کد خبر: ۱۵۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
دبیر ستاد اربعین فارس:

مرزها برای پذیرش زائران اربعین همچنان بسته است

علوی با بیان اینکه کمبود وسیله حمل نقل در کشور عراق باعث شده که تعداد بسیار زیادی از زائرین در آن سوی مرز بمانند
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،سیل جمعیت به سمت مرزهای تمرچین، باشماق، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه باعث شده از روز گذشته (۱۸ شهریور) پذیرش زائران از سوی طرف عراقی با محدودیت مواجه و مرزها بسته شود

البته مسئولان کشورمان در حال رایزنی با نیروهای مرزبانی عراقی هستند تا در اولین فرصت مشکلات پیش آمده رفع شده و اعزام دوباره زائران از سر گرفته شود.

مرزهای منتهی به عراق مسدود است

،صبح امروز ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در اطلاعیه شماره ۹ اعلام کرد
  مرزهای منتهی به عراق مسدود است و زایران به مرزها مراجعه نکنند.

بر اساس آخرین خبرها از وضعیت مرزهای کشورمان، رییس جمهور صبح امروز طی تماس تلفنی با حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جریان وضعیت مرز مهران و زائران قرار گرفت و ضمن تاکید بر رعایت شان و منزلت زائران از وی درخواست کرد که همه امکانات لازم برای تسهیل در تردد زائران و خدمات رسانی به آنها در این مرز به کار گرفته‌ شود.

همچنین وزیر کشور نیز  ظهر امروز  برای بازدید از مرز خسروی  و با اشاره به اینکه ازدحام جمعیت در مرزها زیاد است، بار دیگر تاکید کرد: ظرفیت پذیرش زائران جدید در مرزها وجود ندارد از این رو از مردم درخواست می شود به سمت مرزها حرکت نکنند.

 و حالا جهت پیگیری وضعیت مرز های کشور  خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری شیرازه با سید مجتبی علوی دبیر ستاد اربعین فارس به گفتگو پرداخت.

وی با بیان اینکه  چند سالی که با وجود شرایط کرونایی نتوانستیم پیاده روی اربعین حسینی را برگزار کنیم امسال انتظار می رفت  که حجم فراوانی از زائرین در پیاده روی اربعین شرکت کنند گفت: تمام اقدامات و تمهیدات لازم را برای حضور زائرین ایرانی در عتبات عالیات اندیشیده بودیم  اما در بحث پیاده روی اربعین دو کشور ایران و عراق باید  همکاری لازم را دشته باشند.

علوی در ادامه افزود: کشور ایران تمام اقدامات و تمهیدات لازم را انجام داده است و برنامه ها به خوبی پیش می رفت اما  مشکلی که  به وجود آمد با توجه به وجود تعداد فراوان زائرین که در مرز  های شش گانه  هستند امکانات و شرایط  عراق به گونه ای نیست که بتواند این حجم از زائرین را  انتقال دهد  و یا  خدمات رسانی کند.

دبیر  ستاد اربعین فارس با بیان اینکه  کمبود  وسیله  حمل نقل در کشور عراق باعث شده که  تعداد سیار زیادی  از زائرین که در  آن سوی مرز بمانند تصریح کرد: امکانات آب و غذا  و سایر ملزومات کاهش یافته است.

این مقام مسئول  با بیان اینکه بنابرین ستاد اربعین مرکزی تصمیم گرفت تا مرز های شش گانه را به دلیل حفظ سلامتی زائرین  بسته شود تاکید کرد: مرزها برای پذیرش زائران اربعین همچنان بسته است 

وی  با تاکید  به اینکه  ما آنچه را که توصیه می‌کنیم به خاطر رفاه، آسایش و سلامت خود زوار است بیان کرد: و آرزو می کنیم که حتی یک نفر در این سوی مرز باقی نماند و همه زوار و عاشقان زیارت بتوانند عازم کربلا شوند اما مهم این است که سلامت و امنیت لازم برای آنها تامین شود.

علوی در ادامه افزود:  از روز گذشته اجازه حرکت به اتوبوس ها داده نشده و کسانی که  با وسیله نقلیه شخصی خود به مرز ها میروند  قطعا به مشکل برخورد میکنند و باید در جریان باشند که حجم بسیار  زیادی در پارکین های مرزی داشته و دیگر پارکینگ ها تکمیل شده و از طرفی ترافیک بسیار سنگینی را در برخی شهر ها شاهد هستیم.

دبیر  ستاد اربعین فارس تاکید کرد: زائرین مدیریت زمانی داشته باشند ، پیاده روی اربعین به طور کلی 7 الی 8 روز انجام پیاده روی  زیارت نیاز است  اما دیده شده بعضی زائرین  بیش از 20 الی 30 روز در کشور عراق مستقر شده و با توجه به اینکه امکانات محدود است  و باعث ایجاد همچین مشکلاتی میشود.

وی در پایان از زائرین خواست در سفر خود مدیریت زمان را داشته و پس از پیاده روی و  زیارت خود  به کشور خود برگردند تا مشکلات کاهش یابد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، اربعین ، علوی
نظرات بینندگان