کد خبر: ۱۵۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
شهردار شیراز :

ناوگان حمل و نقل عمومی در ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان رایگان است

اسدی با بیان اینکه رفع مسایل آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی مدارس شیراز در اول مهر ۱۴۰۱ در اولویت کاری شهرداران مناطق شیراز قرار گیرد، گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز در ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان رایگان خواهد بود.
  به گزارش سرویس احتماعی شیرازه،محمدحسن اسدی  شهردار شیراز روز پنجشنبه در نشست مشترک شهرداران مناطق و جمعی از اعضای شورای شهر شیراز با مدیرکل و مسوولان آموزش و پرورش فارس و شهر شیراز اظهار کرد: ما وظیفه خود می دانیم در کنار آموزش و پرورش باشیم و خوشبختانه در شورا دو عضو فرهنگی داریم که این ظرفیت خوبی برای کمک به آموزش و پرورش است.

وی خطاب به شهرداران مناطق شیراز گفت: آموزش و پرورش دستگاه مهمی است و به همین خاطر مسایل و مشکلات ان هم مهم است و باید شهرداری در کنار وظایف ذاتی خود به این دستگاه مهم توجه ویژه ای داشته باشد.

اسدی گفت: یکی از وظایف اصلی شهرداری مسایل فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا باید دست به تربیت شهروند مطلوب و مسوولیت پذیر بزنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتقاد ما این است که مسایل آموزشی و فرهنگی مسایل عمیق و ریشه ای است که همه باید کمک کنند و نیاز به برنامه بلند مدتی دارد اما در کوتاه مدت هم باید به ان با اتخاذ تصمیمات درست پرداخته شود.

شهردار منتخب شیراز افزود: در تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش باید بر آموزش فرهنگ شهروندی و ترافیکی تاکید ویژه شود. دانش آموزان شیراز در آغاز سال تحصیلی قطعا از ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان بهره خواهند برد.از مطالبات ۵ درصدی عوارض سهم آموزش و پرورش از سنوات قبل مبالغی مانده است که  مقدمات پرداخت و تسویه را به زودی فراهم خواهیم کرد.

وی گفت: تخصیص زمین مناسب با کاربری های آموزشی را در تمام نقاط شیراز برای رعایت موضوع عدالت آموزشی را پیگیری خواهیم کرد. در کشورهای توسعه یافته آموزش و پرورش زیر نظر شهرداری اداره می شود و با مدیریت یکپارچه مسایل و مشکلات را حل و فصل می کنند که ما هم خود را ملزم میدانیم حل مسایل آموزش و پرورش را در دستور کار خود قرار دهیم.

اسدی گفت: طرح فرهنگ سازی ایمنی مدارس شروع شده است و در این راستا حداقل ۱۸ تابلو برای شروع سال تحصیلی در اختیار آموزش و پرورش قرار داده خواهد شد و ۴۵۰ برنامه ترافیکی با اجرای برنامه های متنوع در دوره ابتدایی در شیراز پیش بینی شده است. ۴۰۰ نفر یاور شورا و همیار فرهنگی شهرداری در محدوده ترافیکی مدارس برای شروع سال تحصیلی فعالیت خواهند کرد.

شهردار منتخب شیراز افزود: ۷۴۲ دستگاه ناوگان اتوبوسرانی و ۶۴ دستگاه مینی بوس و ۱۴ رام قطار مترو برای بازگشایی مدارس خدمت رسانی خواهند کرد. شهرداری به مساله اول مهر و بازگشایی مدارس به عنوان یک مساله اداری نگاه نمی کند بلکه آن را یک رویداد مهم فرهنگی پس از دو سال تعطیلی کرونا می داند و لذا وظیفه خود می داند که در این مساله از همه ظرفیت خود استفاده کند و به صورت ویژه به ان نگاه کند.

مریم حسینی؛ عضو شورای شهر و شهرداران مناطق یازده گانه شیراز  نیز به بیان مسایل و نقطه نظرات و راههای همکاری در خصوص اول مهر پرداخت  و برای بازگشایی مطلوب مدارس و رفع موانع در این خصوص قول مساعد داد.

محمد خلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم گفت: بعد از ۲ سال آموزش غیرحضوری، در سال جدید مدارس بازگشایی و ۲۶۰هزار دانش آموز شیرازی در ۹۵۰ واحد آموزشی راهی مدارس خواهند که شهرداری در تسهیل‌گری این موضوع نقش آفرینی موثری دارد.

وی ادامه داد: نهادهای عمومی غیردولتی به مانند شهرداری ها را باید به عنوان ارکان تربیت به شمار آورد.

عسکری گفت: درسند تحول بنیادین به همان اندازه که سهم دولت در تربیت دیده شده است برای رسانه، خانواده و دیگر نهادهای موثر همچون شهرداری نیز نقش قائل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس  گفت:خوشبختانه با ۲۰ دستگاه تفاهم نامه های عملیاتی و موثری را در راستای کمک به آموزش و پرورش منعقد کرده ایم که یکی از تفاهم‌نامه های خوب ما در آینده با شورای شهر و شهرداری شیراز خواهد بود است.

 
انتهای پیام/ف
 

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان