کد خبر: ۱۵۶۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
گزارش شیرازه از مراسم پیاده روی اربعین حسینی در سومین حرم اهل بیت(ع)؛

اینجا مسیر دلدادگی است/ مراسم پیاده روی اربعین سبب ساز ظهور آقا امام زمان است

اینجا شیراز است، سومین حرم اهل بیت(ع) و مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، نه بهتر است بگوییم اینجا مسیر دلدادگی است، مسیر عشق و ارادت به آستان حضرت دوست، جایی که نه گرما و نه خستگی مفهومی ندارد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و خردسال آمده اند تا با ندای رسای لبیک یا حسین ارادت خود را به محضر امام عصر تقدیم کنند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، اینجا شیراز است، سومین حرم اهل بیت(ع) و مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی، نه بهتر است بگوییم اینجا مسیر دلدادگی است، مسیر عشق و ارادت به آستان حضرت دوست، جایی که نه گرما و نه خستگی مفهومی ندارد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان و خردسال آمده اند تا با ندای رسای لبیک یا حسین ارادت خود را به محضر امام عصر تقدیم کنند.

یکی، یکی و  قدم به قدم در حال آمدن هستند هر فرد به گونه ای یکی با ماشین و یکی هم پیاده و قدم زنان به یاد همایش پیاده روی اربعین، ساعت 9 صبح است و هنوز یک ساعت تا آغاز پیاده روی مانده، اما خیابان های اطراف حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) مملو از جمعیتی است که برای شرکت در پیاده روی اربعین آمده اند.

 برخی ها سجاده به دست بعضی ها هم کتاب دعا به دست در حال آمدن هستند، ارادتمندان امام حسین (ع) از راه دور در قطب فرهنگی شهر شیراز شاهچراغ (علیهم السلام ) سلام و ارادت خود را به مولایشان ابراز کردند.

بغض در گلو و اشک در چشم ، حکایت جاماندگان حسینی است، جا ماندن از مسیر عاشقی اما هم نوا با زائران امام حسین (ع) آمدند.

آمدند تا ثابت کنند خون ریخته شده حسین تا قیامت تازه  و درد متحمل شده بر اولادش انکار ناپذیر است.

جامانده ها، کیلومترها دورتر از مسیر پیاده روی کربلای معلی، از حسرت قدم زدن در مسیر عشق حسینی می گویند.

 در این مراسم که امروز شنبه 26 شهریور ماه 1401 و مصادف با اربعین حسینی برگزار شد، با مردمی همراه شدیم که به هر دلیل از گردهمایی بزرگ پیاده روی اربعین در کربلا جامانده بودند و اکنون آمده اند تا بخشی از آن حس و حال را اینجا تجربه کنند.

خانم کشاورز در گفتگو با خبرنگار ما از حس و حال یک بار حضورش در مراسم اربعین کربلای معلی سخن گفت و افزود: اگر امسال نتوانستم بروم کربلا اما آمدم در این مراسم تا حضور خود را اعلام کنم و بگویم ما ادامه دهنده راه حضرت زینب و حضرت رقیه هستیم و همچنان و در همه اعصار و دوران کربلا ادامه دارد.

وی ادامه داد بهترین حسی که اینجا به من القا می شود این است که به یاد امام حسین و یارانش ، دختر سه ساله  ایشان و حاج قاسم سلیمان هستیم و انشالله ادامه دهنده راه و مسیر آنان خواهیم بود.

خانم زارعی نیز با بیان اینکه تاکنون چند بار در مراسم اربعین کربلا شرکت کرده ام اما امسال بنا به کسالتی که داشتم قسمت نبود حضور پیدا کنم، هدف از شرکت در مراسم جاماندگان اربعین را حس و حال معنوی آن بیان کرد و گفت: می خواهیم به جهانیان و آنها که در فکر کم رنگ کردن مراسم مذهبی شیعیان هستند، بگوییم، ما همگی با هم یک دل و متحد هستیم و تا ظهور مهدی موعود اجازه نخواهیم داد خدشه ای به اسلام و اعتقادات ما وارد گردد.

وی افزود: این مراسم سبب ساز ظهور آقا امام زمان و افزایش اعتقادات مهدوی در بین مسلمانان می شود.

آقای رحیمی یکی دیگر از شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین در مسیر بین الحرمین شیراز،هدف از حضور خود را زنده نگاه داشتن یاد امام حسین(ع) دانست و گفت: حس و حال این مراسم با هیچ چیز دیگر قابل قیاس نیست، یک احساس دلی است و مانند مهر یک پدر به فرزندش است، نمی‌شود توصیفش کرد باید این مهر به دل بنشیند و در جان و تنت رخنه کند که بتوانی درکش کنی.

وی پیام این مراسم را اینگونه توصیف کرد که اسلام نابود شدنی نیست و همانگونه که 1400 سال پیش دشمن نتوانست آن را سرکوب کند اکنون نیز راه اهل بیت از بین رفتنی نخواهد بود و کسی نمی تواند بر شیعه و مسلمانان تسلط پیدا کند.

و اما عده ای نیز هنوز گرد راه سفر اربعین در کربلای معلی و پیاده روی نجف تا کربلا را از تن به در نکرده اند و خستگی راه طولانی را التیام نبخشیده اند در پیاده روی دلدادگان حسینی در شیراز شرکت کردند تا تجدید پیمانی کنند با اهل بیت(ع) و بگویند مکان و یا مسیر پیاده روی برایمان فرقی نمی کند، مهم عرض ارادت به محضر امام حسین (ع) و یاران باوفایش می باشد.

امروز جای جای استان فارس طریقه الحسین بود صحنه هایی از ارادت عاشقان جامانده از غافله اربعین به نمایش گذاشته شد تا دشمن بداند هزاران هزار سال دیگر هم اگر بگذرد، اسلام و راه امام حسین همچنان ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/س
نظرات بینندگان