کد خبر: ۱۵۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۱
امام جمعه شیراز:

کشاورزی را باید به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم

ایت الله دژکام با اشاره به مواجهه این استان با خشکسالی و محدودیت‌ شدید منابع آب گفت: دستگاه‌های ذی ربط و کشاورزان باید سازمان جهاد کشاورزی را کمک کنند تا با سوق دادن کشاورزی به سمت دانش بنیان، امنیت غذایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب تامین شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه ،آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: استان فارس در زمینه کشاورزی از استان های پیشرو کشور است و طی این سال ها فعالیت قابل توجهی در تامین مواد غذایی مورد نیاز کشور داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به سوابق کشاورزی فارس، انتظار است که ظرفیت های موجود استان در این زمینه در قالب یک برنامه مدون به کار گرفته شود.

آیت الله دژکام اظهار داشت: اینکه در شرایط خشکسالی و کمبود شدید آب محصولات پرآب بر یا محصولاتی که در بازار متقاضی ندارد کاشته می شود ناشی از بی برنامگی است و در صورت برنامه ریزی چنین اتفاقاتی را شاهد نخواهیم بود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: قطعا با دانش بنیان شدن کشاورزی استان، شاهد افزایش کمی و کیفی تولیدات خواهیم بود.

مسائل آنگونه که هست برای مردم تبیین شود

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از اقدامات دولت طی یک سال اخیر افزود: ما نیز باید از این اقدامات تقدیر کنیم اما باید مسائل و اقدامات انجام شده را آنگونه که هست و بر اساس واقعیت برای مردم تبیین کنیم.
آیت الله دژکام ادامه داد: قطعا اگر در این زمینه کوتاهی شود جهاد تبیین بر زمین می ماند اما اگر صادقانه با مردم سخن بگوییم آنها نیز قدردان خواهند بود.

دولت معطل مذکرات نمانده است

امام جمعه شیراز، با اشاره به شرکت رئیس جمهور در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: اگر حرکت کنیم در محاصره دشمن نخواهیم ماند و دولت نیز در همین راستا معطل مذاکرات برجام نمانده است.

آیت الله دژکام افزود: سازمان همکاری شانگهای از قطب‌های مهم اقتصادی در جهان است و اعضای آن گسترش روابط با کشورمان را در مقابله با تحریم های غرب دنبال می کنند.

عصبانیت دشمنان از عظمت راهپیمایی اربعین

وی، با بیان اینکه حضور پرشور و پر عظمت جمعیت در راهپیمایی بزرگ اربعین همواره باعث عصبانیت و خشم دشمنان بوده گفت: به کسانی که در روز اربعین در کربلا نیستند توصیه می کنیم که در راهپیمایی که در شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برپا می شود شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: اربعین صحنه بروز مخالفت با دشمنان دین، دشمنان اهل بیت (ع) و مخالفان اسلام است.

انتهای پیام/ف

 
 

منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان