کد خبر: ۱۵۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۲ مهر ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

طرح "مشق احسان" در فارس تداوم یابد

آیت‌الله دژکام ضمن تاکید بر همراهی مردم در اجرای طرح مشق احسان، خواستار تداوم این مهم تا برطرف شدن نیاز دانش‌آموزان شد و گفت: در آغاز سال تحصیلی نباید اجازه داده شود که هیچ دانش‌آموزی محروم از امکانات و لوازم‌تحریر باشد.
به گزارش سرویس احتماعی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس ضمن تاکید بر همراهی مردم در اجرای طرح مشق احسان، خواستار تداوم این مهم تا برطرف شدن نیاز دانش‌آموزان شد و گفت: در آغاز سال تحصیلی نباید اجازه داده شود که هیچ دانش‌آموزی محروم از امکانات و لوازم‌تحریر باشد.

وی در آیین توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر و ملزومات آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند در سطح فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ما موظف هستیم از نظر دینی و انقلابی به عدالت توزیعی امکانات برای مردم بپردازیم، اظهار کرد: حضرت آقا بارها تاکید کردند در این زمینه باید تلاش بیشتری شود.

آیت الله دژکام  بیان کزد: در این راستا یکی از مراکز عدالت توزیعی و خدمت به نیازمندان که در دستور کار قرار دارد و مشغول است ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که در طول سال خدمات متعددی به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه ارائه می‌دهد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: این نهضت در آغاز سال تحصیلی و ارائه خدمات به دانش آموزان نیازمند که با توزیع امکانات آموزشی توسط گروه‌های جهادی همراه است جای تقدیر دارد که این بسته‌ها را با رعایت ادب و احترام و کرامت انسانی به دست افراد مورد هدف توزیع کنند. 

آیت‌الله دژکام ضمن تاکید بر همراهی مردم در اجرای این طرح، خواستار تداوم این مهم تا مرتفع شدن نیاز دانش آموزان شد و گفت: در آغاز سال تحصیلی نباید اجازه داده شود که هیچ دانش آموزی محروم از امکانات و لوازم تحریر باشد.

وی  بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام علاوه بر وظایف محوله در امور عام المنفعه نیز طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوب و ارزشمندی را ارائه داده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: البته هدف گذاری در جمهوری اسلامی را نباید فراموش کنیم لذا بایستی اینطور برنامه ریزی کنیم که تمام مردم نیازمند را بی نیاز کنیم.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به اینکه رهبر انقلاب درباره سلامت فرمودند که من دلم می‌خواهد به عنوان یک کشور اسلامی به آنجا برسیم که هیچ کسی در بیماری دغدغه مخارج نداشته باشد چرا که همان بیمارداری خود یک زحمت است؛ گفت: اینکه هیچ کس چنین نباشد آرمان ماست و تا به آن آرمان بخواهیم برسیم باید گام‌های بلندی برداریم.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: البته این اقدام به تنهایی کافی نیست، چرا که ما متمکنین زیادی داریم که با همراه شدن این عزیزان بخش زیادی از حمایت خیرین را می‌توان صرف سلامت مردم کرد.

حسین پورنورعلی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس نیز گفت: در قالب طرح "مشق احسان" ۱۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر و ملزومات آموزشی بین دانش‌آموزان نیازمند در سطح فارس توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این بسته‌های نوشت افزار در قالب طرح "مشق احسان" بین دانش آموزان محروم و کم‌تر برخوردار استان توزیع خواهد شد، افزود: برای تهیه این تعداد بسته‌های آموزشی، مبلغ ۵ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش هر بسته ۴۰۰ هزار تومان است.

پورنورعلی بیان کرد: این بسته‌ها که شامل کیف و لوازم التحریر است که برای تمامی مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده است و بیشتر در حاشیه شهرها و روستاهای استان توسط گروه‌های جهادی توزیع می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) فارس گفت: این دانش آموزان توسط گروه‌های جهادی شناسایی و با اولویت مناطق کم برخوردار هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان