کد خبر: ۱۵۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه

ورزشکاری که 5 ماه است پاداش خود را دریافت نکرده است

در راستای پیگیری مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، به سراغ مربی تیم ملی کاراته ناشنوایان رفتیم که از عدم پرداخت پاداش ها و عمل به وعده ها گلایه کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، در هفتمین سفر استانی رییس جمهور که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ اول اینکه دولت وظیفه دارد از ورزشکاران حمایت کند تا بی دغدغه به ورزش بپردازند و دوم اینکه دستور پرداخت سریع پاداش های قهرمانی را به وزیر ورزش و جوانان دادند.


در همین راستا با ورزشکاران و قهرمانان استان فارس و متولیان ورزش در استان فارس از قبیل اداره کل ورزش و جوانان فارس و ادارات تابعه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و ... به گفتگو نشسته و به بررسی این مصوبات و دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران خواهیم پرداخت.

ورزش یکی از بسترهای ایجاد نشاط و پویایی جامعه است و مسئولان استان و متولیان ورزش فارس موظفند در راستای پویایی و ایجاد نشاط در خانواده و امیدآفرینی در جامعه، به کشف، شناسایی و حمایت از ورزشکاران پرداخته و با ایجاد بستر مناسب برای این افراد، به ارتقا و توسعه ورزش فارس کمک کنند.


در سومین گزارش از پرونده پیگیری های مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به استان فارس، به سراغ آسیه مردانی مربی تیم ملی کاراته ناشنوایان کشور رفته و آنچه در ذیل آمده است متن گفتگوی شیرازه با این ورزشکار افتخار آفرین است:

خودتان را معرفی کنید؟

آسیه مردانی متولد یکم بهمن 64 و دارای لیسانس تربیت بدنی و ورزش هستم و بیش از 12 کارت مربیگری در رشته های دو و میدانی، هندبال، بدمینتون، والیبال، کاراته، ایروبیک، ژیمناستیک، آکروژیم، بدنسازی و ... دارم و دارای مدرک مربیگری ممتاز،
 داوری ممتاز و دان 6 کاراته هستم.

چه شد که به سمت کاراته رفتید؟

از آنجایی که بنده یک روحیه پیگیر و مستقلی دارم احساس کردم در ورزش های رزمی می توانم موفق تر باشم.

به ورزش علاقه مند بوده و ورزش های رزمی را بیشتر دوست و به این دلیل به سمت کاراته رفتم. در آن زمان، من کلاس پنجم ابتدایی بودم و آن زمان تنها رشته ای که توی مرودشت کار می شد همین کارته بود.

تا کنون چه افتخاراتی برای استان فارس و ایران به ارمغان آورده اید؟

بنده بیش از ۳۰ مدال قهرمانی استان و کشور دارم و اخیراً هم در مسابقات بین المللی کاپ ایران زمین در بخش کاتا و در گروه اسمی پیشکسوتان مقام اول کاتای پیشکسوتان را کسب کردم.

من افتخار این را داشتم که مربیگری تیم ملی ناشنوایان را در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشته باشم و به بازی های المپیک ناشنوایان در کشور برزیل اعزام شده و عنوان نائب قهرمانی تیمی ایران را در این دوره از مسابقات کسب کردیم.

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره شما در این ورزش چیست؟ 

شیرین‌ترین خاطره ورزشی کسب مدال طلای المپیک 2013 بلغارستان توسط خواهرم مژده بود که دریچه تازه ای به ورزش کشور گشود و تلخترین خاطره هم که همچون خاطره قبلی برای من و مژده مشترک است، این بود که به خاطر سیاست کاری کشور ترکیه، مدال طلای مسلم و قطعی من به برنز تبدیل شد.

آیا به جز کاراته در رشته ی دیگری هم فعالیت دارید؟

بله بنده مربی ژیمناستیک و بدنسازی هم هستم و فعالیت دارم.

در طول این مسیر چه مشکلات و موانعی داشتید؟

کمبودهای مالی یکی از مشکلات ما بوده که همه ورزشکاران حرفه ای متاسفانه درگیر این قضیه هستند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و نیستیم.

آیا ازسوی مسئولان حمایت شدید؟

متاسفانه خیر، بسیار اندک بوده که قابل تعریف و تشکر هم نیست

پاداش های مسابقات را به موقع به شما پرداخت می کنند؟

نه متاسفانه قبل از اعزام برزیل به ما قول یک ماهه دادند ولی تا الان پنج ماه گذشته و هنوز خبری نیست.

توصیه شما به افرادی که می خواهند وارد این رشته شوند چیست؟

انتخاب یک مربی خوب و با دانش در پیشرفت این رشته، بسیار مهم هست و باید بسیار تلاشگر و هدفمند باشید و از لحظات خوش زندگی کم کرد.


کلام آخر؟


ترجیح میدم بیشتر سکوت کنم

به گزارش شیرازه، پرداخت به موقع پاداش ها و حمایت عملی و به هنگام مسئولان و متولیان امر ورزش از ورزشکاران و قهرمانان می تواند آنها را در ادامه مسیر کمک کرده و بر ارتقا انگیزه آنها و افزایش روحیه  آنها موثر واقع شود.

متولیان امر از این طریق، می توانند این ورزشکاران را به عنوان الگو و مفاخر استان به نسل های مختلف شناسانده و در مسیر ارتقا ورزش فارس و پویایی جامعه گام های موثر و عملی بردارند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، کاراته
نظرات بینندگان