کد خبر: ۱۵۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
استاندارفارس:

ناوگان هوایی فارس تقویت می‌شود

ایمانیه گفت: با توجه به پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته، به زودی شاهد تقویت ناوگان هوایی این استان خواهیم بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس ، شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری این استان در شیراز افزود: به زودی تعداد هواپیماهای متعلق به استان فارس که پایگاه اصلی آنها در شیراز است افزایش خواهد یافت و بسیاری از مشکلات موجود در این زمینه مرتفع خواهد شد.

تصویب یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای راه آهن شیراز – بوشهر

وی ، در خصوص پروژه راه آهن شیراز – بوشهر هم گفت: در جلسه‌ای که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مسئول قرارگاه خاتم و معاونین سازمان برنامه و بودجه کشور داشتیم،  مصوب شد که با توجه به موافقت رهبر معظم انقلاب، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی طی سه سال به این پروژه اختصاص یابد.

ایمانیه افزود: همچنین موافقت اولیه برای احداث راه آهن شیراز – اهواز را نیز جلب کرده‌ایم و اجرای این پروژه مهم که اتصال غرب به شرق کشور را موجب خواهد شد نیز با جدیت پیگیری می شود.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در دست پیگیری در استان بحث راه اندازی خطوط تولید اتوبوس برقی، ون برقی و اتومبیل برقی است که موافقت های اولیه را با سرمایه گذار داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت های موجود صنایع فارس و سوله های راکد موجود در این زمینه گام برداریم.

لزوم همکاری دستگاه‌ها در بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: از مدیران استان انتظار داریم که در کنار آموزش و پرورش و دانشگاه ها هر کمکی که می‌توانند در این زمینه انجام دهند.

ایمانیه افزود: آرامش فضای دانشگاه‌ها و مدارس ما بسیار مهم است که به هدف اصلی که تربیت نسل جوان، نوجوان و کودکان است برسیم و بتوانیم محیطی پرنشاط، دانش بنیان، دانش محور و علم محور فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه با کمبود فضای خوابگاهی دانشگاهی به ویژه در دانشگاه شیراز، دانشگاه فرهنگیان و تا حدودی دانشگاه علوم پزشکی مواجه هستیم، کمک دستگاه های مختلف که فضاهای اینچنینی در اختیار دارند و فراهم کردن امکان استفاده موقت دانشجویان از این فضاها می تواند کمک بسیار خوبی باشد.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان