کد خبر: ۱۵۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱
مدیر مخابرات منطقه فارس:

سرقت تجهیزات مخابراتی در فارس ۶ برابر شده است

ایزدی گفت:در کنار مشکلاتی که در تامین ملزومات به دلیل نبود اعتبارات داریم، سرقت تجهیزات مخابرات نیز که نسبت به ٢ سال گذشته ۶ برابر شده است مشکلات را تشدید کرده است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، فرشید ایزدی مدیر شرکت مخابرات منطقه فارس روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز بدون اشاره به ارقام دقیق در این زمینه افزود: برای جلوگیری از سرقت تجهیزات به ویژه کابل های مسی، بحث تغییر کابل ها از مسی به فیبر نوری که فاقد ارزش مالی برای سارقین هست در دست انجام است.

وی افزود: از ابتدای امسال ١۴٩ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا شده است. 

ایزدی  همچنین اظهار داشت: توسعه زیرساخت های مخابراتی استان بدون عادلانه سازی تعرفه‌های مخابرات ممکن نیست.

مدیر مخابرات منطقه فارس، ثابت ماندن تعرفه های مخابرات منجر شده که علاوه بر توقف توسعه زیرساخت ها، شرکت در پرداخت حقوق کارکنان خود و بیمه و مالیات نیز دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم تجهیزات را ارتقاء دهیم تحول چشمگیری را در کیفیت خدمات خواهیم داشت.

ایزدی بیان کرد: امروز ریشه بسیاری از مشکلات مخابرات در همین عدم تطابق درآمد و هزینه است و از آنجا که در پرداخت مطالبات پیمانکاران نیز دچار مشکل شده‌ایم آنها نیز در مناقصه ها شرکت نمی کنند و این عدم شرکت باعث می‌شود توسعه‌ای شکل نگیرد.

مدیر مخابرات منطقه فارس در ادامه گفت: با توجه به کاهش توسعه، خرید تجهیزات از شرکت‌های داخلی نیز کاهش یافته و این مساله باعث می‌شود که بسیاری از تولید کنندگان داخلی هم دچار مشکل شده یا فعالیت آنها متوقف شود.

ایزدی گفت: امروز شاهد مهاجرت بسیاری از نیروهای متخصص و فنی این شرکت به خارج از کشور به دلیل مشکلات موجود هستیم که تداوم این روند باعث ضعیف شدن بدنه فنی و با تجربه مخابرات می‌شود.

وی بیان کرد: در بحث شبکه توسعه ما امروز مانند گذشته نیست و در بسیاری از نقاط به رغم تقاضا برای تلفن ثابت امکان واگذاری وجود ندارد.

ایزدی اظهار داشت: در دنیا اپراتورها بین ١۵ تا ٢٠ درصد درآمد خود را صرف توسعه و ١٠ درصد را صرف نگهداری می‌کنند اما در مجموعه مخابرات کشورمان چون درآمدها افزایشی نداشته حتی کفاف حقوق کارکنان را هم نمی‌دهد چه رسد به اینکه توسعه‌ای بخواهد شکل بگیرد.

وی، تعداد مشترکان فعال تلفن ثابت استان را یک و نیم میلیون مشترک دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز افزون بر ١١٣ هزار و ٣٠٠ تلفن ثابت جدید نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابراط منطقه ای فارس گفت: همچنین طی مدت مذکور حدود ١٧٠ هزار ‌اینترنت پرسرعت ADSL و ۵٧۶ اینترنت VDSL واگذار شده است.

 ایزدی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ٢٠ سایت جدید تلفن همراه در شیراز و پنج سایت در صدرا نصب شده و ۵٠ سایت نیز در شیراز به ۴G ارتقاء یافته است.

 
 انتهای پیام/ف



منبع: ایرنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان