کد خبر: ۱۵۶۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد:

لزوم تدوین طرحی برای ممانعت از مهاجرت نخبگان

پاک فطرت گفت: طرحی جامع، علمی و کاربردی شمول نگر برای بهره گیری بیشتر از مدرسان دانشگاه‌ها، نخبگان و پیشگیری از مهاجرت متخصصین تهیه شود تا در کمیسیون مورد بهره برداری قرار گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲۱ شهریور در دیدار با رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس در ادامه پیرامون اهمیت نقش حفظ منابع انسانی و متخصص، همچنین نخبگان را یکی از مهمترین موضوعات در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر شمرد و بر بهره گیری از ظرفیت‌های مراکز دانشگاهی فارس نظیر دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتقاء آموزش های مهارتی و تربیت دانشجویانی متخصص و کاردان تاکید کرد.

وی افزود: انتظار داریم تا دانشگاه‌ها و چهره‌های علمی فارس طرحی جامع، علمی و کاربردی شمول نگر را برای بهره گیری بیشتر از مدرسان دانشگاه‌ها، نخبگان و پیشگیری از مهاجرت متخصصین را تهیه تا در کمیسیون مورد بهره برداری قرار گیرد.

پاک فطرت خاطرنشان کرد: در نظر است در سال تحصیلی جدید رئیس و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات را به شیراز دعوت کنیم و دانشگاه‌های این استان می توانند از این فرصت حاصله برای طرح موضوعات ملی و استانی استفاده کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم تا با همکاری و تعامل و استفاده از نظرها و دیدگاه‌های دانشگاه‌های استان به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس پیشنهادهای خود را برای طرح در کمیسیون ارائه کنند.

حبیب دانش منش رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس نیز به تشریح رسالت، مأموریت و فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی پرداخت.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس با داشتن بیش از ۴۰۰ کد رشته محل و تنوع رشته‌های کاربردی مبتنی بر اشتغال زائی باعث شده تا درجمع مراکز، موسسات آموزش عالی و دانشگاه‌ها از مزیت قابل توجه‌ای برخوردار باشد.

دانش‌منش  افزود: استفاده از مدرسان با دانش علمی و تجربی، استقرار مراکز آموزش علمی کاربردی در جوار محیط کار، امکان برگزاری دوره‌های پودمانی و کوتاه مدت فرصتی است تا به نیازمندی های جامعه پاسخ مثبت دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس ضمن اشاره به مأموریت و رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه آموزش‌های مهارتی تقاضای افزایش سهم ۳۰ درصدی آموزش‌های مهارتی در برنامه هشتم توسعه کشور، حمایت دولت و مجلس از این دانشگاه را داشت.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان