامنه‌ای به خوبی طی کند و این انقلاب به اهداف بلندی که در نظر دارد، برسد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اتفاقاتی که هفته گذشته در شیراز رخ داد، عنوان کرد: بی‌احترامی به ارزش‌ها و به ویژه به ارزش حیا و عفاف هر جا بشود دل مومنین را می‌آزارد، از این جهت امیدوارم مومنین کمک دهند‌؛ اکثریت قاطع مردم شیراز بدون شک متدین هستند اینها انسان‌های منطقی؛ اصیل و اهل مدارا به دنبال هدایت دیگرانند، یعنی آنقدر که مدارا می‌کنند تا دیگران هدایت شوند برخی از مواقع حق خودشان نادیده گرفته می‌شود اما این مردم حقشان این نیست که در رسانه‌های رسمی، غیررسمی و مجازی طوری کار کنند که انگار در شیراز یک متدین قدم نمی‌زند و اینها رفتارهای بد و دروغ‌های بزرگ رسانه‌ای است که در جنگ نرم متداول شده است.

 دژکام تصریح کرد: باید همه مومنان تلاش کنند و یک ظرفیت‌هایی در خود طیف اهل ایمان ایجاد شود تا جریان‌سازی رسانه‌ای و تبلیغی دست متدینین باشد. 

انتهای پیام/ر

نظرات بینندگان