کد خبر: ۱۵۶۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

راه اندازی شهرک صنایع دستی برای فارس ظرفیت های تولید و اشتغال ایجاد می‌کند

نجابت گفت: راه اندازی شهرک تخصصی صنایع دستی در فارس برای این استان یک ظرفیت قابل توجه برای توسعه اشتغال و تولید خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، روز پنجشنبه در نشست بررسی راه‌اندازی شهرک تخصصی صنایع دستی در شیراز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ضرورت دارد که دستگاه‌های اجرایی با شرکت شهرکهای صنعتی فارس برای ایجاد این شهرک تخصصی همکاری کنند.

وی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان فارس (اردیبهشت ۱۳۸۷) ادامه داد: یکی از مواردی که معظم له بر آن تاکید داشتند توجه بیشتر و  فعال سازی ظرفیت‌های گردشگری فارس بود چرا که اگر این ظرفیت به درستی به کار گرفته شود، استان را از نظر درآمدی بی نیاز خواهد کرد.

نجابت مهمترین موضوع در راه اندازی شهرک صنایع دستی را مشکل تامین زمین دانست و گفت: امیدواریم که با همکاری و اهتمام ویژه مسئولان در جهت تامین زمین، به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این شهرک باشیم.

ایجاد شهرک صنایع دستی فارس دارای مصوبه هیات وزیران است

سید مصطفی هاشمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس هم گفت: ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی در این استان دارای مصوبه هیات وزیران است.

وی افزود: مهمترین عاملی که سبب شده این مصوبه هنوز اجرایی نشود نبود زمین مناسب در نزدیک کلان شهر شیراز است.

هاشمی ادامه داد: این شهرک به دلیل نوع کارکرد، از لحاظ رده بندی زیست محیطی جزء صنایع پاک و غیر آلاینده محسوب می شود و این موضوع محدودیت مکانی به لحاط حفظ حریم های زیست محیطی را از میان می برد و ایجاد آن هم در اراضی داخل حریم شهر و هم در اراضی خارج از حریم ممکن است.

مدیر عامل شرکت های صنعتی فارس اظهارکرد: طراحی کارگاه ها در شهرک صنایع دستی به شکلی است که در هر کارگاه، هم بخش تولید و هم بخش نمایشگاهی و فروش در نظر گرفته می‌شود.

معرفی اراضی مناسب ایجاد شهرک صنایع دستی به شرکت شهرکها

محمود رضا  طالبان مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم گفت: اراضی که برای ساخت و راه اندازی شهرک صنایع دستی مناسب تشخیص داده شوند را به شرکت شهرک های صنعتی استان معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی فارس برای راه اندازی این شهرک آماده هرگونه همکاری است.

انتهای پیام/ف 
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان