کد خبر: ۱۵۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
مصوبات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر رییس جمهور روی میز پیگیری های شیرازه،

عمده ترین مشکل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج زمین است

در راستای پیگیری مصوبات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی سفر رئیس جمهور به فارس و پیگیری پروژه مجتمع فرهنگی شهرستان خنج ، رئیس فرهنگ و ارشادشهرستان خنج به رفع بخشی از نواقص پروژه مجتمع فرهنگی و هنری اشاره کرد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،در هفتمین سفر استانی رییس جمهور و دولت سیزدهم که در مهرماه 1400 به فارس صورت گرفت، آیت الله رئیسی بر دو محور مهم تاکید کرد؛ مهم ترین مصوبه فرهنگی دولت سیزدهم ایجاد مدیریت فرهنگی در کشور است که با اجرای آن تحول جدی در اقتصادی فرهنگ و هنر را شاهد خواهیم بود.

برای پیگیری مجدد به سفر استاندار فارس تیرماه  امسال در بیست و هشتمین سفر شهرستانی خود در شهرستان خنج حضور یافت اشاره میکنیم.

محمد هادی  ایمانیه استاندار در این بازدید گفت با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان به این مجتمع فرهنگی در هفته دولت شاهد افتتاح مجتمع فرهنگی خواهیم بود. 

 و حالا با توجه به اینکه چه اقداماتی برای این پروژه  تاکنون صورت گرفته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه پیگیری میکند.

در همین راستا برای پیگیری اقدامات انجام شده در خصوص تکمیل و بهره برداری پروژه مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج  خبرنگار شیرازه با محمد صادق میری  رئیس  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج به گفتگو پرداخت.

وی با بیان اینکه  مجتمع فرهنگی  و هنری خنج یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور بود که این پروژه  به اداره راه و شهرسازی لارستان است گفت: سازنده این پروژه اداره راه شهرسازی بوده و بهربردار اداره فرهنگ و ارشاد است.

میری در ادامه افزود: با توجه به اینکه جز مصوبات ریاست جمهوری بود مبلغی به این پروژه اختصاص یافت  و  بخشی از نواقص های پروژه برطرف شد و  99 درصد  تکمیل شد به جز محوطه سازی مجتمع که هنوز تکمیل نشده است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان خنج با اشاره به اینکه پروژه در هفته دولت  افتتاح شد اما  به بهره برداری نرسیده است تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد به دلیل مشکل زمین این پروژه را تحویل نگرفت.

وی در ادامه افزود:سال 87  شهرداری اعلام کرد که یک پروژه  در شهرستان خنج  ساخته شود  و  مجتمع ساخته میشود اما بعد از مدتی وزارت خانه راه و شهر سازی  در لار مستقل شده و پروژه نیمه تمام به اداره راه و شهرسازی لار واگذار شد.

این مقام مسئول در پایان  با بیان اینکه  اکنون شهرداری ادعا میکند که مالک زمین پروژه مجتمع فرهنگی است و باید با اداره  مسکن و شهر سازی تواقق کند که بتوانیم زمین را به مسکن و شهر سازی داده  و مسکن و شهرسازی این زمین را  به اداره ارشاد واگذار کند افزود:عمده ترین مشکل پروژه مجتمع فرهنگی و هنری زمین است که باید مشخص شود تا اداره فرهنگ و ارشاد بتواند آن را  بهر برداری  کند.

شهرستان خنج با 65 هزار نفر جمعیت در جنوب استان فارس واقع است.

به گزارش شیرازه توجه به حوزه هنر و فرهنگ در عرصه های مختلف یکی از ضرورت های انکار نا پذیر برای جوانان بوده که می بایست پیش از پیش به آن بها داده شود که در همین راستا پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در پی پیگیری این مصوبه ( مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خنج) در شماره های بعدی به سراغ  ادارات مربوطه  به حل مشکل این مجتمع فرهنگی هنری خواهد رفت.

انتهای پیام/ف















برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان