کد خبر: ۱۵۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
رئیس اتاق بازرگانی فارس:

برخی اختیارات حوزه استاندارد به استان‌ها واگذار شود

رازقی گفت: ضرورت دارد که برخی از اختیارات حوزه استاندارد به استان ها واگذار شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه ،جمال رازقی افزود: یکی از مشکلات بخش تولید، واحدهای تولیدی و کالاهای صادراتی ما این است که هر تقاضایی باید به مرکز ارسال و برای آن تصمیم گیری شود که این روال مشکلات فراوانی را برای بخش خصوصی و ادارات استاندارد استان ها ایجاد کرده است.

وی افزود: یک سوم میوه و تره بار کشور از فارس صادر می‌شود و  لذا نیاز است که برای حل مشکلات فعالان اقتصادی برخی از اختیارات به استان تفویض شود.

رزاقی اظهار داشت: تفویض اختیار در حوزه استاندارد به استان ها یک اقدام موثر خواهد بود، چراکه بسیاری از مشکلات و موانع بخش تولید و فعالان اقتصادی در استان ها به طور مستقیم حل وفصل می شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: امروز برای تایید مدارک نشان حلال باید مدارک به تهران ارسال شود درحالیکه امکان تایید نشان حلال در استان وجود دارد.

وی، فارس را یکی از قطب های پسته کشور دانست و افزود: عدم تفویض اختیارات باعث بروز مشکلاتی در مسیر صادرات این محصول شده است.

رازقی، بر لزوم مطابقت استانداردهای داخلی با سطح بین‌المللی نیز تاکید کرد و افزود: ادغام بسیاری از استانداردها در محصولات مشابه درجهت کاهش استانداردها، بازنگری و به روزرسانی استانداردهای قدیمی و زمان‌سنجی رسیدگی به هر موضوع برای جلوگیری از اتلاف زمان، لازم و ضروری است.

وی گفت: با هدف تسهیل مشکلات تولید، یکی از مطالبات بخش خصوصی، دریافت مجوز در حوزه استاندارد است و انتظار داریم سهم بیشتری برای بخش خصوصی در بازنگری استانداردها در نظر گرفته شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان