کد خبر: ۱۵۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۳ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه (کوثر )::

عمده ترین مشکلات در حوزه بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصادی است

حزنی با بیان اینکه عمده ترین مشکلات در حوزه بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصادی است و انتظار می رود دغدغه های حرکت ها و اقدامات معطوف به این فعالیت ها باشد، اظهار کرد: مردم ایران گنج ها و مروارید های درخشان هستند و باید قدرشان را دانست و توجه ویژه ای به آنها و بویژه مردم مناطق محروم داشته باشیم.
آئین تجلیل از فعالان عرصه محرومیت زدایی استان فارس برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سردار حزنی مشاور فرمانده سپاه و معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه (کوثر ) در همایش تجلیل از فعالان عرصه محرومیت زدایی استان فارس بیان کرد: سپاه استان فارس در سال 1400 بین تمامی استان ها توانست مقام برتر را در حوزه محرومیت زدایی کسب کند.  

وی با اشاره وضعیت نیازمندی های استان فارس گفت: در حوزه مساجد 4 هزار و 516 مسجد داریم و با مجموع اماکن مذهبی این رقم به بالای 9 هزار مکان مقدسه می رسد و به ازای هر 500 نفر یک مسجد است و در استان فارس چندان نیازمند ساخت مسجد نداریم اما در حوزه عمرانی بیش از 11 هزار پروژه عمرانی صورت گرفته و  نزدیک به 40 هزار پروژه غیر عمرانی انجام گردیده است که در حوزه های احداث و ترمیم مسکن محرومین، آبرسانی شرب، بهسازی سیستم دفع فاضلاب، احداث سرویس های بهداشتی مناطق محروم، احداث و تعمیر مجموعه های ورزشی و ... از جمله پروژه های عمرانی است.

حزنی با بیان اینکه عمده ترین مشکلات در حوزه بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصادی است و انتظار می رود دغدغه های حرکت ها و اقدامات معطوف به این فعالیت ها باشد، اظهار کرد: مردم ایران گنج ها و مروارید های درخشان هستند و باید قدرشان را دانست و  توجه ویژه ای به آنها و بویژه مردم مناطق محروم داشته باشیم.
 
مشاور فرمانده سپاه و معاون هماهنگ کننده قرارگاه محرومیت زدایی سپاه (کوثر ) خطاب به مسئولین و جهادگران بیان کرد: در راستای محرومیت زدایی زمانی میتوان موفق شد که با تحرک بیشتر مسئولین در عرصه محرو میت زدایی، توجه به گروه های دانش بنیان،  راه اندازی گروه های جهادی آموزش محور در زمنیه های مبارزه با تهدیدات اجتماعی و ... گام برداشت.

سردار حزنی از دیگر اقداماتی که لازم است در این زمینه انجام داد را شناسنامه دار کردن مناطق محروم، حل اختلافات قبیله ای و طایفه ای، ارائه راهکار های میان بر در حل مشکلات فقر، راه اندازی بیمارستان های صحرایی، شناسایی و ساماندهی ظرفیت های گروه های جهادی و ... خواند.

فعالیت جهادگران در عرصه های مختلف خدمت رسان

سردار یداله بو علی فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در این آئین اظهار کرد: این جلسه در راستای تقدیر از تمامی فعالان محرومیت زدایی است که تلاش های جهادی آنها منجر شد تا استان فارس در سال 1400 به عنوان برترین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی کشور معرفی شود. این استان در عرصه های مختلف یکی از استان های فعال و موفق بوده که در حوزه کمک مومنانه، محرومیت زدایی، ساخت مسکن مددجویان ، راه اندازی کارگاه های اشتغال زایی و کار آفرینی، فعالیت های عمرانی و کمک به زیر ساخت استان فعالیت های متنوع زیادی انجام داده است.

فرمانده سپاه فجر فارس، موضوع تامین آب را به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مسئولین کشور دانست و گفت :سپاه و بسیج سازندگی وارد این عرصه شده اند و طرح جهاد آبرسانی در 372 روستای استان فارس فعال می باشد و تعداد این پروژه ها به بالای 400 روستا نیز خواهد رسید تا مشکلات آب روستاهای هدف در 20 شهرستان رفع  شود. مدت زمان این پروژه ها 30 ماهه تعریف شده اما تلاش بر این است که در مدت کوتاهی به پایان برسد و امیدواریم در مدت یکساله تمامی این طرح های جهاد آبرسانی به سر انجام برسد.

وی با تمجدید از فعالیت های گسترده گروه های جهادی در سراسر استان فارس گفت: گروه های جهادی در تمامی عرصه های حضور دارند و نسبت به هیچ مساله بی تفاوت نیستند و هر جا لازم باشد ورود میکنند تا گشایشی در گره های جامعه و مردم انجام دهند.

جهادگران و اجرای کار در کمترین زمان ممکن

 محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز در این همایش با اشاره به آیات و روایت با بیان اینکه توجه به فقرا و نیازمندان و محرومین در سیره ائمه اطهار تاکید شده ؛ گفت:  معنای جهاد در عصر امروز ما در مساله اقتصادی و رفع محرومیت ها است   و خوشبختانه سپاه و بسیج به خوبی به این مساله ورود کرده اند.

 وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوبی که در حوزه محرویمت زدایی انجام شده مربوط به پروژه های آبرسانی بویژه منطقه سیدان شهرستان مرودشت بوده؛ گفت:  با حضور اعضای شورای تامین از  منطقه سیدان بازدید کردیم و شاهد دغدغه ها و خواسته های مردمی بودیم تا مشکل آب آن منطقه حل شود و با ورود گروه های جهادی به این مساله شاهد بودیم که طی یک ماه این مشکل آب منطقه حل شد.

ایمانیه با تمجدید از سرعت عمل جهادگران در اجرای این پروژه ها گفت: یکی از پروژه های دیگری که توسط بسیج سازندگی انجام شد مربوطبه  منطقه ای کنده ای بود این پروژه  در منطقه صعب العبور قرار داشت ولی بازهم جهادگران پا در میدان گذاشتند و برای عملیات اجرایی حتی از بالگرد نیز استفاده نمودند.

استاندار فارس با اشاره به طرح های دیگر جهاد مبنی بر راه اندازی جشن های محله های بدون اعتیاد، چهارشنبه های طلایی ترویج حجاب، راه اندازی کمپین روزه اولی ها در ماه رمضان،  ساخت پروژه های ورزشی، نذر رهایی و آزاد سازی زندانیان، صندوق های قرض الحسنه و طرح جهاد سلامت و طرح سردار سلیمانی در کرونا گفت: شاهد هستیم که گروه های جهادی در مساله های مختلف نیز به خوبی عمل کرده اند و خوشحالیم که جوانان ما در عرصه های مختلف به صورت جهادی ورود کرده اند و هر جا لازم بوده پای کار هستند و این توقع را ایجاد نموده اند که در هر مساله ای می توان در کمترین زمان اقدام کرد.

وی در پایان بیان کرد: جهادگران نشان دادند که می شود با هزینه کم اما با فایده زیاد حرکت کرد و منجر به بهره وری بیشتر شد و مطمئنا نتیجه آن به مردم می رسد.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان