کد خبر: ۱۵۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس:

شهرستان شیراز به لحاظ مدرسه و تراکم دانش آموزی دچار مضیقه و تنگنا است/مالیات منبع اصلی درآمدهای فارس است

سنگی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در مدارس استان فارس ٢٤ درصد برآورد شده است، گفت: در شهر شیراز به لحاظ مدرسه و تراکم دانش آموزی دچار مضیقه و تنگناهای زیادی هستیم و عدد تراکم دانش آموز به ٤٢ نفر رسیده است.

به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، عبدالحمید سنگی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس شنبه ١٢ شهریور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان مردادماه، ۹۴درصد درآمدهای فارس محقق شده و مالیات منبع اصلی تامین آن بوده است، گفت: براساس هدف‌گذاری ستاد تجهیز درآمد، کل درآمدهای مازاد جذب شده، صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی و هزینه‌ای استان خواهد شد.

وی پیش‌بینی مازاد درآمد امسال فارس را ۲ هزار میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: برای تحقق این میزان درآمد، فشاری به مالیات دهندگان درون استان وارد نخواهد شد و مسیر تحقق آن از محل انتقال پرونده شرکت‌های بزرگ فارسی مستقر در تهران و فرارهای مالیاتی است.

سنگی همچنین اعتبارات هزینه‌ای استان را ٢٨٠ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این اعتبارات برای هزینه در ٢٤ دستگاه اجرایی تعریف شده و نسبت به سال گذشته ٢٦.٤ درصد رشد داشته است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در ادامه با تاکید بر اینکه در بودجه هزینه‌ای رفاه کارکنان دولت مدنظر قرار گرفته است، گفت: علاوه بر افزایش حقوق ١٠ درصدی، در حوزه اقدامات رفاهی کارمندان دولت نیز اعتبارات هزینه‌ای خوبی در نظر گرفته شده که شامل پاداش و مانده مرخصی بازنشستگان و ... است.

وی اعتبارات تملک و دارایی استان سال ١٤٠١ را بالغ بر ٤ هزار میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این اعتبارات از محل سرمایه‌های استانی، نفت و گاز، اعتبارات توازان و تملک و سرمایه‌ای است که نسبت به سال گدشته ١٣.١ درصد رشد را نشان می‌دهد.

سنگی اضافه کرد: ٨٦٣ میلیارد تومان نیز در قالب اعتبارات محرومیت زدایی در بخش‌های آب، راه، آموزش، بهداشت و آبخیزداری در قالب ٥ فصل اعتباری به اعتبارات تملک و دارایی فارس اضافه می‌شود که همگی در سرفصل پروژه‌های نیمه تمام هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تراکم دانش آموزی در مدارس استان فارس ٢٤ درصد برآورد شده است، گفت: در شهر شیراز به لحاظ مدرسه و تراکم دانش آموزی دچار مضیقه و تنگناهای زیادی هستیم و عدد تراکم دانش آموز به ٤٢ نفر رسیده است.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در ادامه با بیان اینکه قبل از برنامه ششم توسعه سهم استان از نفت و گاز ٣ درصد بوده و امروز این عدد با توجه به جابجایی دو سرفصل محل صادراتی و تولید کاهش یافته است، گفت: به دنبال اصلاح این درصد هستیم تا منافع استان در بحث نفت و گاز بهبود یابد.

سنگی با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست جمهوری ١١٤ پروژه بوده که حدود ٦ هزار و ٨٦٧ میلیارد تومان اعتبار و ١٠ هزار و ٢٣٨ میلیارد تومان تسهیلات برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: ترریق این اعتبارات و تسهیلات در پروسه‌ای سه ساله تعریف شده و سهم ١٤٠٠ با اختصاص ١٤٠٠ میلیارد تومان محقق شده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز در این نشست خبری با بیان اینکه آمارهای ثبتی مبنا، در دستور کار مرکز آمار ایران قرار گرفته و در استان‌ها این مسئولیت به حوزه آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی واگذار شده است، گفت: محور اصلی این رویکرد گذر از آمارهای سنتی به مدرن است.

وی افزود: با این رویکرد تمام دستگاه‌های اجرایی باید به صورت یکپارچه پیگیر اجرای این راهبرد باشند و داده‌های اداری دستگاهها به داده‌های آماری تبدیل شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس در ادامه نرخ بیکاری استان را در سال گذشته ٧.٦ درصد اعلام و عنوان کرد: این رقم در بهار ١٤٠١ به عدد ٨ درصد رسیده است.

زارع، نرخ مشارکت اقتصادی استان را در سال گذشته ٣٧.٣ درصد اعلام و خاطرنشان کرد که این نرخ امسال به ٣٦.٩ درصد رسیده است.

وی در خصوص شاخص فقر استان نیز گفت: مرکز آمار ایران وظیفه‌ای در خصوص اعلام آمار و ارقام در این بخش ندارد اما محاسبات شاخص‌های فقر را به وزارت رفاه تحویل می‌دهد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس خاطرنشان کرد: نرخ فلاکت استان تا خردادماه امسال ٤٧.٤ درصد بوده است.

زارع همچنین نرخ فلاکت استان در سال گذشته را هم ٤٨.٨ درصد اعلام کرد و گفت: فارس شش سال متوالی است که پایین ترین میزان نرخ بیکاری را تجربه می‌کند.

انتهای پیام/س
برچسب ها: فارس ، شیرازه ، مدرسه
نظرات بینندگان