کد خبر: ۱۵۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
استاندار فارس :

به قوانین حمایتی اشتغال برای خانواده ایثارگران عمل شود

ایمانیه گفت: در زمینه اشتغال آنچه شایسته ایثارگران و فرزندان آنها بوده کامل عمل نشده و احتیاج به قوانین حمایتی دارند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدهادی ایمانیه‌ استاندار فارس در گردهمایی مشاورین امور ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان فارس گفت: هر کاری هم برای جامعه ایثارگری انجام شود باز هم نمی‌توان گوشه‌ای از زحمات این افراد را جبران کند.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت فرزندان جانبازان و ایثارگران با وجود قانونی شدن اما سازمان‌ها رفتارهای متفاوتی دارند، افزود: این بحث استانی نیست باید مسئله در سطح ملی رصد و مشکل برطرف شود.

ایمانیه با بیان اینکه اگر سازمانی بخشنامه‌ای را اجرا نکرده اما در استان دیگری اجرا شده باید در استان حل شود، افزود: والدین ایثارگران و شهدا در حال افزایش سن هستند که خدمات ویژه به خصوص در بحث سلامت نیاز دارند و امکانات باید در بخش‌های مختلف روزافزون باشد.

استاندار با اشاره به وعده بنیاد شهید در احداث 7 بیمارستان در کل کشور عنوان کرد: در استان فارس نیز این آمادگی وجود دارد تا درمانگاه محمدرسول‌الله شیراز بررسی شود برای اینکه چند درصد خدمات به ایثارگران داده می‌شود و اگر مناسب نیست اصلاح شود‌.

وی درباره مسکن ایثارگران نیز گفت: در استان فارس آمادگی برای تامین مسکن وجود دارد اما بنیاد باید خدمات ویژه‌تری به این افراد دهد و در زمینه اشتغال نیز آنچه شایسته ایثارگران و فرزندان آنها بوده کامل عمل نشده و احتیاج به قوانین حمایتی دارد.

ایمانیه عنوان کرد: سامانه‌ای از این افراد در زمینه اشتغال تهیه شود تا مشخص گردد که چه تعداد بیکار هستند، چه تعداد کار غیرمرتبط با تحصیلات خود دارند و این کمک می‌کند تا مشکل اشتغال حل شود حتما نباید اشتغال دولتی باشد، صنایع و بخش خصوصی احتیاج به نیرو دارند که می‌توان از این ظرفیت فرزندان ایثارگران استفاده کرد‌.

وی در پایان تصریح کرد: کمیته‌ای کارشناسی برای بررسی تقاضاهای اشتغال افراد تشکیل شود و تقاضاها بررسی گردد تا هرکس در جای خود قرار گیرد.

انتهای پیام/ف
منبع: فارس
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان