کد خبر: ۱۵۵۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۱

بهره برداری ۶ طرح صنعتی و زیرساختی در شهرک صنعتی قیروکارزین

با حضور معاون وزیر صنعت معدن چهار طرح صنعتی و زیرساختی در شهرک صنعتی قیرو کارزین با اعتبار ۴۷۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ نفر به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی دو طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستان های شیرازه، با حضور معاون وزیر صنعت معدن چهار طرح صنعتی و زیرساختی در شهرک صنعتی قیرو کارزین با اعتبار ۴۷۰میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ نفر به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی دو طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

در این برنامه سردخانه دو هزار تنی محصولات کشاورزی، واحد تولید انواع سس و مجموعه صنعتی تولید انواع شوینده‌های بهداشتی جمعا با سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۸میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ به بهره برداری رسیدند و عملیات اجرایی طرح‌های سردخانه خانه ۲۰۰۰ تنی محصولات کشاورزی و مجموعه تولیدی بسته بندی خشکبار، سبزیجات خشک، شوریجات و ترشیجات جمعا با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۶۰ نفر نیز کلنگ زنی شد.

در این مراسم همچنین طرح زیرساختی شبکه داخلی فاضلاب با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری رسید.

علی رسولیان معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آیین بهره برداری و کلنگ زنی طرح‌های صنعتی و زیرساختی در شهرک صنعتی قیروکارزین گفت: با اجرای طرح آمایش صنعت توسط وزارت صنعت معدن و تجارت، عدالت صنعتی در تمامی شهرستان‌های کشور برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی این طرح برقراری عدالت صنعتی متناسب با ظرفیت ظرفیت‌های شهرستان‌ها است تصریح کرد: در این طرح که مورد تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است مشوق‌های سرمایه گذاری بر اساس طبقه بندی شهرستان‌ها لحاظ می‌شود.

رسولیان با بیان اینکه بسته پیشنهادی سازمان صنایع کوچک نیز مشخص شده است گفت: در این بسته سرمایه گذاری، شهرستان‌هایی که دارای ظرفیت هستند، اما وضعیت صنعت آن‌ها رشد و توسعه نیافته، از اولویت مشوق‌های دولت بهره مند می‌شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه در این طرح شهرستان‌ها بر مبنای شاخص توسعه یافتگی صنعتی و ظرفیت‌های موجود به ۴ سطح طبقه بندی شده اند، اظهار کرد: در بسته مشوق‌های اختصاص یافته مواردی نظیر واگذاری زمین، قیمت واگذاری، نحوه اختصاص تسهیلات و نحوه مشارکت و سرمایه گذاری شرکت‌ها و سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت نظیر ایمیدرو و ایدرو بر اساس سطح بندی مشخص و تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاران وزارت صنعت معدن و تجارت با مراجعه به استان‌ها در حال سطح بندی و تعیین اولویت‌های شهرستان‌ها هستند، گفت: این طرح پس از جمع‌بندی به زودی اجرایی خواهد شد.

رسولیان در ادامه از برنامه‌های این سازمان برای راه اندازی شهرک‌های صنعتی تخصصی در کشور خبر داد و افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر ایجاد شهرک صنعتی پوشاک را آغاز و سایر شهرک‌های صنعتی نیز در مرحله بررسی هستیم.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین از توافق این سازمان با وزارت نیرو وسازمان انرژی‌های نو (ساتبا) برای ایجاد و راه اندازی شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این زمینه ۹۲ شهرک و ناحیه صنعتی موجود در استان‌های سراسر که مستعد ایجاد شهرک‌های انرژی خورشیدی هستند مشخص شده و علاوه بران شهرک‌های صنعتی جدید نیز در حال مکانیابی هستیم که برخی از مصوبات این شهرک‌های انرژی نیز از هیئت دولت اخذ شده است.

وی در ادامه از برنامه ریزی برای کمک به دانش بنیان شدن شرکت‌های مستعد در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و بیان کرد: در این زمینه نیز اقدامات موثری در حال انجام است.

رسولیان در پایان با اشاره به بهره‌برداری و و یا کلنگ زنی برخی واحد‌های صنعتی در شهرک صنعتی قیروکارزین اظهار کرد: برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شهرستان، برنامه ریزی کرده ایم و ایجاد نواحی صنعتی جدید را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی توجه به بنگاه‌های کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی استان تامین منابع لازم برای تکمیل واحد‌های صنعتی و سرمایه در گردش و کمک به بازاریابی واحد‌های صنعتی فعال از طریق حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی را از دیگر برنامه‌ها و خدمات حمایتی این سازمان بیان کرد.

در شهرک صنعتی قیر و کارزین تاکنون ۶۵ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۱۲ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال‌ افزون بر ۱۵۰ نفر در مرحله بهره برداری و فعالیت است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان