کد خبر: ۱۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات ورزشی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه؛

افزایش اردو های آمادگی سازی قبل مسابقات رمز موفقیت کشتی گیران

در راستای پیگیری مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به فارس و موانع و مشکلات پیش روی ورزشکاران، به سراغ مقام سوم کشوری مسابقات قهرمانی کشتی پهلوانی جهان رفتیم..
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه،در هفتمین سفر استانی رییس جمهور که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ اول اینکه دولت وظیفه دارد از ورزشکاران حمایت کند تا بی دغدغه به ورزش بپردازند و دوم اینکه دستور پرداخت سریع پاداش های قهرمانی را به وزیر ورزش و جوانان دادند.

در همین راستا با ورزشکاران و قهرمانان استان فارس و متولیان ورزش در استان فارس از قبیل اداره کل ورزش و جوانان فارس و ادارات تابعه، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس و ... به گفتگو نشسته و به بررسی این مصوبات و دغدغه ها و مشکلات ورزشکاران خواهیم پرداخت.

مسابقات کشتی تا سال ۱۳۱۸ به صورت پهلوانی با رسم‌های ویژه‌ای ادامه یافت اما از این سال به بعد با ورود مقررات بین‌المللی به ایران، تغییر و دگرگونی‌هایی در روش کشتی گرفتن و پوشاک کشتی‌گیران ایرانی، پدیدار شد.

 در سال ۱۳۱۸ نخستین دوره‌ی مسابقه‌های کشتی آزاد قهرمانی ایران در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید. نخستین باشگاه کشتی این کشور نیز باشگاه سلیمان‌خان، پایین خیابان شاهپور بوده‌است. نخستین حضور جهانی کشتی ایران در المپیک ۱۹۴۸ بود که در آن، منصور رئیسی مقام چهارمی آورد.

و حالا هم  هنوز جوانان علاقمند به ورزش کشتی هستند که  در مسابقات مقام های کشوری را کسب میکنند و امروز پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در پنجمین گزارش از پرونده پیگیری های مصوبات ورزشی سفر رئیس جمهور به استان فارس، به سراغ رحمان رحیم پور دارنده مدال طلای کشتی پهلوانی جهان رفته و آنچه در ذیل آمده است متن گفتگوی شیرازه با این ورزشکار افتخار آفرین است:

خودتان را معرفی کنید؟ 

علی کشاورز هستم متولد 84  اهل شهرستان مرودشت و در رشته ورزشی کشتی آزاد و پهلوانی فعالیت دارم.

چه عاملی باعث شد به سمت کشتی بروید؟

من با توجه به اینکه در خانواده ورزشی به دنیا اومدم  و با   علاقه خودم به کشتی و مربی بودن داییم این ورزشو شروع کردم 

در این مسیر چه کسانی مشوق شما بودند؟

خانواده و  به خصوص مربی ورزش کشتی 

چه مدال ها و افتخاراتی را برای استان فارس و ایران به ارمغان آورده اید؟

 در رده های سنی خردسالان در  دو دوره نائب قهرمانی کشور و در رده سنی جوانان مقام سوم کشور را کسب کردم .

شیرین ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما چیست؟

تلخ ترین خاطره ک قطعا اتفاق شوکه کننده ای برایم بود شکست  در مقابل حریف قزوینی ک هشت امتیاز پیش بودم و بهترین خاطره هم نائب قهرمانی کشور در تبریز بود .

آیا در رشته ورزشی دیگری هم فعالیت می کنید؟

خیر چرا که فقط به  رشته کشتی علاقمند و  فعالیت داشتم.  

چه مشکلات و موانعی در طول این مسیر داشتید؟

همه ورزشکار ها در مسیر قهرمانی با مشکلات زیادی روبه رو میشوند از مهم ترین مشکلات از نظر مالی، روحی ،جسمی بی توجه ای مسئولان و..است.

در مسابقات آیا پاداشی بهتون تعلق گرفته شده ؟

بهترین پاداش مسابقه همان افتخاری  بود  که برای شهر و استان کسب میکنیم ولی پاداش  مادی  خیر پرداخت نمیشود

کلام آخر؟

از لحاظ جسمی در سلامت کامل بوده  زیرا ورزش کشتی نیاز به جسمی سالم و شاداب دارد و  روحیه قوی جنگنده و پشتکار  و  دیگر راهکاری به ذهنم نمیرسد ولی اگر اردو های امادگی سازی قبل مسابقه رو بیشتر کنند همچنین مسابقات لیگ درون استانی برگزار شود قطعا  کشتی گیر ها موفقیت کسب میکنند.
کشتی ورزش اول ایران و یک ورزش با منش پهلوانی بوده و هست و هرکسی این ورزش رو شروع میکند علاوه بر مدال گرفتن باید  منش پهلوانی خود را افزایش دهد.

امید است با عزمی راسخ و نگاهی جدی به حوزه ورزش و توجه بیشتر به ورزشکاران حرفه ای نه تنها در شهرستان مرودشت، بلکه در سراسر استان فارس، این استان را به جایگاه واقعی خود دست یابد، همچنین مسئولین  باتوجه به ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی موجود فارس در رشته ی کشتی، با تجهیز سالن های کشتی و ارائه امکانات به کشتی گیران، گام های عملی و موثری بردارند.

انتهای پیام/ف/ر


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان