کد خبر: ۱۵۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۴۰۱
معارفه شهردار جدید شیراز؛

محمدحسن اسدی شهردار جدید شیراز رسما شروع به کار کرد

محمدحسن اسدی عضو سابق شورای شهر شیراز پس از طی مراحل قانونی به عنوان شهردار جدید شیراز رسما شروع به کار کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، روز گذشته با حضور جمعی از مسئولان استانی و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و پس از گذشت دو ماه از استعفای سید احسان اصنافی شهردار سابق شیراز محمد حسن اسدی عضو سابق شورای شهر شیراز به عنوان شهردار این کلانشهر رسما کار خود را آغاز کرد.

اعضای شورا تا حد امکان مدیران شهرداری را در ساعات اداری به شورا نکشانند تا کار مردم معطل نماند

در این آیین مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تکریم شهردار سابق، از همکارانش در شورا خواست تا حد امکان مدیران شهرداری را در ساعات اداری به شورا نکشانند تا کار مردم معطل نماند.

وی با بیان اینکه این مسئولیت‌ها امانت محسوب می‌شود، گفت: چند صباحی این مسئولیت را عهده‌دار می‌شویم و زمانی باید آن را به دیگری واگذار کنیم.

طاهری در ادامه ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید مدیریت شهری شاهد هماهنگی و وحدت هرچه بیشتر و تاثیرگذارتر بین شهرداری و شورای شهر شیراز باشیم.

رئیس شورای شهر خواستار تمرکز ویژه شهردار جدید این کلانشهر به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی، تلاش جهادی خستگی ناپذیر و صیانت از سلامت در کارکنان شهرداری شد.

هنر شهردار و شهرداری ایجاد وحدت بین اعضای شورا و مدیران اجرایی است

علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک مناسبت‌های این هفته، به ویژه ایام مبارک میلاد مسعود پیامبر اسلام(ص)، با بیان اینکه شهردار سابق شیراز اقدامات خوبی طی زمان تصدی انجام داد، هدف از جابجایی‌ها را به کمال رسیدن دانست و گفت: شهرداری مجموعه‌ای مردمی است که می‌تواند در رضایتمندی حداکثر نقش را در شهر داشته باشد.

وی پیگیری تامین آب پایدار برای شهر شیراز و فارس از خلیج فارس، اجرایی شدن انتقال لوله سوخت و انرژی و اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار را از اقداماتی عنوان کرد که نمایندگان شیراز به جد آن را دنبال کرده‌اند.

 پاک‌فطرت با اشاره به اینکه امروز و هنوز سوخت مورد نیاز شیراز با تانکر از پالایشگاه‌های مختلف حمل می‌شود، این موضوع را بحران‌زا و خطرناک دانست و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری از خط لوله انتقال، مشکل حمل سوخت مرتفع شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه راه آهن شیراز به بوشهر در شش نقطه توسط شش پیمانکار در حال عملیات اجرایی است، گفت: این پروژه امروز مشکل مالی ندارد و امید است ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه هنر شهردار و شهرداری ایجاد وحدت بین اعضای شورا و مدیران اجرایی است و محمدحسن اسدی دارای توان لازم برای این مهم است، بر لزوم حفظ و ارتقاء روحیه مطالبه‌گری در شورا تاکید کرد.

شهردار اسبق شیراز در بخشی از سخنان خود، محور کمربندی این شهر را یکی از مشکلات موجود دانست و گفت: در کمربندی جنوبی سالها لاک پشتی حرکت کرده‌ایم و شاهد تلفات زیادی بوده‌ایم که اکنون باید ساماندهی شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این نکته که ارتفاعات را نباید رها کرد، خواستار ساماندهی و حفظ باغ‌های شیراز به ویژه گروه یک و همچنین توجه به مهندسی ارزش برای کاهش هزینه‌ها شد.

وی ضمن یادآوری اینکه قرار نیست بودجه شهرداری خارج از این مجموعه هزینه شود، داشتن قدرت نه گفتن را لازمه مدیریت در شهرداری دانست و خطاب به شوراییان شیراز، بیان کرد: هر مسئله کوچکی مصوبه نشود. کلی گویی در مصوبات هم فایده ندارد و مصوبات باید شفاف و روشن باشد.

کارهای بر زمین مانده زیاد است

سید احسان اصنافی، شهردار سابق شیراز نیز در این مراسم گفت: از آنجا که عمر مدیریتی کوتاه است، تلاش بر این بود تا از حداکثر ظرفیت استفاده شود اما کارهای بر زمین مانده زیاد است.

وی ادامه داد: آغاز پروژه‌های بزرگ شهری طی شروع فعالیت شورای ششم در دستور کار قرار گرفت.خط دو مترو شیراز مصداق این مدعاست؛ در حالی که به سمت تعطیلی رفته بود اما وعده افتتاح سه ایستگاه آن تا پایان امسال اعلام شده است.

شهردار سابق شیراز ادامه داد: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی، تقاطع نواب، تقاطع مدافعان سلامت، ساماندهی محور گویم، بزرگراه شردار شهید استوار و ...از جمله پروژه‌های شاخص عمرانی است که در یکسال گدشته عملیات اجرایی یا بهره برداری از آنها در دستور کار قرار گرفت.

اصنافی با بیان اینکه بودجه شهر شیراز با تحقق ٩٧ درصدی در سال گدشته بسته شد، گفت: در حوزه مالی نیز انضباط خوبی با تشکیل خزانه داری مرکزی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه اوراق مشارکت سال جاری نیز تامین منابع مالی جدید تعریف شد، ساماندهی وضعیت پروژه‌های اوراق مشارکت، ساماندهی املاک، طرح توسعه میدان تره بار و...را از دیگر پروژه‌هایی اعلام کرد که در زمان تصدی مسئولیت وی در دستور کار قرار گرفت.

شهردار سابق شیراز خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل ١٠ واگن برای شهرداری شیراز در بهمن ماه سال گذشته تخصیص یافت و ١٠ واگن بعدی هم به دستور وزیر کشور انجام شد.

اصنافی ضمن ارائه گزارش دیگر حوزه‌های شهری، احیای طرح جامع حمل و نقل، و تداوم طرح برون سپاری شهرداری شیراز را از  دیگر پروژه‌ها ذکر کرد.

 انتهای پیام/س


منبع: ایسنا
نظرات بینندگان