کد خبر: ۱۵۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۱
گفتگوی اختصاصی با فرمانده انتظامی فارس؛

ضرورت تبیین نقش نیروهای نظامی در اقتدار ایران قوی/ امنیت مقدمه پیشرفت و رفاه است

سردار حبیبی با تاکید بر اینکه امنیت مقدمه پیشرفت و رفاه است و نهادینه ساختن آن در جامعه امری است ضروری، اظهار کرد:در اســلام همــواره بــر فضــای امــن تــوام بـا سـرور و احسـاس امنیـت تاکیـد شـده اســت و از امنيــت و ســلامتي بــه عنــوان دو نعمــت ارزشــمند خداونــد يــاد شــده اســت
ضرورت تبیین نقش نیروهای نظامی در اقتدار ایران قوی/ امنیت مقدمه پیشرفت و رفاه است
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جمهوری اسلامي ایران بعد از پيروزی انقلاب اسلامی در سال 1357،درگير مشکلاتي مانند تحریم نظامي، جنگ با عراق، تحریم های اقتصادی و دارویی، قطع ارتباط و محدود شدن ارتباطات تجاری با برخی کشورهای جهان، جنگ های نرم و برنامه ریزی شده، توطئه های بسیار جهت تجزیه ایران و فتنه گری های فراوان در راستای تغییر تفکر ملت در خصوص انقلاب اسلامی و... گردید. 

تا جایی که در هر برهه از زمان و درست زمانی که با تحریم ها و محدودیت ها کنار آمده و آنها را نردبانی جهت افزایش قدرت همه جانبه استفاده کرده، بیش از پیش مورد حمله از سوی دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته است و در این راه نیز شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و انقلاب نموده است، اما جمهوری اسلامي ایران در طي این دوران  همواره با برخي از تاکتيک های دیپلماسي دفاعي خاص در زمان های متفاوت سعي در برطرف کردن ِ این قبيل مشکلات کرده و موجب شده در یک فن آوری، یا علمی به خود کفایی برسد.

در همین راستا پس از تحریم ها و تهدیدهای بسیار توانسته در حوزه نظامی چنان رشد و تعالی از خود نشان دهد که دشمن را خشمگین تر نماید.از همین و با توجه به اتفاقات اخیر و هجمه هایی که بر علیه نیروهای نظامی و انتظامی کشور وارده کرده اند، تبیین رشد و پیشرفت نیروهای مسلح ایران و اقتدار و بازدارندگی قدرت نظامی ایران بیش از گذشته ضرورت دارد.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه بر آن شد تا در خصوص نقش نیروهای نظامی در اقتدار ایران قوی و ضرورت تبیین این جایگاه با سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس به گفتگو بپردازد.

وی در این خصوص عنوان کرد: امروز به لطف خداوند و هدایت های حکیمانه مقام عظمای ولایت، نیروهای مسلح ما در اوج عزت و اقتدار قرار دارند و این اقتدار سبب شده است که دشمنان جرات نزدیک شدن به مرزهای سرزمینی کشور عزیزمان را نداشته باشند.

سردار حبیبی افزود: نیروهای مسلح ستون های اصلی اقتدار و امنیت ایران اسلامی هستند و عزت و اقتدار نظام اسلامی به برکت وجود نیروهای مقتدر مسلح است.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مبنای اقتدار و قدرت، ایمان، اراده و عقلانیت است؛ اظهار کرد: نیروهای مسلح در سایه ولایت فقیه، باایمان، اراده و عقلانیت صاحب اقتدار هستند و اقتدار نظام اسلامي و احساس آرامش و امنيتی که اکنون بر جامعه حاکم است به برکت نعمت ولايت، وجود مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و حاصل تلاش نیروهای مسلح  است.

وی در ادامه در خصوص نقش شهدای امنیت (بسیجی و انتظامی) در تحقق ایرانی قوی، تصریح کرد:شهدای امنیت درس ایثار را از قرآن و فرهنگ ایستادگی را از امام راحل و  مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)آموختند.

حبیبی اضافه کرد:در دنیا امور خیر زیادی وجود دارد اما نمی توان آنها را با ایثار و شهادت مقایسه کرد و جزعشق به خدا و ائمه چیز دیگری نمی تواند دلیل جانفشانی شهدا باشد.

فرمانده انتظامی فارس شهدا را قسمت بزرگی از تاریخ ایران دانست و گفت: پاسداشت یاد شهدا پایان ناپذیر است چرا که موجب نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت است. 

وی با تاکید بر اینکه در پرتو خون شهدای امنیت به امنیت پایدار رسیدیم، تصریح کرد: شهیدان سرمایه های اجتماعی ما هستند و نقش مهمی در تداوم و اقتدار جمهوری اسلامی دارند و امنیت امروز را مدیون خون شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن هستیم.

به اعتقاد سردار حبیبی تقدیم شهدای امنیت نمونه بارز مردم‌داری پلیس در کشور است و بی تردید مجموعه انتظامی با عمل به توصیه ها و فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ایجاد خودباوری مضاعف و حمایت همه جانبه مردم ایران اسلامی با اقتدار در راه اجرای ماموریت های خود برای ایجاد امنیت و آرامش پایدار در سطح جامعه ادامه خواهد داد.

فرمانده انتظامی فارس همچنین عنوان کرد:دشمنان تلاش های زیادی کردند تا به انقلاب اسلامی ایران ضربه بزنند و در سال های اخیر هم با ایجاد فتنه‌ها و آشوب ها خواستند در کشور ما نا امنی ایجاد کنند که با جانفشانی شهدای امنیت کاری از پیش نبردند.

وی در اد امه با تاکید بر اینکه امنیت مقدمه پیشرفت و رفاه است و نهادینه ساختن آن در جامعه امری ضروری، اظهار کرد:در اســلام همــواره بــر فضــای امــن تــوام بـا سـرور و احسـاس امنیـت تاکیـد شـده اســت و از امنيــت و ســلامتي بــه عنــوان دو نعمــت ارزشــمند خداونــد يــاد شــده اســت. بر همین مبنا جمهوری اسلامی ایران همــواره امنیــت را حــق مــردم و خواســته بجــاي شــهروندان مــي دانــد و اعتقــاد دارد کــه مــردم در ســایه حکومــت اســلامی بايــد در امنيــت کامـل زندگـي کنند.

سردار حبیبی ادامه داد: دشـمنان قسـم خورده این مرز و بوم از ابتـدای پیـروزی انقلاب اسلامی تاکنون با سناریوهای مختلف و فتنه سازی های متعدد پس از دفاع مقدس، ترور دانشمندان و نخبگان کشور، اعمال جنگ اقتصادی و تحریم های گسترده و دائمی ظالمانه، عملیات روانی و جنگ همه جانبه تبلیغاتی، رسانه‌ای و ترکیبی  سعی نموده اند تا علاوه بر ایجاد تفرقه های قومی و مذهبی درکشور، در راستای اهداف خود در یک پازل چند وجهی(سیاسی، اجتماعی) به طور همزمان منافع مختلف خود را دنبال کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: بـا عنايـت خداونـد منـان، نظـام  جمهوری اسلامي بـا رهبـری داهیانـه مقــام معظــم رهبری(مدظلــه العالــی) و پشـتیبانی مـردم در عرصـه هـای مختلـف در ايـن برهـه از زمـان توانسـته اسـت امنیتـی مطلــوب را ایجاد کند ولـی هوشـیاری در برابـر تهدیدات و توطئـه هـای اسـتکبار جهـان و بدخواهـان انقـلاب از موضوعاتـی اسـت کـه مسـئولیت و تکلیفـی سـنگین را بـر دوش تمـام مـردم و مسـئولین بـه همـراه دارد. 

وی در بخش پایانی این گفتگو در پاسخ به سوال خبرنگار شیرازه در خصوص خدمات پلیس در کشور و نقش آن ها در ایجاد امنیت؟ عنوان کرد: تردیدی نیست که راه اصلی تحقق امنیت مطلوب، داشتن پلیس مقتدر، هوشمند، توانا و با کفایت است  که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌ها را دارد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزد.

فرمانده انتظامی فارس در پایان اظهار کرد: امــروز غیورمــردان فراجا بــا اقتدارکامــل از جــان و مــال و امنیــت و عــزت مــردم پاســداری می کننــد و بــا اعتمــاد مردمــی، ماموریتهــای محولــه را بــه نحــو احســن بــه منصــه ظهــور رســانده اند و چــه زیبــا فرماندهــی معظــم کل قــوا، حضــرت آیــت الله خامنــه ای (مدظلــه العالــی) در وصــف ایــن نیــرو فرموده انــد: «کارکنــان فراجا کــه ســعی می کننــد آرامــش، امنیــت، آسـایش خیـال را بـرای آحـاد شـهروندان کشــورمان فراهــم کننــد در حقیقــت بــه معنــای واقعــی کلمــه مجاهــدان فــی ســبیل الله هستند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان