کد خبر: ۱۵۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ مهر ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خواستار شد:

تدبیراندیشی برای پیشگیری از شهادت مظلومانه مدافعان امنیت

آیت الله دژکام ضمن محکومیت اقدام رذیلانه عاملان شهادت ۲ تن از مدافعان امنیت در شهر بیرم لارستان، مجازات این افراد و تدبیراندیشی برای پیشگیری از شهادت مظلومانه مدافعان امنیت را خواستار شد.
تدبیراندیشی برای پیشگیری از شهادت مظلومانه مدافعان امنیت

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: متاسفانه و با هزار رنج که برای دل مسلمانان حزب اللهی است، یک طلبه عزیز و یک پاسدار را، یک‌نفر اسلحه کشیده و کشته است، برای اینکه آنها گفته بودند: شعارهای هنجارشکن را دیوارنویسی نکنید.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی عاملان شهادت مدافعان امنیت را به مجازات خواهد رساند، در عین حال گفت: این بدنه متدین و حزب الهی نظام اسلامی چقدر باید مظلومیت داشته باشد؟ در یک ماه گذشته در استان فارس چهار شهید مدافع امنیت داده ایم. این مظلومیت را کجا ببریم؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه دستگاه‌های تبلیغات دشمن و عده‌ای منافق در درون، اهداف سوئی را دنبال می کنند، گفت: جلوی این مظلومیت باید یک جایی گرفته شود و ان شاالله این مشکل به زودی با حسن تدبیر مجموعه‌های قضایی و امنیتی حل خواهد شد؛ کار فرهنگی در جای خود، ما هم اهلش هستیم اما پیامبر (ص) اگر رحما بینهم دارد اشداء علی الکفار را هم دارد.

دلسوزی و رحمت پیامبر را در جامعه نشر دهیم

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شیراز با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بر تبیین سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار در جامعه تأکید کرد و گفت: پیامبر خیلی دلش برای مردم می سوخت و خیلی دلسوزی می کرد این روحیه و این حالت چیزی است که باید به نمایش گذاشتنش را تمرین کنیم. 

آیت الله دژکام گفت: باید نسبت به همدیگر دلسوزی داشته باشیم، اگر میخواهیم این دلسوزی را تمرین کنیم باید رسانه‌ها کمک کنند، رسانه‌ها در مطالبه گری، گاه یک سخن را به تندی بیان می کنند اما باید این رحمت را نیز جلوه داد و این یکی از مصادیق تمدن سازی اسلامی است.

وی با بیان اینکه دستگیری از یتیمان را باید رسانه‌ها نهادینه و بازگو کنند، گفت: یک مجموعه خیریه در استان فارس در حال ساخت یک یتیم خانه برای ۶۰۰ یتیم است که با تأسی از پیامبر (ص)، مردم و خیرین در این راستا یاری کنند.

تشکر از حرکت اساتید دانشگاه شیراز

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با اشاره به برپایی کنگره بین‌المللی "محمد رسول الله (ص) در آئینه ادب و هنر" به همت جمع قابل توجهی از استادان دانشگاه شیراز گفت: از تلاش ارزشمند این اساتید دانشگاه‌های شیراز تشکر می کنم، تلاش این عزیزان در بزرگداشت پیامبر مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت و ایشان کتبا از این حرکت تقدیر کردند. 

وی ادامه داد: اساتید دانشگاه‌های شیراز یک کنگره بین‌المللی به راه انداختند که شیراز شهر ادب و هنر است و به اقتفا جناب حافظ که "چراغ مصطفوی را در قبال شرار بولهبی قرار داده است" می خواهیم این چراع نورانی را در عرصه ادب و هنر از شیراز برای همه جهان فریاد بزنیم و همه را به این صراط منیر دعوت کنیم.

آیت الله دژکام گفت: پس از گزارشی که از دور اول این کنگره تقدیم مقام معظم رهبری شد ، ایشان ضمن اینکه فرمودند کار برای پیامبر خیلی است اما آنچه انجام می دهیم نسبت به چیزی که باید انجام شود قابل ذکر نیست اما فرمودند جای بسیار بسیار تشکر دارد که این اساتید عزیز در رشته‌های مختلف علمی گرد هم جمع شدند و چون احساس کرده‌اند دشمنان امت اسلامی نسبت به شخصیت پیامبر جسارت و بی ادبی می کنند یک حرکت بین المللی انجام دادند (حداقل به پنج زبان دنیا ترجمه می شود) از کشورهای شرقی جهان اسلام تا غربی، مسلمانان به زبان های مختلف سرودها و نقاشی ها و کارهای هنری خود را به نمایش گذاشته اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: این کار از شیراز شروع شد و کار ادامه پیدا می‌کند در مجموعه شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان یک کنگره که مورد حمایت همه دستگاه‌ها قرار بگیرد مصوب شد و این توشیح که مقام معظم رهبری از این کنگره فرمودند رسمیت این کار را برای ما جدی کرد وظیفه ما در ادامه انجام کارهای بهتر و بالاتر و سنگین تر است. 

وی ادامه داد: از همه مومنین می‌خواهم از این حرکت فرهنگی دینی ادبی و هنری حمایت کنند و برای عزیزان دانشگاهی هم برای پیشبرد بیشتر این کنگره تلاش کنند 

لزوم تحولامام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی با اشاره به تأکید پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (س) بر تحول در زندگی مسلمانان، به فرمایش های رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم تحول در دولت و ملت اشاره کرد و گفت: باید به تأسی از پیامبر اسلام (ص)، حرکت جهادی برای اصلاح سبک زندگی توسط آحاد جامعه در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: اولین مسئله در نقشه مهندسی فرهنگی، سبک زندگی است؛ تا روی کاغذ است به درد نمی خورد برای عملیاتی کردن آن باید ادارات کمک دهند اما عمدتا مردم هم باید بخواهند و الا نمی شود این خواست و باور شما که باید سبک زندگی را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان