کد خبر: ۱۵۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱
مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه آبرسانی روی میز پیگیری های شیرازه:

آبفا، پیشتازتر از زمان بندی ها و تخصیص بودجه ها برخی پروژه های آبرسانی را اجرایی کرد

صادق پور تصریح کرد: نسبت به اعتبار دریافتی از دولت، توانستیم بیشتر از حد معمول، پروژه را اجرایی کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،در مهرماه ۱۴۰۰ در سفر رییس جمهور به استان فارس مصوب شد پروژه های آبرسانی به چندین شهرستان و تکمیل فاضلاب چند شهرستان دیگر در دستور کار مسئولان مربوطه استان قرار بگیرد.

در این خصوص به سراغ مدیرعامل شرکت آبفا فارس و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس رفتیم تا ببینیم در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است.

 علی جان صادق پور، مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس در گفتگو با شیرازه، گفت: در خصوص آبرسانی به منطقه ریزآب در بخش قطرویه شهرستان نی ریز که ۹۴ روستا در آن منطقه مشکل حاد آب شرب داشتند دستگاه پکیج تصفیه آب، بر  سد چشمه عاشق نصب میشود.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از این پروژه تاکنون پیشرفت کرده است، خاطرنشان کرد: از ۱۶ کیلومتر خرید و کارگذاری لوله بالغ بر ۱۰ کیلومتر آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: پکیج آبرسانی از محل های اعتبارات محرومیت زدایی در حال پیگیری و اجراست.

صادق پور تصریح کرد: نسبت به اعتبار دریافتی از دولت توانستیم بیشتر از حد معمول، پروژه را اجرایی کنیم.

از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری، آبرسانی و تامین آب شرب به شرق شهرستان مرودشت با ۳۰ روستا بوده است که با افتتاح و بهره برداری از فاز اول این پروژه در هفته دولت، مشکل تامین آب شرب حدود ۹ هزار نفر از اهالی این منطقه حل شده است.

صادق پور در ادامه از پیشرفت بالای ۸۵ درصدی پروژه آبرسانی به روستای خانه کت و قشم‌قاوی خبر داد و اظهار کرد: مردم این ۲ روستا از توابع شهرستان استهبان  سال ها مشکل شوری آب شرب داشتند.

وی افزود: طول این شبکه آبرسانی ۲۹ کیلومتر بوده که ۲۷ کیلومتر آن انجام شده و فقط مراحل پایانی آن از جمله برق رسانی وتجهیز چاه وایستگاههای پمپاژ مانده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس گفت: آبرسانی به روستای خانه کت و قشم‌قاوی در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس ۵۰ میلیارد برای برای آبرسانی به این ۱۲۶ روستا اعتبار مصوب شده که از این مبلغ ۳۵ میلیارد تامین و برای ادامه کار ۱۲۰ میلیارد دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از راه اندازی و افتتاح یکی از مصوبات دیگر سفر ریاست جمهوری هم خبر داد و گفت: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب کازرون از سالهای گذشته شروع شده بود و در سفر ریاست جمهوری به فارس مصوب شد پروژه تکمیل شود.

صادق پور اظهار کرد: تصفیه خانه ی فاضلاب شهر کازرون نیز در دو مدول هر یک با ظرفیت تصفیه ی ۱۷۱۰۰ متر مکعب در شبانه روز با به کارگیری فرآیند تصفیه ی DPMC ، در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار طراحی شد که بخش سویل و الکترومکانیکال مدول اول این تصفیه خانه ی فاضلاب همراه با شبکه ی جمع آوری و خطوط انتقال با صرف اعتباری به ارزش ۳۲۲ میلیارد ، مراحل اجرا را به اتمام رساند و در هفته دولت افتتاح شد. 

وی افزود: فاز نخست طرح فاضلاب شهر کازرون قادر به ارائه ی خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به ۱۰۳ هزار نفر از شهروندان شهر کازرون می باشد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس به مصوبه دیگری هم اشاره و اظهار کرد: پروژه فاضلاب ۶ شهرستان داراب، فیروزآباد، نیریز، فسا، سپیدان و آباده هم در حال اجراست و ۵۰ درصد آن تاکنون اجرا شده است.

صادق پور گفت: ۱۱۰ میلیارد تخصیص اعتبار داشتیم که ۳۵ میلیارد آن تاکنون دریافت شده و اگر همکاری بانک پابرجا باشد می توانیم تصفیه خانه آباده را در دهه فجر راه اندازی نماییم.

وی در خصوص مصوبه تصفیه‌خانه سپیدان نیز گفت: تاکنون ۷۰ درصد این پروژه انجام شده و در حال پیشرفت است.

محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس هم در خصوص مصوبه تکمیل فاضلاب داراب اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب داراب آماده بهره برداری است و فاصلاب شهرستانهای فیروزآباد، نیریز، و فسا تا سال ۱۴۰۲ تکمیل شده و به بهره برداری میرسد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس فاضلاب اقلید را هم از مصوبات سفر ریاست جمهوری برشمرد و بیان کرد: فاضلاب اقلید همزمان با فاضلاب شیراز و مرودشت در دهه ۷۰ شروع شد و سالانه در حال تکمیل بود و اکنون ۳۵ کیلومتر از خطوط انتقال آن از محل تبصره ۵۶ در حال پیگیری و در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

در گزارش بعدی شیرازه، به سراغ اداره آب منطقه ای استان فارس میرویم تا درخصوص دیگر پروژه های آبرسانی مصوبات سفر رییس جمهور مطلع شویم.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان