کد خبر: ۱۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۰

اجرای مصوبات ورزشی سفر رهبری معظم به فارس

 سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: باقیمانده مصوبات سال 87 سفر مقام معظم رهبری به فارس در زمینه‌های ورزشی تا پایان سال 90 اجرایی می‌شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، تورج موید اظهار داشت: بر اساس پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده با وزارت ورزش و جوانان مقرر شد 13 سالن 360 متری روستایی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان فارس از محل اعتبارات وزارت ورزش و جوانان در سال جاری احداث و بدین منظور مقرر شد پس از مبادله موافقتنامه و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آنها در سال جاری شروع شود.
وی افزود: همچنین در مورد سالن 6 هزار نفره ضمن مکاتبه و مذاکره حضوری با شهردار شیراز مقرر شد 3 هکتار زمین در شیراز در اختیارمان قرار دهند که این مهم مراحل پایانی خود را می‌گذراند و پس از آن شرکت توسعه که مجری پروژه است، نسبت به احداث آن از اعتبارات وزارت نفت اقدام کند.
موید اضافه کرد: با انجام این سالن 6 هزار نفره در شیراز و 13 سالن روستایی صد درصد تعهدات و مصوبات سفر مقام معظم رهبری به این استان در سال 87 محقق می‌شود.
وی بیان کرد: 13 پروژه سالن‌های روستایی از مصوبات سفر رهبری شامل روستای علی‌آباد ملک ارسنجان، روستای آسپاس اقلید، روستای مروشکان بوانات، روستای بیغرد خنج، رستاق داراب، روستای زیرآب زرین‌دشت، سالن پیست اسکی سپیدان، روستای ارژن و روستای کدنج و صدرای شیراز، روستای طسوج کوار، روستای لپویی زرقان و روستای مهارلو است.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جذب توریست ورزشی برای استان فارس یک امر لازم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
موید بیان کرد: به منظور تجهیز سالن صخره‌نوردی واقع در شهرک گلستان شهر مقدس شیراز که یک سالن استاندارد برای این رشته ورزشی است، درصدد هستیم با مذاکره با شرکت تولید کننده دیواره‌های مصنوعی با استانداردهای جهانی نسبت به نصب دیواره صخره‌نوردی اقدام کنیم.
وی افزود: نظر به اهمیت ویژه این استان از نظر مذهبی، تاریخی، فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین ظرفیت‌های موجود و استعدادهای بالقوه که در این منطقه وجود دارد و با توجه به اینکه در این رشته مسابقات جهانی برگزار می‌شود لازم است این تجهیزات استاندارد در سالن اختصاصی واقع در شهرک گلستان نصب شود تا شاهد برگزاری مسابقات جهانی و اردوهای تدارکاتی و سایر فعالیت‌ها در این استان باشیم.
این مسئول ادامه داد: نصب دیواره استاندارد صخره‌نوردی برای نخستین بار در کشور در استان فارس در حال انجام است و در این راستا فدراسیون نیز به دلیل فعالیت مطلوب هیئت فارس حمایت و پشتیبانی لازم را داشته و ایجاد ارتباط با شرکت تولید کننده دیواره‌های مصنوعی استاندارد جهانی بلغارستان نیز به دلیل حمایت‌های فدراسیون بوده است.

نظرات بینندگان