کد خبر: ۱۵۶۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۴ مهر ۱۴۰۱
حاشیه های پررنگ تر از متن؛

دهه نودی ها و هشتادی های فارس پای کار انقلاب

کودکان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی شیراز از عشق شان به کشور و رهبر و پاسخ به دشمنان گفتند.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، در مراسم تجمع امت محمد رسول الله(ص) شیراز دختران و پسران دهه هشتادی و نودی بسیاری حضور داشتند که پرچم ایران را در طول مسیر به اهتزاز در آورده و با مشت های گره کرده کوچک خود و با همان گویش کودکی خود، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر فتنه گر سر دادند.

آنچه در ذیل آمده است گفتگوی خبرنگار شیرازه با تعدادی از کودکانِ شیرازی شرکت کننده در مراسم راهپیمایی است.

سیده مریم دختر 15 ساله شیرازی که با سربند "لبیک یا زهرا" و پرچم ایران در راهپیمایی حاضر شده بود عنوان کرد: ما اجازه نمی دهیم انقلاب مان دست نا اهلان بیافتد و برای این انقلاب خون دادیم و ما دهه هشتادی ها و دهه نودی ها به عنوان سربازان کوچک این نظام، تا آخرین قطره خون پای انقلاب ایستاده ایم.

این دختر شیرازی افزود: فتنه گران با هدف ایجاد ناامنی در کشور اقداماتی را انجام دادند اما ما با حضور خود در میدان و ایستادن پای کار انقلاب، نقشه دشمن را خنثی می کنیم.

سیده مریم اظهار کرد: به گفته سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، ما ملت امام حسینیم و در مکتب امام حسین(ع) و در نهضت عاشورا ما شاهد نقش آفرینی موثر کودکان و نوجوانان عاشورایی هستیم و در این دوره نیز ما با الگوگیری از کودکان و نوجوانان عاشورایی، عرصه را خالی نکرده و به دفاع تمام قد از انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت.

محمدحسین کودک 5 ساله شیرازی در حالی که دستش در دست خواهر ده ساله خود بود با صداقت کودکانه ی خود گفت: چند روز پیش به پدرم گفتم مرا به پارک ببر اما پدرم گفت این روزها تعدادی شهر را به هم ریخته و به دنبال ایجاد ناامنی هستند، من امروز به همراه خواهر و پدرم در این راهپیمایی شرکت کردم تا امنیت برقرار شود و من بتوانم به همراه پدر و خواهرم با خیال راحت به پارک بروم.

سارا خباز عکس سردار سلیمانی را در دست گرفته و بیان کرد: ما رهبرمان و کشورمان را دوست داریم و اجازه نمی دهیم کسی کشور ما را به هم بریزد و رهبرمان تنها بماند.

میلاد 10 ساله تصریح کرد: عموی من همواره به من می گوید که بزرگترین دشمن ما آمریکاست و من امروز در این راهپیمایی شرکت کردم که مشتی محکم به دهان آمریکا بزنم و امروز واقعا حس خوبی دارم و احساس می کنم بزرگ شده ام و می توانم برای کشورم فردی مفید باشم.

در ادامه الهه دختر 8 ساله چادری در بین جمعیت نظر خبرنگار این رسانه را جلب کرد و به سراغش رفتیم و در پاسخ به خبرنگار ما گفت: من سه خواهر بزرگتر از خودم دارم که همه چادری هستند و من هم از شش سالگی از مادرم خواستم که برای هدیه تولدم، چادر بگیرد و اولین بار که چادر سر کردم حس خیلی خوبی داشتم.

وی بیان کرد: بابا می گفت هدف دشمن از این کارها این است که ما چادرمان را کنار بگذاریم اما من امروز آمده ام که به دشمن اعلام کنم چادرم را دوست دارم و کنار نمی گذارم و الگوی من حضرت زهراست که پدر و مادرم داستان های زیادی از این بانو برای من تعریف کردند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، انقلاب
نظرات بینندگان