کد خبر: ۱۵۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری استان فارس مطرح کرد:

دادگاه‌های فارس دارای کمترین میزان معطلی و اطاله دادرسی

حجت الاسلام موسوی گفت:کمترین میزان معطلی و اطاله دادرسی را در دادگاه‌های فارس شاهد هستیم بطوریکه ۶۲۳ فقره پرونده در ۳۹ شعبه تجدید نظر فعال در مرکز استانی است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مردم استان اطاله دادرسی است که در مقطع کنونی کمترین میزان معطلی و اطاله دادرسی را در دادگاه‌های فارس شاهد هستیم به نحوی که در محاکم کیفری 2 از شهر 2 میلیونی شیراز 180 فقره پرونده به عنوان مانده پرونده وجود دارد.

وی با بیان اینکه این آمار و ارقام به معنای نبود اطاله دادرسی است گفت: 92 درصد دادرسی با زندان در استان فارس به صورت الکترونیک است و امروز بر خلاف گذشته متهم از زندان به دادگاه منتقل نمی ‌شود و از همان زندان به شکل الکترونیک در جلسه  دادگاه شرکت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین به ظرفیت استان فارس در رسیدگی های کاملاً الکترونیکی در 12 درصد از دادرسی های فارس اشاره کرد و گفت : این امر به دین معناست که رسیدگی به این 12 درصد پرونده  بدون استفاده از کاغذ انجام می شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین به بر شمردن برخی کمبود ها بخصوص در حوزه نیروی انسانی و کارد قضایی اشاره کرد و افزود: کل قضات استان پهناور فارس با ویژگی های خاص امنیتی  624 تن است.

وی تصریح کرد: دادگستری استان از کمبود قاضی رنج می‌بریم که اگر نتوانیم نیروی قضائی کارآمد را با توجه به میزان حجم پرونده های  وارده به‌ درستی تأمین کنیم، ممکن است در فرآیندهای رسیدگی قضائی و نگهداشت عملکرد مثبت در حوزه کنترل اطاله دادرسی با مشکل مواجه شویم.
این مقام عالی قضایی استان فارس همچنین به مشکلات فضای فیزیکی متجمع های قضایی نیز اشاره کرد و افزود: مجتمع‌های قضایی شهرشیراز فرسوده و برخی استیجاری است و با این روند  استفاده از برخی از ساختمان‌های مجتمع‌های قضایی در سال‌های آینده ممکن نیست.

رئیس  دادگستری فارس به اهتمام ویژه دادگستری استان فارس در بحث حمایت از تولید اشاره کرد واظهار داشت: با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری در سیاست های کلان قوه قضائیه به شکل جدی و جهادی  وارد میدان حمایت از تولید و اشتغال شده ایم و از ابتدای سال جاری با مداخله مستقیم خود علاوه بر جلوگیری از تعطیلی ۷۱ کارگاه و واحد تولیدی مانع بیکار شدن تعداد قابل توجهی نیروی کار نیز شده ایم.
انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان