کد خبر: ۱۵۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۱

صدایی که هم اکنون می شنوید

اکبری گفت:درابتدا بیشتر شبیه شوخی بود و فکر نمی‌کردم خروجی خاصی داشته باشد. ولی بعد از یک بررسی کوتاه متوجه شدم سوژه بکری است و کسی از دیدکودکان این دیار به جنگ نپرداخته است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،با توجه به نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس در این پایگاه تحلیلی خبری به  معرفی کتابی با عنوان صدایی که هم اکنون می شنوید پرداختیم .

 صدایی که هم اکنون می شنوید

کتاب به صداهایی می پردازد که از پس سالها فراز و نشیب عبور کرده و هم اکنون به ما می رسد. صدای کسانی که کودکیشان را با جنگ گذرانده اند و جنگ جز جدایی ناپذیر زندگی آنها بوده است. همان بچه های دهه شصت که حرفشان همه جا هست و خاطراتشان را هر از گاهی مرور می کنند و لذتش را به نسل بعد از خودشان می چشانند. اما خاطرات این کتاب رنگ و بوی قدری متفاوت تری دارد. تلخ و شیرینش در کنار هم است. خواندن این کتاب برای بچه های دهه شصت لطفی دارد و برای بچه های نسل بعد حلاوتی دیگر و برای پژوهشگران اجتماعی و داستان نویسان دفاع مقدس نکته هایی ناب. روایت زندگی چهل نفر از بچه های این سرزمین.  

نویسنده کتاب

زهرا اکبری نویسنده ماهر در گفت و گو با پایگاه تحلیلی خبری شیرازه گفت: کارسناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دارم و  سالها در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت کرده و سه کتاب دارم که سومین کتاب به نام صدایی که هم اکنون میشنوید منتشر شده است.

وی در ادامه افزود:تازه ترین اثر من حاصل مصاحبه با صد نفر از متولدین سالهای ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۵ استان فارس است که کودکی خود را در جنگ گذرانده‌اند و خاطرات متفاوتی از آن دوران دارند که   تلاش کردم تا حال و هوا و شرایط اجتماعی و فرهنگی شهرهای استان فارس را در آن مقطع زمانی از زبان کودکان به تصویر بکشم.

اکبری با بیان اینکه  انتخاب سوژه کتاب پیشنهاد برادرم بود تصریح کرد:. درابتدا بیشتر شبیه شوخی بود و فکر نمی‌کردم خروجی خاصی داشته باشد. ولی بعد از یک بررسی کوتاه متوجه شدم سوژه بکری است و کسی از دیدکودکان این دیار به جنگ نپرداخته است. البته گرفتن خاطرات بچه‌های آن زمان هم کار آسانی نبود. اول فراخوان دادم  اما همه در ابتدای گفتگو تاکید داشتند خاطره خاصی ندارند. 

این نویسنده کتاب در ادامه  اضافه کرد:این کتاب برای بچه‌های دهه پنجاه و شصت جذابیت خاصی دارد چون به نوعی مرور خاطرات عینی آنهاست. می‌تواند علاوه بر متولدین دهه شصت برای نوجوان و نسل جدید هم جذاب باشد و بتوانند با دنیای کودکی پدرو مادرهایشان بیشتر آشنا شوند

وی با بیان اینکه   برای چاپ کتاب فراز و نشیب‌های زیادی پشت سرگذاشتم. اظهار کرد: برخی دوستان همراهی خوبی داشتند و کمک کردندتا چهره به چهره خاطرات را جمع آوری کنم اما  در پایان تصمیم گرفتم   در خارج از استان به معرفی کتاب بپردازم. و این کتاب توسط نشر صاد منتشر شد و در آخرین روزهای نمایشگاه کتاب تهران به میز فروش نشر صاد رسید.

اکبری در پایان بیان کرد : این کتاب  در بازار 120 هزار تومان قیمت دارد که در کتاب فروشی ها به فروش میرسد.

به گزارش شیرازه با توجه به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در چند روز آینده پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به معرفی کتاب  هایی با موضوع دفاع مقدس می پردازد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان